Ovu nog niet geweest toch?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marley, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik word een beetje gefrustreerd. Dag 31 vandaag en nog geen eisprong toch? Nu 3 dagen heel licht roze bloed, echt heel weinig.
    Snapt iemand wat er gebeurt? Een tip?

Bijgevoegde bestanden:

2. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Nog even doortesten, ik zit in cyclus week 7 ...

3. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Hierom heb ik een hekel aan ovulatietesten. Snap dat je er gek van wordt!
    Geen tips voor je.. succes! X

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Heb je al eerder cyclussen gehad of ben je net net anticonceptie (pil?) gestopt?

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

#5 Flamingo1990, 4 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2018
    Er zijn vrouwen die geen duidelijke LH piek hebben maar wel een eisprong hebben gehad. Dan blijft een ovulatietest negatief. Met temperaturen kun je dan wel je eisprong waarnemen. Het kan ook zijn dat je je LH piek in de nacht of ander tijdstip had en toen je testte je de LH piek gemist hebt. In dit geval moet je twee keer per dag een ovulatie test doen.

Het kan ook zijn dat je geen eisprong hebt gehad. Die kan of nog komen, of je slaat een maand over. Dit komt vaker voor dan je denkt. Als je dit heel vaak hebt, zou ik 3 maanden gaan temperaturen om te kunnen zien of je lichaamstemperatuur stijgt in tweede helft van je cyclus, dat laat zien dat je een eisprong hebt gehad. Mocht dit niet zo zijn kun je naar de huisarts voor advies.

De vraag hierboven of je pas net gestopt bent met anticonceptie is ook belangrijk, want dan is de kans dat je cyclus door de war is erg groot. Heb je een idee hoe lang je cyclus is?

Deel Deze Pagina