Ovitrelle spuiten voor/na terugplaatsing

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Narcisje, 4 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Iemand hier ervaring mee?

Ik heb vaker gelezen dat soms een snufje ovitrelle wordt voorgeschreven vlak voor de terugplaatsing en een paar dagen daarna, zodat je lichaam een beetje voor de gek wordt gehouden door bet HCG gehalte en hierdoor de innesteling beter gaat.

Ik wil dit graag een keer proberen maar ik spreek m'n arts pas half oktober dus ik ben nu opzoek naar ervaringen .

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Het geeft je lichaam een progesteron boost maar alleen als je wel een eisprong hebt. Dat is het. Het wordt ook gegeven ipv utrogestan: dan spuit je na de eisprong ook ovitrelle weer. Is niet bedoelt om je lichaam te misleiden, dat werkt niet zo :)

Ik heb er wél ervaring mee bij cyclus ondersteuning. Puur voor progesteron boost. Mijn gyn gebruikte dat liever dan utro. Ze was voorheen ivf arts en pastte dat ook daar vaker toe. Ik was met die methode gelijk zwanger van de 2e toen ik ook na de eisprong hcg spoot. Zowel op de dag van eisprong (dus niet als eisprong uitlokken) als dus 7 dagen erna

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Ik moet voor een cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus sowieso 250 ovitrelle spuiten. Voor progesteron injecteer ik altijd 1x per dag prolutex (in plaats van utrogestan of duphaston).

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik, 1x pregnyl en 1x ovitrelle na TP, ook duphaston tegelijk en begin van traject alleen utrogestan. Is een progesteron boost maar ook een seintje naar je lijf, van dit is HCG.

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    We hebben besloten om wel gewoon door te gaan met terugplaatsen ondanks dat ons gesprek pas half oktober is.. Maar nu mailde ik dus vandaag dat we toch door willen gaan en nu kreeg ik deze recepten doorgestuurd, dus uiteindelijk hebben ze waarschijnlijk zelf al besloten dat ik ascal mag proberen in combi met ovitrelle (en dan triggeren met gonasi en prolutex als progesteron) :) Screenshot_20230807_111857_Samsung Internet.jpg

lorreke en Krv vinden dit leuk.
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn! Hopelijk is de poging raak!!

Narcisje vindt dit leuk.
  7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Spannend weer voor jullie! Hier ook ovitrelle gespoten terwijl uit m’n bloed bleek dat de eisprong al vanzelf in gang was gezet (en positieve ovulatietest). Ze gaven aan dat het kan helpen bij de innesteling. Hij is morgen 4 weken oud. Heel veel succes alvast!

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Ja precies, het schijnt wel echt goed te kunnen zijn voor de innesteling. Ik ben zo benieuwd hoe deze ronde gaat! En wat fijn dat het bij jullie ook gelukt is op die manier :)

Deel Deze Pagina