Start IUI najaar 2019

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Trixie88, Aug 18, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trixie88

Trixie88 Lid

Jun 19, 2019
    18
    9
    3
    Female
    Beste meiden,

Wie start er nog meer met IUI dit najaar? Lijkt me leuk ervaringen uit te wisselen, stoom afblazen, vragen stellen, enz!

Mijn verhaal:
    Start kinderwens september 2017, zwanger in ronde 5 maar helaas missed abortion februari 2018. Inmiddels 1,5 jaar verder en jammer genoeg geen zwangerschap.
    November 2018 naar de fertiliteitskliniek gegaan, en ivm te korte luteale fase en te laag midluteaal progesteron vanaf december 2018 gestart met pregnyl injectie 5 dagen na de eisprong.
    Hiermee wel goede luteale fase, maar zwangerschap blijft uit.
    Daarom gaan we dit najaar beginnen met IUI.
    Vorige maand HSG gehad, welke gelukkig goed was!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. rebbel26

rebbel26 Lid

Aug 22, 2018
    50
    9
    8
    Female
    Ook ik mag me aansluiten bij de club. Geen aanwijsbare oorzaak al 2.5 jaar aan het proberen. Ook een hsg gehad
    . Deze was helemaal goed. Volgende cyclus starten met hormonen spuiten en iui.

3. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ha dames, ik heb een clubje onder MMM-forum 'Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019'. Jullie zijn al ietsje verder, maar misschien is het wat?
    Heel veel succes met de IUI's

Annie82 likes this.
  4. Elraange

Elraange Fanatiek lid

Sep 25, 2015
    2,674
    2,013
    113
    Female
    Hier ook met poging 2 hopelijk ergens volgende week, nu nog iui zonder hormonen.

Ik ben een bam-mer.
    Heb al 4kids waaronder een engeltje.
    Mn laatste zwangerschap was ook middels iui.

Ik heb nog een diepgewortelde wens voor nog een kleintje of 2, echter ben ik al wat ouder en is t maar de vraag of ik het nog eens mag ervaren. Ik heb goede hoop en ben positief , maar die kriebels zucht... haha
    Ik ben heel gelukkig met de kids, maar nog niet compleet.
    Mocht deze ronde niet lukken, ga ik ook aan de hormonen. ( daar is t uiteindelijk de vorige x ook mee gelukt). Nu nog op zoek naar mijn ei

5. Elraange

Elraange Fanatiek lid

Sep 25, 2015
    2,674
    2,013
    113
    Female
    Fijn dat hsg goed was.
    Wanneer mogen jullie precies beginnen?

6. Star2B

Star2B Lid

Feb 13, 2019
    44
    66
    18
    Female
    Heb net ook in het iui ervaringen topic gereageerd, maar ik denk dat deze beter aansluit.

Wij zijn inmiddels al 5 jaar bezig, na de zgn ‘wachttijd’ die ik na deze periode toch moest aanhouden. Kunnen we donderdag eindelijk startgesprek voor iui krijgen.
    Ik heb een regelmatige cyclus, zaad van manlief is goed. Echo goed cd 11 18mm en andere eierstok 9 follikels. Naast test op chlamydia verder geen onderzoeken of testen gehad. Ik ga de eerste 3x clomid tabletten krijgen en pregnyl spuit, ben ik dan nog niet zwanger, dan worden het spuiten clomid waarschijnlijk. Er is voor clomid gekozen omdat we meedoen aan wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast ook verplicht foliumzuur slikken, maar ja dat doe ik inmiddels al jaren

Hebben jullie nog tips voordat je start? Of voor gesprek/onderzoek? Ik wil er namelijk niet na 6x achterkomen dat er blijkbaar toch iets is waardoor het via iui niet lukt... ben benieuwd wanneer jullie starten.

Liefs!

7. Trixie88

Trixie88 Lid

Jun 19, 2019
    18
    9
    3
    Female
    Spannend zeg! Ook al een tijd bezig dus. Frustrerend he, als alles goed moet zijn maar het niet lukt.

Welke hormonen ga jij spuiten?

8. Trixie88

Trixie88 Lid

Jun 19, 2019
    18
    9
    3
    Female
    Wij beginnen als het goed is volgende week! Of als het niet goed is eigenlijk haha want dan ben ik dit weekend niet ongie geworden :)

9. Elraange

Elraange Fanatiek lid

Sep 25, 2015
    2,674
    2,013
    113
    Female
    Oh spannend @Trixie88
    Hoop natuurlijk dit weekend POS nieuws te lezen.
    Anders veel succes komende week

10. Trixie88

Trixie88 Lid

Jun 19, 2019
    18
    9
    3
    Female
    Dankjewel:cool:

Jij kan ook over 2 dagen testen volgens je banner??

11. rebbel26

rebbel26 Lid

Aug 22, 2018
    50
    9
    8
    Female
    Ik zou globale f gaan spuiten. Maar was er zo mee bezig dat ik vergat dat ik overtijd was. Vanmorgen eindelijk na 2.5 jaar een positieve test. Kan het nog niet geloven.....

12. Trixie88

Trixie88 Lid

Jun 19, 2019
    18
    9
    3
    Female
    Wat fantastisch nieuws, gefeliciteerd! En spannend!

Voor mij helaas geen goed nieuws.... Op naar IUI...

13. rebbel26

rebbel26 Lid

Aug 22, 2018
    50
    9
    8
    Female
    Heel veel succes met de volgende IUI!

14. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Ik sluit aan... Want vandaag het aanmeldformulier ingevuld. Spannend.
    Iui (onbekende donor) aangezien we met twee mama's zijn.
    Al een zoontje van 10mnd, na 3x iui, dus nu voor een tweede gaan proberen.
    Helaas wel opnieuw intake doen en al het papierwerk, dus nog niet meteen starten.
    Ik ben benieuwd naar alle ervaringen.

15. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hier moeten we nog 4 maanden wachten tot we met iui mogen beginnen. Ik zit nu einde maand 25 dat we proberen. Was na 5 maanden zwanger, helaas een MA met 8 weken. En sinds dien niet meer zwanger geweest. We zijn beide helemaal doorgelicht maar ze kunnen geen oorzaak vinden waarom het nog niet lukt. Onze kans is iets kleiner dan ‘normaal’ vanwege iets mindere kwaliteit semen. Maar niks zorgwekkends. We moesten daarom na de hsg nog 6 maanden zelf proberen van zkh. Hsg is nu 1,5 maand geleden. Maar verwacht er eigenlijk niks van.

16. rebbel26

rebbel26 Lid

Aug 22, 2018
    50
    9
    8
    Female
    Houd de moet erin! Ik was 7 maanden na de hsg zwanger! Na 2.5 jaar. Bij mij hebben ze ook geen oorzaak gevonden. Wel ben ik gestart bij de ostheopaat die aanliep tegen veel dingen die vast zaten. Direct na 2 behandelingen zwanger. Als ik je een tip mag geven ga erheen!

Share This Page