Ivf pogingen verzekeraar

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door remia1988, 8 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remia1988

remia1988 Actief lid

2 feb 2013
    237
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,

kom er maar steeds niet uit, maar stel dat je 3 ivf pogingen hebt gehad en alle 3 mislukt (geen zwangerschap),krijg je het nieuwe jaar weer 3 pogingen vergoed of is het einde verhaal? Snap het niet zo allemaal :oops:

2. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Je krijgt er maar 3 vergoed. Mocht daar geen zwangerschap uit ontstaan, dan zou je de volgende pogingen zelf kunnen betalen. Als er wel een zwangerschap ontstaat, heb je daarna gewoon weer 3 nieuwe pogingen als je voor een volgend kindje gaat.

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Was het maar zo'n feest. Je krijgt er drie en dan is het op. Behalve als je zoals @Iemand1991 zegt zwanger raakt. Ergens staat me bij dat het 10 weken is? (Correct me if im wrong) Dat mocht je na die tijd een miskraam krijgen of stilgeboren kindje dan krijg je weer 3 pogingen vergoed.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je krijgt voor elke te realiseren zwangerschap slechts drie behandelingen vergoed. Dus voor een eerste kindje krijg je er drie, voor een tweede kindje weer drie, enz. Als je drie behandelingen op zijn en er is geen zwangerschap ontstaan, moet je bij een verzekeraar zitten die meer behandelingen vergoedt of je moet ze zelf gaan betalen, helaas. Je kunt vaak niet pas van verzekeraar of aanvullend pakket overstappen, als je eenmaal met IVF/ICSI begonnen bent. Regel dat dus van tevoren.

Als je na een IVF/ICSI-behandeling een miskraam hebt beneden de zwangerschapduur van tien weken (geloof ik, zou je voor de zekerheid even moeten nakijken), dan ben je die kans kwijt. Was je ten tijde van de miskraam langer dan tien weken zwanger, dan krijg je die behandeling weer terug. Dus geen drie nieuwe behandelingen, zoals Featherr hierboven zegt, slechts eentje. Want het gaat immers nog steeds om dezelfde te realiseren zwangerschap.

Wij hadden na een ICSI een missed abortion. Daar kwamen we met 11 weken achter, het kindje was met 8 weken gestopt met groeien. Helaas kostte dat ons een hele ICSI-behandeling, die kregen we niet terug.:(

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik wilde eigenlijk eind dit jaar naar een verzekeraar overstappen die ook een 4e poging vergoed. Maar mochten eind okt beginnen met IVF. Kun je nu dan niet meer switchen?
    (Vorig jaar dec net na kerst begonnen met IUI dus toen nog niet aan gedacht om verzekeraar te wisselen)

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zolang je niet bezig met een poging bent kan dat wel. Heb poging 1 bij een andere verzekering gedaan dan waar ik nu poging 2 doe.
    Ik ben ook specifiek overgestapt omdat mijn oude verzekering niet alles zou vergoeden in het buitenland.

7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Welke verzekering vergoed ook eventueel het buitenland? Misschien goed om over na te denken voor het geval dat

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onvz zit ik nu. Je moet het wel voorschieten. Cz en vgz hebben ook een contract met het ziekenhuis dus die zouden ook vergoeden. Maar dat weet ik dus niet helemaal zeker hoe dat zit :)
    Let wel op. Sommige (zoals mijn oude) verzekeraars zeggen te vergoeden maar betalen dan alleen de Nederlandse prijs en dat haal je bij lange na niet. Mijn oude verzekering wilde zo'n 2500 euro vergoeden terwijl alles bij elkaar zo'n 5 a 7k ging kosten bij mij.

Gliss vindt dit leuk.
  9. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik wil ook nog toevoegen dat meerdere terugplaatsingen onder één poging / behandeling tellen. Dus stel voor dat jij bij de eerste punctie 10 eicellen hebt die ingevroren kunnen worden dan tellen alle 10 de keren dat je een cryo terugplaatst onder 1 behandeling.
    Dit wist ik eerst zelf ook niet maar bracht wel veel verheldering.

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.273
    5.871
    113
    Vrouw
    Je krijgt max 3 pogingen vergoed. UMC verzekeringen is de enige verzekeraar waar je zonder medische keuring kan overstappen en je kan verzekeren voor een 4e poging, ook als je al in het traject zit. Daarna is het echt op en dien je het zelf te betalen of te stoppen. Heb je bij ene poging 6 embryo’s dan vallen deze allemaal onder 1 poging. Het is pas een poging als je een punctie hebt ondergaan. Komen hier geen embryo’s uit ben je alsnog de poging kwijt. Na een voldragen zwangerschap krijg je 3 nieuwe pogingen. Bij een miskraam krijg je 3 nieuwe pogingen, echter moet het wel een doorgaande zwangerschap van tenminste 10 of 12 weken zijn. Ik heb zelf een Missed abortion gehad met 11 weken, hartje gestopt met 10+4 weken dus geen nieuwe poging.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    umc zorgverzekering vergoedt een 4de poging
    vergoeding buitenland moest je in het verleden voorleggen aan hen, weet niet of dat nog steeds zo is
    hou wel rekening mee dat buitenland andere onderzoeken/behandelingen doet dan in NL en dat je zorgverzekering deze dan ook niet vergoed

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De terugplaatsingen van een cryo hoort inderdaad qua verzekering bij de behandeling, waaruit 'ie ontstaan is.

Deel Deze Pagina