Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensmama98

21 sep 2023
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal

Vanwege mijn PCOS volg ik een gecontroleerde vruchtbaarheidscyclus met Letrozol, ovitrelle en utrogestan tijdens de luteale fase.

Ik had een follikelmeting op dinsdag (CD 13) en mijn gynaecoloog zei dat ze een grote follikel zag + een mooi gegroeid baarmoederslijmvlies.

Ze gaven me mijn ovitrelle daar terplaatse, om 9:30 uur.
    Ik vroeg, gewoon nieuwsgierig, wanneer ze dacht dat de eisprong zou plaatsvinden.
    Ze zei dat ze vermoedde dat het die nacht zelf zou gebeuren.

We hebben het die avond gezellig gemaakt, en gistermiddag ook.

Nu lees ik overal dat de eisprong na ovitrelle tussen de 36-40 na toediening plaatsvindt?
    Is het dan wel mogelijk dat ik in de nacht van dinsdag op woensdag mijn eisprong heb gehad?

Ik ben erg in de war...
    Mijn man is vandaag niet thuis, dus we kunnen het vandaag niet gezellig maken...

Hebben we dan voldoende kans...?

2. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Je eisprong vindt in principe na 36u plaats als je ovitrelle zet, maar da's enkel als je lichaam uit zichzelf nog geen LH-piek heeft bereikt. Ik vermoed dat je arts dus verwacht dat je lichaam zelf al de eisprong in gang gezet heeft en je de ovitrelle vooral nog als boost gekregen hebt. Maar dat kan je enkel zeker weten als je ovulatietesten gedaan hebt of ze een bloedafname doen in het ziekenhuis.

Met de seks zit je sowieso goed hoor. Stel dat je eisprong toch pas na 36/40u was, en dus woensdagavond/nacht, dan zit je met de dag ervoor/een halve dag ervoor echt perfect qua timing. Geen zorgen over maken!

wensmama98 vindt dit leuk.
  3. wensmama98

21 sep 2023
    11
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt, stelt me best gerust! Heb dinsdag en woensdag ook een hoge sexdrive gehad, maar voel me vandaag ook zo zo belabberd van mijn ovitrelle...

Ik had deze maand voor de eerste keer net géén ovulatietesten gedaan... vond het fijn dat ik dat eens niet hoefde (veel frustratie door PCOS) en ik via echo begeleid werd...
    Er werd geen bloed afgenomen, enkel op cyclusdag 10 omdat mijn follikel toen 13a14mm was, en de gynaecoloog wou checken of ik maandag of dindsag langs moest komen.

Geen idee waarop mijn gynaecoloog zich dan gebaseerd heeft om die uitspraak te maken...

Deel Deze Pagina