Hoi iedereen!! Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn! Wie heeft weleens een ovutest gedaan als zw test? Was deze positief en was je ook echt zwanger? Of juist andersom?? Deel je ervaringen hier!! Liefs,,
Ik heb een ovu test als zwangerschapstest gebruikt, toen ik al wist dat ik zwanger was. Deze was hartstikke positief. Was toen dus ook daadwerkelijk zwanger. Had toen ovu testjes over en wilde weten of deze ook daadwerkelijk op een zwangerschap reageren. Bij mij wel dus!
Leuk zeg! Zelf heb ik op 8 aug. een ovutest gedaan. Deze dag was ong. mijn vruchtbare dag volgens mijn cyclus en had toen me eitje idd ook gevonden want was hartstikke positief! 7 dagen later heb ik denk ik een innestelingsbloeding gehad (paarzig/bruinig slijm met drupje bloed echt heel minimaal alleen bij afvegen zag ik het) Maar ben nu dus 2 dagen over tijd. En had nog 3 ovutesten liggen. En was gwn even benieuwd maar hij was gewoon positief!! Dus ben benieuwd!!
Kun je zo'n ovu test dan ook pas gebruiken om te kijken of je zwanger bent na dat je overtijd bent (net zoals een zwangerschapstest) of geeft een ovu test eerder een positief resultaat? Uiteraard pas na je innesteling, maar bijvoorbeeld zo'n 3 dagen voor je NOD?
Bij mij werkte het ook zo, echt een smiley als ik zwanger was. Nog voor nod. Ik weet niet of ze eerder positief dan een zwangerschapstest aangeven, ik gebruikte altijd de digitale. Had dan nog wel wat testjes over dus dan gebruikte ik die. Als ik daarna een zwangerschapstest deed, want dat moet je wel doen natuurlijk, was die ook goed positief. Maar het schijnt niet bij iedereen zo te werken.
Ik heb 2 dagen geleden voor de lol een ovutest gedaan. Nou knallender kan hij niet hoor! Dus hier werkt dat wel
Ok! Leuk te horen. Ik zit nu op 3 dgn voor mijn NOD, denk ik want heb 14 dgn daarvoor een duidelijke eisprong gevoeld. Mijn cyclus is alleen nog niet zo regelmatig, dus dat maakt het verwarrend. Weet dus niet 100 % of mijn NOD precies over 3 dgn is. wil zo graag al iets kunnen testen, maar misschien is een vervroegde zwangerschapstest ook nog wel te vroeg!? Vroeg me daarom af of een ovu test al iets kon uitwijzen. Gewoon nog even afwachten is misschien toch het beste...
@Susan84 Ik had dus best veel gelezen dat vrouwen al een paar dagen voor NOD een ovu test doen en deze dan positief is, hij schijnt wat gevoeliger te zijn. Maar ik heb zelf echt geen flauw idee! Ik ben ook benieuwd voor je ik zal voor je duimen! @Skatje Gefeliciteeerdd! @luvv Inderdaad apart maar goed een zw test blijft natuurlijk het beste denk ik
@ sammie21: dank je, ik ben ook benieuwd... Zou je die ovu testen dan 's ochtends moeten gebruiken zoals bij een zwangerschapstest om dat je zwangerschapshormoon dan beter te testen is, of juist 's middags zoals je een ovu test normaal gesproken hoort te gebruiken? Sorry, ben nog een beetje een leek in dit alles en erg nieuwsgierig.
@Susan84 Zelf heb ik hem met m'n ochtendurine gebruikt. Ik dacht als het dan zo is dan weet ik zeker dat de hcg hormoon erbij zit. Want een ovu test is op zoek juist naar een ander hormoon en daarom doe je die 's middags volgens mij. Maar dit is echt puur mijn eigen theorie hoor. Ik kan me theorie pas bewijzen als ik morgen een posi zw test in handen heb hihi
Bedankt voor je reactie! Zo zou mijn theorie ook zijn. Ik zal voor je duimen en hoor het graag van je wat de uitslag is! Maar dat ziet er positief uit
Hoi meiden ben gewoon ongesteld geworden.. Denk dat de ovutesten het ook niet echt deden want ze zijn nu nog positief terwijl ik ongesteld ben.. Wel balen hoor.. Lijkt wel of ik nooit zwanger wordt. Maar goed positief blijven heh en op naar ronde 9