Bijna positieve ovulatietest op 8 dpo

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Marjo88, Dec 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Ik was vandaag nieuwsgierig en heb een ovulatietest van zwanger en kids gebruikt om te kijken wat die aangeeft. Hij was dus bijna positief. Wie had dat ook en bleek zwanger?

Dit is puur uit nieuwsgierigheid en ik snap dat een ovulatietest geen zwangerschapstest is. Ook weet ik dat je je hele cyclus lang een licht streepje kan hebben op je ovulatietest. ;) Maar ik ben gewoon benieuwd naar de reacties! :D

2. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik vorige cyclus en bleek niet zwanger, helaas!
    Ga het ook niet meer doen :)

3. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Ahh dat is zeker balen! Had het ook niet moeten doen.. je gaat er toch door hopen, ondanks dat je beter weet...

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bijna positief bestaat helaas niet. Een ovulatietest is positief of negatief.
    LH is de gehele cyclus namelijk aanwezig in het lichaam van een vrouw en schommelt. Dat wil zeggen: dan weer een licht streepje, dan weer donkerder. Zolang als beide streepjes niet minstens even donker zijn, is je ovulatietest nog negatief helaas.
    Mocht je rond je NOD een positieve ovulatietest hebben (beide streepjes minstens even donker) dan bestaat er een kans dat je zwanger bent.

Jouw ovulatietest zegt dus helaas niks. Je kunt zwanger zijn, je kunt niet zwanger zijn. De kans is 50/50.

Nog een paar dagen wachten en dan zou je een Early zwangerschapstest kunnen proberen of een Kruidvattest 2 voor 5 euro.

Succes met testen!

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik sluit me aan bij Behappy.

6. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Ik had een positieve ovulatietest toen ik zwanger bleek van mn dochter destijds :) ook van zwanger en kids. Het was wel een knaller overigens (op 11 dpo) 14 dpo zwangersvhapstest gedaan en die was idd ook positief

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb ook knalpositieve ovulatietesten gehad met een BBZ van ongeveer 7 wkn. Wil je niet ;).

Maar ik zou gewoon een zwangerschapstest doen....

Share This Page