Dag allemaal, na mijn miskraam in oktober heb ik twee cyclussen gehad. Tijdens deze cyclussen heb ik getemperatuurd. Wat mij opvalt is dat mijn temperatuur 4 dagen voordat ik ongesteld moet worden alweer daalt. Dan word ik pas na 4 dagen ongesteld. Ik maak me hierdoor zorgen of het wel goed zit met m’n progesteron waardes. Is het normaal om al vroeger temperatuur daling te hebben? Of klopt er iets niet!? Ik heb veel temperatuur kaartjes bekeken en bij iedereen daalt de temperatuur op de dag voor of van de menstruatie.
Ik heb geen temperatuur kaartjes van voor m’n zwangerschap, want toen ik begon met temperaturen raakte ik zwanger van m’n miskraam.
I had dit ook na mijn miskraam denk dat je lichaam even tijd nodig heeft om weer de oude te worden. Maar je 2e kaartje ziet er netjes uit hoor. Temp zakt op 10 dpo maar nog niet zo laag als basaal. Ik heb dat nu ook elke maand en ik verwacht dat je progesteron wel wat gedaald is op 10 dpo maar zou een nieuwe zwangerschap niet in de weg moeten staan.
Dankjewel voor je reactie. Zo verdrietig zon miskraam.. en dan ook nog die nasleep ik hoop zo dat het niet erg is dat progesteron al daalt. Ik ben bang dat het een innesteling in de weg staat..
Ja ik snap je angst.. ik heb nu na een half jaar pas weer een lf van 12 (voor zwangerschappen 14) deze was steeds 9/10 maar ik ben ook heel stuk ouder dus misschien heeft t daarmee te maken (schijnt dat het dan anders wordt)
Dit idd.. Wat me wel opvalt zijn de vele open bolletjes. Temp je wel rectaal? Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct als je wakker wordt en na evenveel slaapuren?
Ik temperatuur rectaal elke ochtend direct na het wakker worden. Voor m’n ei word ik meestal 6:30 wakker. Na m’n eisprong heb ik alleen veel last van wakker worden in de nacht en slaap ik niet door waardoor ik elke x als ik wakker word temp opmeet. Ik heb dan wel altijd 3-4 uur geslapen. Temperatuur verschilt dan meestal max 0.1 bij verschillende tijdstippen (tussen 4:00 en 7:00). Dit is bij mij echt een hormonaal kwaaltje.
Okay, ik zou dan toch echt niet tempen midden in de nacht maar verder slapen en tempen op je reguliere temptijd om 6.30. Je hebt welliswaar 3-4 uur geslapen (wat zelfs nog te kort is aangezien minimaal 5 uur wordt geadviseerd) maar het is heel belangrijk dat je elke nacht evenveel slaapuren hebt om een betrouwbaar beeld te scheppen. Ik hoop dat het snel raak is voor je.