Ovulatietesten, begrijp er weinig van

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bontekoe, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bontekoe

bontekoe Actief lid

21 okt 2011
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag.

Ik ben 9 november gestopt met de pil. Deze heb ik een jaar of 3 nonstop geslikt, dus geen stopweken.

Vrijdag 11 november heb ik een klein beetje bloed gehad. Dit was zaterdag weer over.

Dinsdag ben ik begonnen met ovulatietesten. Deze was een beetje gekleurd (18.00 uur s avonds).

Woensdag was die al weer lichter (18.00 uur s avonds)

Donderdag weer lichter.

Vanmorgen voor het eerst met ochtend urine bijna niets meer te zien. Pas toen die droog was kon ik heel vaag zien dat hij iets gekleurd was.

Betekend dit nu dan dat ik al een eisprong gehad heb. Of is het normaal dat de testen voor de eisprong eerst weer lichter worden?

Hoop dat iemand het antwoord weet.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Ovutesten moet je nooit met ochtendurine doen, maar zo rond een uurt of 11-12 uur (dus met je 2e of 3e plasje).
    Ik denk niet dat je eisprong al is geweest, want jouw lichaam moet nu helemaal op eigen krachten een cyclus gaan maken.
    En na 3 jaar lang nonstop de pil slikken, kan het wel ffies duren voordat je lichaam gewend is aan een cyclus zonder kunstmatige hormonen.

Het kan dus zo zijn dat je ergens volgende week je eisprong hebt (conform 28 dagen cyclus), maar ga er vanuit dat het ook nog wel een week of 2 kan duren voordat je eisprong komt.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Waarom nu al zo geforceerd met die testen in de weer? Je begint net en ik kan me niet voorstellen dat als je er zo mee bezig bent dat je er ook echt van kunt genieten. Ik denk ook dat je eerst even je cyclus zijn gang moet laten gaan en zijn weg moet laten vinden en gewoon klussen wanneer je zin hebt. De rest komt vanzelf toch?

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    sluit me hier bij aan: niet nu al met ovu testen in de weer is mijn mening...
    duurt een tijd voordat je lichaam weer op gang is gekomen en gun je lichaam de tijd..
    Ik heb zelf het idee dat het sowieso goed is een menstruatie af te wachten voordat je lichaam er echt klaar voor is.

5. bontekoe

bontekoe Actief lid

21 okt 2011
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

De reden dat ik met de ovu testen aan de weer ben is op verzoek van de gyn. Ik ben zes jaar geleden erg ziek geweest, vervolgens een operatie gehad waardoor ik nog maar 1 eierstok heb die ook nog ingekort is.
    Ik denk helemaal niet romantisch over zwanger raken :). Dat is wel jammer, maar voordat ik stopte met de pil hebben we al drie onderzoeken en vier gesprekken in het ziekenhuis gehad. Dus dan stap je er toch minder romantisch in.

@RogiJuli, ik wist dat het lang kon duren (had de gyn verteld) maar ik had niet verwacht dat die testjes lichter zouden worden. Maar ik begrijp nu na jou uitleg dat het te maken heeft met het feit dat ik eigenlijk nog helemaal niet van een cyclus mag spreken.

@Sofietje, wauw jouw onderschrift, 16 jaar gewacht! Echt heel erg fijn dat het toch gelukt is! Ik had 6 jaar geleden eigenlijk de droom opgegeven dat het nog kon. En nu sinds een half jaar weer een beetje hoop.
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Deel Deze Pagina