Ik begin hier het onderwerp omdat de vorige al gesloten zijn. Ik ben gisteren op echo geweest en maandag had ik nog 13 eitjes tussen 10 en 14mm en gisteren waren dit er al 29 😔 Wat dus blijkbaar te veel is voor overstimulatie en dus deze maand geen tp en volgende maand rustmaand😒 De gyne zegt dat dit nie slecht is, maarja weer 2 maanden kwijt. Iemand ervaring mee? Wat moet je dan doen in je rustmaand, want ik heb uit mezelf heel lange cyclussen. Of moet je dan aan de pil? Ik lees hier veel op het forum dat het dan volledig afgebroken wordt. Maar ik moest gewoon verder spuiten en morgen teruggaan en normaal zondag punctie. Ik weet ook niet waarom er volgende cyclus nog geen tp zou mogen?
Hoi Lobje, jeetje niet leuk nee. Ik heb afgelopen nov. zat ik tegen overstimulatie aan, 36 embry`s weg gehaald, waarvan 3 kwart al afviel omdat door de hoeveelheid hebben ze de punctie eerder gedaan en was veel nog niet rijp. Uiteindelijk zijn er hier 6 van over gebleven die bevrucht zijn en goed waren. Na meerdere bloedonderzoeken mocht ik toch een tp en hier hielden ze me goed in de gaten. Dagelijks voor controle. Was ruim 7 KG aangekomen. Uiteindelijk is het hier mis gegaan en hebben mijn vriend en ik een rust periode genomen van een half jaar. Zijn deze maand pas weer begonnen met de cyro Wat mij opviel is dat de rust even goed is voor je lichaam, ieder ander kan het anders ervaren maar geef je lichaam de rust hoe moeilijk en hoe graag je het ook wilt. In elk geval heel veel succes en sterkte!
Je krijgt altijd een rustmaand na een punctie. Dit is volgens mij standaard in elk ziekenhuis. Onderschat de follikelgroei, punctie en de tijd na de punctie niet. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Je hebt er niets aan om in een niet goed uitgerust lichaam een embryo terug te plaatsen. Ik hoop dat de punctie door mag gaan!
Goed blijven drinken is een tip die ik hier vaker lees bij overstimulatie. Ieder geval twee liter aan water (vocht) binnenkrijgen. En jezelf iedere dag wegen zodat je weet of je aankomt. Als je wel aankomt, dan ook bij de gyn aan de bel trekken, dan kunnen ze je controleren. Bij ons in het ziekenhuis is een rustmaand na een punctie ook standaard. Je lichaam moet herstellen van al die hormonen, weer even bijkomen zeg maar.