Wij hebben inmiddels 6 mislukte pogingen iui in eigen cyclus gehad. De zaadkwaliteit schommelt rond 2,4 met een uitschieter van 4,5 miljoen. Nu beginnen we met iui met clomid. Terwijl ik gewoon een eisprong heb, regelmatige cyclus van 29 dagen en de hsg goed was. Nu vraag ik me af of er meiden zijn die in een zelfde situatie als mij met gestimuleerde iui ineens wel zwanger raakte... Ik zie erg op tegen het nemen van hormonen en de bijwerkingen. Vooral omdat mijn lichaam zn werk zonder gebruik van hormonen ook goed doet. Ene kant voelt een stapje verder fijn omdat het zo niet werkt en de andere kant denk ik wat is nu eigenlijk de meerwaarde en hoe vergroot het onze kans van slagen?
Eigenlijk moet ik niet reageren, want ik val niet onder je "doelgroep" . Ik ben namelijk alleen maar zwanger geworden door iui met hormonen (3x in totaal) en heb iui zonder hormonen nooit geprobeerd. Maar ik wilde alleen even zeggen dat er in ons ziekenhuis bij ongebgrepen verminderde vruchtbaar of een lichte mannelijke factor er altijd alleen met iui met hormonen wordt gewerkt, omdat de slagingskans dan dusdanig hoger is. Ik heb van mezelf prima cyclussen, maar kreeg dus toch hormonen. Ons zh is en groot academisch ziekenhuis, waar er veel onderzoek naar het succes van iui is gedaan, dus ik geloof wel in de waarde van hun protocol en dat je dus echt meer kans hebt met dan zonder hormonen! Succes!
Ook hier een soortgelijk verhaal als Nana. Bij ons werd ook geen oorzaak gevonden, alles werkte goed (zowel bij mij als mijn man). Ik had liever eerst IUI gedaan zonder hormonen, maar ons zkh zag daar de meerwaarde niet van. Dus gelijk met hormoongestimuleerde IUI gestart en na de 2e IUI was het raak... Ook ik zag heel erg op tegen de bijwerkingen, en het feit dat je medicijnen gaat gebruiken die je voor je gevoel helemaal niet nodig hebt is ook geen fijn idee. Toch zou ik je aanraden om af te gaan op het advies van je arts. Hormonen kunnen net dat kleine zetje zijn om succesvol te zijn. Heel veel succes ermee!
Sanne, wij hebben privé ook al eens met elkaar geschreven. Zoals je weet is het bij ons inmiddels gelukt met hormonen (Fostimon 75 IE). Zonder hormonen lukte het bij ons niet. Dankzij de hormonen kwalitatief betere eicellen gehad (2 stuks!). Bijwerkingen heb ik geen last van gehad! Bij de apotheek vertelden ze me dat ik of heel vrolijk ervan zou worden (als in té vrolijk) of juist geheel de andere kant op zou slaan. Elke dag gespoten en nergens last van gehad! Ik hoop dat ook jij succes zal hebben met een gestimuleerde cyclus! Luister inderdaad naar je arts, voor ons was net dat extraatje genoeg.
Bedankt voor jullie reacties meiden! Fijn dat jullie allemaal zeanger zijn! Leentje wij kennen elkaar idd. Fijn dat de hormonen voor jullie het verschil maakte! Ik ben vandaag met clomid begonnen dus hopelijk volgende week 2 mooie eitjes voor een (hopelijk) succesvolle iui!
Hoi,ik heb eerst in eigen cyclus 6 keer iui gehad,helaas allen zonder resultaat,daarna twee keer met clomid en pregnyl en uiteindelijk na de tweede hormoonpoging zwanger,het kan dus wel,maar weet uit ervaring hoe zwaar het is.ik had totaal 8 pogingen nodig.succes
Bedankt voor je reactie minimens! Fijn dat het bij jou gelukt is de 8e poging! Geeft mij weer wat vertrouwen in de behandeling! Ik zit inmiddels op t wachtbankje na de eerste iui met clomid en pregnyl.
Je mag altijd een pb sturen,weet hoe zwaar het is.suc6 met wachten dat is het zwaarste( vind ik tenminste ) hoe lang moet je nog wachten?