Dag dames, We zijn dolgelukkig en gezegend met ons zoontje van nu ruim 20 maanden, inmiddels is het verlangen naar een broertje of zusje gegroeid. Voor mijn eerste zwangerschap ben behandeld bij de gynaecoloog, ik heb zeer lange en onregelmatige cyclussen met weinig (goede) eisprongen, dus destijds een paar maanden Clomid geslikt. Na 4 maanden bleek ik zwanger! Wel was ik toen ook op het punt om te stoppen met Clomid, ik had onwijs last van bijwerkingen zoals stemmingswisselingen en depressies. Nu wil de gynaecoloog gaan starten met hormooninjecties, dit omdat de bijwerkingen stukken minder zouden zijn. Ik heb nog geen info omtrent welk middel precies, wel al even geïnformeerd bij de zorgverzekering en ik begreep dat dit allemaal van het eigen risico af zal gaan, wie kan me daar meer over vertellen? Wat de kosten zijn? Verder wil ik vooral afwegen of ik eraan durf te beginnen omtrent de bijwerkingen, ik vind het namelijk weer een grote stap en aangezien ik mijn eigen bedrijf heb als gastouder, is het praktisch gezien ook heel vervelend omdat ik regelmatig naar het ziekenhuis zou moeten. Ik weet het niet....maar heb zelf ook erge last van PMS klachten, om de paar weken een paar dagen echt een depressief gevoel. Erg vervelend.
Clomid vond ik verschrikkelijk qua bijwerkingen. Verder heb ik 3 soorten hormooninjecties gehad: Menopur: bijwerking was alleen acne Puregon: bijwerking was hoofdpijn, prima mee te leven. Gonal f: geen bijwerkingen Ik vind hormooninjecties echt appeltje eitje, voel me er prima bij en ze werken ook prima. Terwijl ik qua bijwerkingen altijd heel heftig reageer, zelfs met de pil! Ik zeg gewoon doen, stoppen als het echt niet gaat kun je altijd nog maar het zal vast niet erger zijn dan clomid. Regelmatig ziekenhuis valt op zich ook mee. Ergens tussen dag 2 en 5 voor een uitgangsecho en daarna nog 1 a 2 keer voor een follikelmeting. De eerste maand kan het zoeken worden na een dosering en dan moet je eventueel vaker. Maar in mijn ziekenhuis waren ze wel flexibel. Als je niet kunt dan kun je niet en omdat een echo of meting minder dan 5 minuten duurt kunnen ze je er wel even snel tussendoor plannen. Waar een wil is, is een weg. Succes!
Ik wou dat ze bij mij gelijk waren begonnen met de injecties! Wat een uitkomst , geen bijwerkingen en het spuiten zelf stelt niks voor Je moet net zo vaak na het ziekenhuis als met de clomid Het heen en weer gereis is idd wat minder, maar dat moet je gewoon voor lief nemen Ik heb puregon gespoten 75eh in een kant en klare prikpen (heet anders dacht ik) Heb ook de zorgverzekering gebeld omdat ik ook twijfelde en na lang wachten kon ie me vertellen dat het vergoed werd, mits je ziekenhuis bij hun aangemeld is oid Eigen risico ben je ws zo ie zo al kwijt door alleen al de gyn bezoekjes hihi Wij zijn in november gestart en deze maand is m'n hele eigen risico eraf gegaan van 2015.. En die gaat er straks weer af voor 2016 😔 Dus ik zou zeggen 'ga ervoor!'
Bedankt voor de reacties! Ik start vandaag met provera en heb een Gonal F pen gekregen, moet 50 eh spuiten, ben heel benieuwd. Clomid sloeg destijds na 4 behandelingen goed aan en toen dus zwanger, deze heb ik nu niet meer voorgeschreven gekregen ivm hevige stemmingswisselingen. Wat betreft vergoedingen: hier komt het op de ziekenhuisrekening, gaat niet naar de zorgverzekering. Kost me dus alleen eigen risico zoals de apotheek me vertelde, medicatie hoort bij de behandeling en kan het ook alleen bij de apotheek van het ziekenhuis zelf ophalen.