Ha meiden, Ik snap het even niet meer hoor. Deze maand wederom opzoek naar mijn ei geweest. Ik kan hem altijd moeilijk vinden met die testen, daarom gebruik ik de dure CB digital. Maar ook daarmee vind ik het ei niet altijd. Deze maand ook tot nu toe geen posi test gehad. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen, met meestal een positest op dag 13. Dat betekend dat er dus een eisprong zou zijn rond dag 14. Deze cyclus loopt alles zoals altijd. Met als enige verschil dat ik, door te leuke testfoto's van hier, de teststaafjes van de CB ben gaan vergelijken. Zoals ik al zei, tot nu toe geen posi test. Wel werden de testen na dag 13 weer veel lichter. Maar vandaag testte ik weer en was er ineens een veel donkerder streep dan ik tot nu toe deze maand had. Maar de cb zei nog steeds geen smiley. Woensdag hebben we geinsemineerd (cyclusdag 13). Dat zou betekenen dat er ongeveer tot vandaag nog levend sperma zou kunnen zijn. Maar als ik nou ineens morgen nog een posi test heb, dan hebben we dus veel te vroeg geinsemineerd. Ingewikkeld. Nu staat er ook in de bijsluiter dat je niks kan aflezen aan die streepjes op de testen, dus misschien moet ik mezelf niet gek maken en gewoon vertrouwen hebben dat het goed zit (gewoon omdat het altijd zo is). Maar het is zo moeilijk als je iets zoooo graag wilt!! Wat denken jullie. Zal ik gewoon stoppen met testen, met het risico dat ik waardevolle informatie mis voor een volgende keer. Of zal ik nog een paar dagen doortesten, met het 'risico' dat ik positief test en dus een maand vergooid heb? :S
Lastig zeg! Ovutesten zijn leuk maar je kunt er ook super onzeker van worden. Vorige maand ook geen ei kunnen vinden met de digitale cb, nu weer wel. Ik zou denk ik toch doortesten, je kunt er hoe dan ook niks aan veranderen en je weet dan toch hoe het zit. (en als ie nega is ben je gerustgesteld)
Goh moeilijk hoor ... ik begrijp uit je verhaal dat wanneer je alsnog een positieve test in handen krijgt er geen inseminatie meer plaats vind? Dan zou ik stoppen hoor. Ik weet dat het heel moeilijk is, waarschijnlijk zou ik ook doortesten, want loslaten vind ik toch wel erg moelijk! Hier altijd wel mijn ei gevonden met cb digitaal. Ik kijk ook altijd naar de streepjes. Ik zie er dan ook altijd een patroon in, maar mijn teststreep word nooit donkerder dan de controle streep, maar hij geeft toch elke cyclus een smiley
Vanmorgen in daglicht de testen nog eens bekeken. Als ik ze nu zie, dan is die van gisteren eigenlijk helemaal niet zo donker meer. Misschien was het de vergelijking van een 'vers' streepje met een opgedroogd streepje? Ik ga nu toch maar stoppen met testen. Volgende maand (als het nodig is) wil ik graag de zwanger en kids sticks gaan proberen. Daar is iedereen wel positief over hier. En dan tijdens de piekdagen even extra controleren met de CB. Maar aan die streepjes kun je iig wel iets aflezen! Nu ga ik lekker hopen. Liever 14 dagen wachten met hoop. En ik denk echt mijn lijf wel te kennen....nouja. Ingewikkeld en zoals je zei erg onzeker inderdaad! Dank voor het meedenken!
