Hallo allemaal, ik heb onlangs bij de babyboom winkel een pakket besteld (goedkope zwangerschaps en ovulatietesten) en vandaag ovulatietest gedaan (dag 11) omdat ik vorige maand een heel weinig bloed had op dag 25. Nu had ik er nog eentje van kruidvat liggen. En die is ook weleens blanco geweest, dus geen eisprongen te zien. Nu was ie gelijk gekleurd, dus eisprong. Doe ik een test van babyb. shop, krijg ik nauwelijks een lijntje. Er staat wel een lijntje, ik weet niet of dat te zien is op de foto, maar in principe dus . Zijn die testen van die shop zo onbetrouwbaar? heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb dus expres een tweede gedaan van de goedkope test, maar een nog vager lijntje. Beide testen zeggen 99% betrouwbaar te zijn en beide testen zijn pas als het lijntje gelijk donker is of donkerder dan het controlelijntje. Nu heb ik dus een positieve kruidvat test en twee negatieve b.b.shop testen.... Snappen jullie dit, maar met name zijn dat wel goede testen dan? Groeten van Anne PS. Inmiddels heb ik de volgende dag nog een kruidvat ovulatietest gedaan en nog een van de baby boom shop, maar opnieuw hetzelfde liedje.....
Hmm, ja dat is wel vreemd! Ik gebruik zelf de babyboomtesten en ik ben daar tevreden over! Kruidvat testen ken ik niet! In mijn Album staan ook babyboomtesten..alleen ik heb ze de afgelopen 12 dagen nét even iets anders gebruikt. (heb een mk gehad een op deze manier getest wanneer HcG uit mijn lichaam was) Bij mij doen ze het goed! Groetjes Eleni
hoi Elini, heb je mijn foto gezien van de testen? Bizar he. Heb het de volgende dag dus nog een keer gedaan met beide testen. Weer exact hetzelfde, die van babyboom moet je echt tegen het licht houden en is dus hartstikke negatief. De kruidvat echt positief. Heb ik nu een misdraai van de babyboom shop oid? Ik ga even kijken in je album (als me dat lukt!). Dan weet ik tenminste hoe ze eruit horen te zien! Groeten Anne
Ik hoop niet dat je een misdraai hebt! Mischien dat allebei de testen andere waardes testen, maar dat lijkt me niet ! Ik zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen en gewoon lekker aan de klus gaan...maar de komende dagen wel door blijven testen met de babyboom testen totdat er een mischien posi wordt! Ik heb het gezien in je album, héél vreemd! Groetjes Eleni
Hey! Ik heb ook even gekeken in je album en dit komt mij bekend voor. Ik ben bekend met de ovutesten van het kruidvat, en ik heb Sensitest. Nu had ik dan wel geen knallende streep, maar wel een lichte streep bij die van het kruidvat, op sensitest niks! Ik heb al bijna een cyclus achter de rug en heb gemerkt dat ik negatieve, vage lijntjes en positieve testen kan hebben bij kruidvat. Ik lees echter wel regelmatig dat Kruidvat niet betrouwbaar is, die laten veel positieve resultaten zien, maar ik twijfel meer aan die andere... Tja...wat is het nu en wat is een goede test? Groetjes, mexican
Hoi mexican, ik twijfel ook aan de testen van de babyboomshop. Ik heb namelijk met kruidvat, echt geen lijnen gehad, vage lijnen en dik positieve lijnen. En de positieve lijnen dan ook echt in de buurt van waar ik het zelf dacht. Nu vandaag alweer getest, en dan is de kruidvat lijn al weer vager, dus weer negatief. Eisprong voorbij dus. Heb niet getest met de babyboomtest vandaag. Maar zo zie je dat hij dus ook echt verandert, de kruidvattest. Nou, ik snap het niet hoor. sommige hebben dikke lijnen hoorde ik bij de babyboomtest. Ik heb er een heleboel testen van hen in gebruik genomen, allen negatief of iets heel vaags. Hij wordt nooit positief bij mij, in geen enkele dag! Groeten Anne
Van de babyboom testen heb ik amper een goede testtreep gehad. Op twee dagen was de et streepje licht zichtbaar, andere dagen helemaal niks te zien! Ik deed de testen op een vast tijdstip. Maakt het ook nog uit wat je eet of drinkt dan?
Hoi, nee bij mij maakt het niets uit of ik gedronken heb of niet. