Eiceldonatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lt20, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Ik heb eigenlijk nog geen idee waar ik moet beginnen dus als mijn verhaal warrig is, mijn excuus..

Mijn nicht was 1 weekje langer zwanger als ik, dankzij IVF (1e poging). Helaas heeft zij bij 11 weken een miskraam gehad. Omdat onze zwangerschappen enkele dagen verschilde heb ik veel aan haar gedacht, vooral rond mijn uitgerekende datum.

Gisteren heb ik te horen gekregen dat hun 2e poging ook is mislukt. De zaadcellen van haar vriend zijn niet goed en zij produceert niet veel eitjes. Meerdere maanden heeft ze bijv. maar 6/ 8 eitjes gehad waar ze dus geen IVF poging mee wilde proberen.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik aan manieren gedacht om haar/ hun te kunnen helpen. Nu zit ik eraan te denken om eitjes te doneren (als zij dit wil natuurlijk). Voor mijn gevoel/ vriend zijn gevoel is ons gezin compleet dus een eventuele kinderwens staat niet in de weg. Nu vraag ik me eigenlijk wat dingetjes af waar jullie misschien wel antwoord op hebben.

- Heeft eiceldonatie wel nut als zijn zaadcellen slecht zijn?
    - Wordt er iets vergoedt vanuit de zorgverzekering of zijn de kosten voor hun?
    - Zouden jullie voor eiceldonatie openstaan?

Ik hoop dat ik met mijn bericht niemand kwets want dat is niet mijn bedoeling. Vindt het alleen lastig om via internet informatie te vinden.

Vast bedankt voor jullie reacties en hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan! Liefs LT20

2. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik heb hier geen ervaring mee, dus aan mijn berichtje heb je denk ik niks :p
    Ik wou toch even reageren om te zeggen dat ik het ontzettend lief van je vind dat je dit overweegt om te doen. En ik zou niet weten waarom je iemand zou kunnen kwetsen met dit berichtje, ik krijg er eigenlijk alleen maar een warm gevoel bij :)
    Succes en hopelijk kun je je nicht helpen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Er is nog een ander topic hierover. Deze dus:http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/187642-ecd.html Misschien kun je daar nog wat info vinden?

Ik denk dat als het nog binnen hun IVF pogingen past, er wel vergoeding is. Als zijn zaadcellen slecht zijn, is icsi misschien wel een optie. Denk dat dat soort dingen pas besproken kunnen worden als je naar een arts gaat.

Ik zelf zou het denk ik wel moeilijk vinden. Vreemd genoeg zou ik er minder problemen hebben als mijn vriend zaadcellen zou doneren. Vind het wel mooi dat je het wel wil doen. Als jij en je gezin er geen problemen mee hebben, zou ik het zeker doen.

4. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    wat lief dat je dat wil doen!

ik denk alleen dat eiceldonatie alleen zin heeft als bekend is dat haar eicellen van slechte kwaliteit zijn. Heeft ze slechte embryo`s?

zolang zij toch gewoon goede eicellen heeft (en dan maakt het aantal niet zo uit) heeft eiceldonatie weinig zin. Het zaad maakt op zich niet uit want daar kunnen ze idd ook icsi mee doen.

Ze is al een keer eerder zwanger geworden dus ze kunnen blijkbaar wel goede embryo`s krijgen. en op zich zijn 6 tot 8 eitjes niet superweinig, ook niet heel veel maar ze willen gemiddeld rond de 10 eitjes hebben. En als ik jou zo hoor heeft ze eigenlijk van de 2 pogingen maar 1 poging gehad waarbij ze niet zwanger is geworden, dus eigenlijk is het nog best vroeg om te zeggen dat het niet meer lukt bij hen. Wij hadden elke keer perfecte embryos en hebben toch 3 terugplaatsingen nodig gehad om zwanger te worden.

succes ermee !

5. Froukje77

Froukje77 Nieuw lid

30 nov 2010
    4
    0
    0
    Wat super dat je dit zou willen doen voor je nicht ! Toen ik 2 jaar geleden onvruchtbaar bleek door POF heeft mijn nichtje ook spontaan aangeboden om haar eicellen af te staan. Ik ben haar eeuwig dankbaar want dankzij haar ben ik in mei moeder geworden van een zoon!!! Oja onze verzekering (CZ) heeft alle kosten voor haar vergoed.

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Rosao; bedankt voor je bericht, ik zal eens in het andere topic kijken.

Neletje; volgens mij heeft zij zelf geen slechte embryo's. Ik dacht dat 6-8 eitjes weinig was omdat ze bij de eerste poging 14 eitjes hadden vandaar. Verder bedankt voor je info, misschien moet ik inderdaad wachten met het aan te kaarten.

Froukje; wat lief van je nicht! Gefeliciteerd met je zoon....

Ik ga in dat andere topic even kijken. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Liefs

Deel Deze Pagina