IUI na herhaalde miskramen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nien92, 16 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal. Ik heb een vraagje. Heeft iemand ervaring met IUI na herhaalde miskramen (of soortgelijke geschiedenis zie mijn handtekening). We zijn nu 2,5 jaar bezig zonder resultaat en behalve bij de MA gaat het steeds in het begin mis of tijdens de weg naar de baarmoeder toe. We hebben alle onderzoeken gehad, zaadkwaliteit is perfect. Volgende week hebben we weer een gesprek in Duitsland maar vroeg me toch af of iemand met een soortgelijke situatie in aanmerking is gekomen voor IUI.
     
  2. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ik ben na ruim 3 jaar proberen zwanger geworden via iui. Ik was bij de 3e poging zwanger en ben nu fiere mama van een heerlijk zoontje.
    Daarvoor had ik een MK gehad op vermoedelijk 6w en een biochemische zwangerschap.
    Na de MK en biochemische zwangerschap hebben mijn man en ik onderzoeken laten doen en daaruit bleek pcos bij mij en verminderde zaadkwaliteit bij mijn man. Iui heeft ons zeker geholpen.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Als ik je onderschrift lees dan heb je denk ik al de oorzaak t3 pakken met én schildklier en stollingsprobleem :( iui gaat hierbij niet helpen tegen miskramen, sowieso niet hoor. Iui is echt bedoelt als zaadkwaliteit wat minder is en/of het lang duurt eer je zwanger raakt en ze het niet goed weten maar staat helemaal los van miskraam preventie.
     
  4. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Fijn dat het bij jullie wel heeft geholpen!
     
  5. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Bedoelde het niet als preventie van miskramen (dat kun je niet voorkomen), maar gezien de bbz heb ik gewoon sterk het gevoel dat er iets in de eileiders niet goed gaat. Na mijn laatste miskraam in augustus is het ook niet meer gelukt om zwanger te raken... dus waar ik eerst heel snel zwanger raakte, lukt het nu 6 maanden niet. Wat je zegt kan zeker kloppen. Wr scoren "te goed" waarschijnlijk voor een behandeling als IUI, maar we zijn echt een beetje ten einde raad. Ik ben benieuwd of ze zelf een voorstel hebben.

    Ik herken je onderschrift. Ben je wel vaker tegengekomen. Wat een hel heb je meegemaakt! Uiteindelijk 2 kindjes, maar wat een weg. Het geeft me wel hoop. Ik wens je heel veel geluk verder!
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Heb je ook een chromosomen onderzoek gehad?
     
  7. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ja, was prima..
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ah zo tja men zegt dat je met 1 goede eierstok net zoveel kans zou hebben maar snap je zorgen en als ze ergens mee willen werken en je hebt het er voorover (toch gedoe, extra stress) waarom niet. Als je miskramen hebt meegemaakt wil je fewoon zsm weer zwanger zijn he :( veel succes en ik duim voor je.
     
  9. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dat is lief! Dankje!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik ben na 10 maanden zwanger geraakt, maar dit was een vroege miskraam (biochemisch). 4 maanden nadien weer zwanger, maar helaas ook weer een biochemische.
    Daarna moesten we nog eens 6 maanden proberen en als ik dan nog niet zwanger was, gingen we met IUI starten. We konden in theorie wel zwanger raken, maar de gynaecoloog zei ook dat we IUI kregen, omdat het allemaal anders te lang duurde.
    In die 6 maanden tijd hebben we allerlei onderzoeken gedaan ivm de miskramen, maar daar is ook niets uit gekomen.

    Uiteindelijk dan gestart met IUI. Ronde 2 was raak, maar dat was een mola-zwangerschap dus ik heb toen een curretage gekregen. Daarna weer verder gegaan met IUI en de 2de ronde weer zwanger, maar dat was uiteindeijk een missed abortion. Daarna weer verder met IUI en in de 1ste ronde weer zwanger en nu een prachtige dochter ❤️
     
  11. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het delen van je verhaal! Ook heftig, met te veel miskramen. Fijn dat jouw gyn na die 6 maanden wel meteen wilde overgaan op IUI. We hebben morgen het gesprek. Ik ben heel benieuwd.
     
  12. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag!!
     
  13. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dankje! We stappen zo de auto in. Vond het toch weer spannend merk ik!
     

Deel Deze Pagina