Welke verzekering vergoed ivf/ icsi in het buitenland?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Gezegend, Oct 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gezegend

Gezegend Actief lid

Dec 9, 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bijvoorbeeld turkije..

Groetjes

2. Ik ken eigenlijk niet één verzekering waarbij ze behandelingen in het buitenland weigeren, alleen moet je vooraf toestemming vragen (met verklaring van je arts). Daarnaast worden behandelingen vaak tot 100% van het Nederlands tarief vergoedt. In het buitenland liggen de prijzen hoger, dus moet je een deel zelf betalen. Er zijn ook verzekeringen die bij een aanvullend pakket 200% van het Nederlands tarief vergoeden (PNO Zorg bijvoorbeeld).

3. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Freya heeft hier een wekelijks telefonisch spreekuur voor!

4. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Ik zou ook zeggen PNO zorg omdat zij in de aanvullende 200 procent vergoeden. Daarvoor heb ik er ook voor gekozen... Was bij ons gelukkig toch niet nodig, maar ben wel tevreden dus ben gebleven.

5. Woman25

Woman25 Actief lid

Jun 11, 2016
    216
    3
    18
    Ik zelf heb delta lloyd en die hebben met bepaaldr ziekenhuizen in het buitenland contacten en dan wordt het vergoed (mits je het van te voren aanvraagt) in mijn geval UZ Gent en die wordt vergoed :)

6. Gezegend

Gezegend Actief lid

Dec 9, 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga freya bellen!

7. Gezegend

Gezegend Actief lid

Dec 9, 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL

Bedankt ik ga er achter na!

Kzie dat jullie micro tese hebben gehad..hoe is her gegaan? Wij willen namelijk ook voor micro tese gaan in het buitenland. Heeft jou man azospermie?

8. Gezegend

Gezegend Actief lid

Dec 9, 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt!

9. Wij zijn naar Mülheim geweest, willen jullie daar ook heen? Schrik niet van de kliniek als je er komt, het ziet er echt niet uit, maar ze zijn er echt gewéldig.

Ik kan hier alles nog een keer opschrijven, maar mijn blogs zijn waarschijnlijk duidelijker.

Blog over de intake in Mülheim (even doorscrollen naar de eerste foto, daaronder begint het stuk over Mülheim); https://ddchick.wordpress.com/snelzoeker/tese/gesprek-dusseldorf-intake-mulheim/

Blog over de TESE zelf; https://ddchick.wordpress.com/2013/08/10/de-tese/

Mijn man is als kind geopereerd omdat zijn testikels niet ingedaald waren. Dat was bij ons de oorzaak van de problemen. Bij de TESE werden maar liefst 9 rietjes gevonden, waar wij natuurlijk dólgelukkig mee waren, maar achteraf bleek ook het zaad dat daar gevonden was niet in staat was om een eicel te bevruchten.. Hij is daarna onvruchtbaar verklaard.

Let er trouwens wel op dat een micro-TESE in Nederland verboden is en dat je in dit geval dus nooit alle kosten vergoed zult krijgen, ook niet bij een aanvullend pakket. In Mülheim weten ze dit en ze zullen je een rekening meegeven waarop staat dat er een gewone TESE is uitgevoerd, zodat je die rekening wel bij de verzekering in kunt dienen. Een micro-TESE is natuurlijk duurder dus alle extra kosten daarvoor zul je sowieso zelf moeten betalen. Volgens mij was een gewone TESE destijds €1700 en voor de micro-TESE moesten wij €2250 betalen. Je hebt dan dus sowieso €450 aan eigen kosten (en dat is alweer een paar jaar terug, zou me niet verbazen als het allemaal nog duurder is geworden inmiddels).

10. Gezegend

Gezegend Actief lid

Dec 9, 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitgebreide reactie ik ga je blog checken.

Wist niet dat een micro tese verboden was in nederland!! waarom? Vond al vreemd dat ze deze behandelingen niet doen.

11. Ze hebben het me wel een keer gezegd, maar ik zou echt niet meer weten waarom het ook alweer was.. Heel vaag in ieder geval. Terwijl een micro-TESE zoveel meer kansen biedt.. De slagingskans ligt 10% hoger dan bij een gewone TESE. Bij elke andere operatie zoek je toch ook uit wáár je het beste iets uit kunt voeren? Dan ga je toch ook niet in het wilde weg lopen snijden op hoop van zegen? :)

Ook iets om rekening mee te houden trouwens; ik heb het idee dat de nasleep na een micro-TESE wat heftiger is dan na een TESE. Ik heb van heel veel mannen gelezen dat ze na een paar dagen alweer aan het werk gingen, auto konden rijden, etc. Dat was bij mijn man écht niet het geval. Nu snijden ze bij een micro-TESE vaker én dieper, dus ik kan me voorstellen dat dat een behoorlijk verschil maakt in de pijnervaring. Mijn man vond het trouwens niet zo verschrikkelijk dat hij het absoluut nooit meer zou doen ofzo hoor, maar het is echt wel even een nare periode geweest (ook geestelijk..).

Share This Page