Wij willen voor een 2e kindje gaan. Onze peuter is nu 2 jaar en 3 mnd. Wij hebben geen oppas en zien dit ook niet zo zitten, peuter is altijd bij (een van) ons. Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van hun oudste naar UZ Gent? Tijdens follikelmetingen is het wel te doen dat man even met peuter op de gang wacht (lang leve YouTube) of kan ik alleen gaan, maar bijv bij de punctie? (Niet zo dat peuter de punctie ziet natuurlijk. Ik bedoel man + peuter op de gang.)
Kinderen zijn gewoon welkom in vruchtbaarheidsklininieken en op fertiliteits afdelingen. Echter wachten na punctie tot ontslag ben je wel even bezig. Ik zou persoonlijk dan toch voor een gezellig verblijf adres zoeken. Ik heb voor alle 4 mijn kinderen in de MM gezeten en ze schelen erg weinig dus ja, ik nam er ook geregeld 1 of meerdere mee. Wat boekjes, speelgoed, eten en drinken en je komt een heel eind. Mijn kinderen gaan ook niet naar een kdv trouwens maar in geval van punctie was er altijd wel een lieve oma, tante of vriendin met kinderen van dezelfde leeftijd die graag een middagje kwam spelen.
Voor de punctie zou ik het idd niet doen. Ik ben in het UZ geweest van rond een uur of 9 tot 14u dus lijkt me echt lang om te overbruggen met een kleintje. En eerlijk - je ligt voor en na de punctie allemaal in dezelfde zaal dus lijkt me ook niet zo leuk voor andere vrouwen daar die nog geen kids hebben. Ik zou het er op dat moment alvast lastig mee gehad hebben denk ik...
Bedankt voor jullie reacties. Probleem is juist dat ik (een van) de 1e ga zijn die dag, dit omdat ik een latexallergie heb. Ik moet me daarom dan ook uiterlijk 7 u melden (was vorige keer ook zo en ik was de 1e vanwege mijn allergie werd gezegd) Vanwege de files zouden we dan een hotel pakken de dag daarvoor. Dus eigenlijk juist met de punctie moet ie mee...
De arts die de punctie uitvoert, doet sowieso pas de ronde van de patiënten (om mee te delen hoeveel eicellen geoogst e.d.) op het moment dat alle puncties van de dag voorbij zijn. Dus je zit er echt wel een hele tijd hoor... Denk dat het dus echt geen evidentie wordt. Kan je man niet nog even terug naar het hotel met je kleintje terwijl jij al in het ziekenhuis bent ofzo? Nuja, je ziet wel hé.
Ik snap je heel goed dat je door de overnachting minder makkelijk voor opvang wil of kunt kiezen. Het is een beetje eenzaam maar dan zou ik ervoor kiezen om je man met je kind op pad te laten gaan in de buurt. Rondje wandelen, misschien terug naar de kamer. Over het resultaat etc van de arts zou ik me geen zorgen maken. Als je met ontslag mag kunnen de resultaten ook per mail of telefoon. Sla zelf wat magazines of boeken in, neem wat lekkers mee en de oplader van je telefoon. Soms is het roeien met de riemen die je hebt.
Ik zou de punctie in dat geval gewoon alleen doen, en je man en Peuter samen op pad. Ik zou overigens wel eens kijken of je je peuter af en toe eens nij iemand anders kan hebben. Begrijp me niet verkeerd: wij vinden het ook fijn om onze kinderen veel bij ons te hebben, maar het is wel gezond om heel af en toe je kind eens bij een ander te laten. Mocht je zwanger raken, dan zal je uiteindelijk ook een oppas voor je kind moeten hebben als je gaat bevallen. Daarbij is peuterspeelzaal misschien ook wel leuk om eens aan te gaan denken