ikwil me graag aanmelden bij jullie..ik had even een vraagje:heb di,avond geklust wo.om 2300 neg.ov.test do.om 0830 een positief ov. vrijdagochtend geklust...en zag vrijdagavond om 0000 nog een posi.ov test en vanmorgen was hij weer negatief... heb ik denk jullie wel genoeg geklust of heb ik het verkeerd aangepakt? (heb niet meer geklust omdat man het niet kon i.v.m pijn operatie) wie o wie kan mij helpen? tot straks groetjes beauty
Ik wilde even reageren op Elvira maar ik zal zo ook even een reactie geven op jouw vraag, Beauty01 @ Elvira, in ronde 1 ben ik te vroeg begonnen met de digitale ovulatietest van CB. Met dat aantal testen heb ik mijn ei niet kunnen vinden. Klopt ook want hij kwam 6 dagen later dan ik dacht. Nu heb ik de dipsticks van Sensitest. Hier kun je er een heleboel van inslaan en heb je er genoeg mocht je ei wat later komen. @ Beauty01, als jij donderdagochtend een positieve ovulatietest in handen had dan zou het klussen van dinsdag- en vrijdagavond effect kunnen hebben. Dus ik denk dat je wel goed zit. Ook omdat je aangeeft dat je man niet kon ivm pijn. Donderdagavond was misschien ook nog een mogelijkheid geweest maar het gaat niet altijd zoals je zou willen. En je weet dat de zwemmers wel even kunnen leven. Hoop voor je dat het gelukt is !!
hoi nogevengeduld bedankt voor je reactie ik heb di.avond geklust en vrijdagochtend!niet vrijdagavond...haha zou dat ook goed zijn di.avond en vrijdagohtend?? mijn man was do.geopereerd(niks groots had er wel wat last vandaar dat er niks geklust werd op do.)vrijdagocht.wel haha hoelang blijven de zaadjes leven?en als je een pos.ov test heb hoe zit dat nou precies heb 2verschillende verhalen gehoord.... heb je dan je ei als hij pos.is?groetjes beauty
Hoi Hoi Dank voor jullie reacties. Gisteren nog een keer getest, omdat er ineens soort van vruchtbaar slijm kwam. Ook toen was de CB negatief. Wel een donkerder streepje, ook na opdrogen. Ik ben nu ziekig, dus ik snap helemaal niks meer van mijn lijf. Testen zijn op, dus ga deze maand niet meer testen. Ik zie het wel. Volgende maand andere testen proberen! @Beauty Als je een positieve ovulatietest hebt, dan springt je ei ongeveer 24 daarna. Sperma leeft 2 tot 3 dagen. Dus als jij vrijdag een posi test hebt, dan is je ei er ongeveer zaterdag (nacht). Je hebt vrijdag nog geklust, dus dat sperma leeft in iedergeval vrijdag en zaterdag en met een beetje mazzel zondag ook nog. Dus ik denk dat je wel goed zit!
hoi evira ik had do.ochtend een pos.test we hebben di.avond geklust...en vrijdagochtend geklust..en zat.ochtend was hij ook al weer neg. zou toch wel voldoende zijn??ik hoop het zo... ben jij al lang bezig...ik ben 24jan.pas met de pil gestopt..en was vroeger begonnen met testen..het was maar goed ook mijn pos.test kwam 1 week eerder dan verwacht vergeleken met mijn vorige cycles was 38 dagen nu wel korter..wanneer zou ik ongesteld moeten worden?word je altijd 14dagen na je ei ongesteld?ik weet het echt niet meer... groetjes beauty
Beauty, zodra je ei geweest is word je test weer negatief. Denk dat je dan zaterdag je ei hebt gehad. Dan zit je zoals Evira zei goed hoor. Evira, goed dat je het testen nu hebt losgelaten, succes met wachten!
hoi mirtjuh ik had do.ochtend een posi.test en vrij.ochtend geklust za.ochtend was de test neg...dus wil dat zeggen dat ik dan vrijdag mijn ei had?? (vrijdagavond 23.30 nog postief za.ochtend 08.30 neg..wanneer ei dan???) groetjes beauty
Ik denk dat je ei dan geweest is ergens tussen je positieve en negatieve test in, dus vrijdagnacht in jouw geval.