Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maryflair, 17 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Ik gebruik voor het eerst utrogestan. Ik lees veel dat het je menstruatie tegen kan houden.

    Dit snap ik niet zo goed wat het is toch de bedoeling dat het je lf verlengd, dus logisch dat het je menstruatie tegen houdt? Of mis ik iets.

    Mijn lf is 11/12 dagen wil wat verlengen.
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Mocht iemand niet zwanger zijn tijdens gebruik van utrogestan, kan het misleidend zijn. Want je denkt dat je niet ongesteld wordt op je gebruikelijke dag dus krijg je meer hoop op een zwangerschap. Je denkt misschien al dat je zwanger bent. En wanneer je dus ermee stopt, word je ongesteld. Grotere teleurstelling want je dacht zwanger te zijn.

    Het is dus goed om je ervan bewust te zijn dat een uitblijvende menstruatie niet direct een zwangerschap betekent. Jij weet dit misschien, maar niet iedereen weet dat.

    Utrogestan is overigens progestoron en wordt gebruikt om een eventuele zwangerschap te ondersteunen. Een ‘handige’ bijkomstigheid kan zijn dat de lf iets langer wordt. Maar dat hoeft dus niet.
     
    maryflair vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Je lf is prima :) boven de 10 is goed.

    Utro is rotspul: geeft veel troep, je kan last van bijwerkingen hebben en of t werkt is per persoon anders.

    Bij mij brak de menstruatie er wel eens doorheen. Vroege miskraam ook. Utrogestan vervangt als het ware de functie van het gele lichaam: progesteron in stand houden
     
    maryflair vindt dit leuk.
  4. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Ik krijg vior herhaalde miskramen gebruik het vanaf ovulatie en laat de lf wat langer worden zodat ik meer kans maak
     
  5. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Het is inderdaad zo dat het je menstruatie tegenhoudt en dat dat ook de bedoeling is, zodat een bevrucht eitje voldoende kans krijgt om in te nestelen voor het baarmoederslijmvlies alweer wordt afgestoten.

    Je moet er alleen dus wel op bedacht zijn dat ook indien je niet zwanger bent, het baarmoederslijmvlies niet wordt afgestoten en je dus ook niet ongesteld wordt. Ook een eventuele vroege miskraam merk je niet altijd omdat de Utrogestan het bloedverlies tegenhoudt. Daarom is het belangrijk om bij het gebruik van Utrogestan 14 dagen na je eisprong een zwangerschaptest te doen, en weer te stoppen met de Utro als de test negatief is. Eens je zwanger bent is het handig om met echo's te blijven controleren of het nog goed zit tot aan 12 weken.

    Ook belangrijk bij het gebruik van Utrogestan is dat je er pas mee begint als je zeker weet dat de eisprong geweest is, dus op de 3e dag na je positieve ovulatietest. Anders kun je je eisprong juist tegenhouden, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    Succes ermee, hopelijk mag het snel lukken!
     
    maryflair vindt dit leuk.
  6. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Kan je eigenlijk nog wel voel of je zwanger bent? Normaal merk verschil maar nu weet ik niet of het de utrogestan is. Grote borsten ineens en buikpijn etc.
     

Deel Deze Pagina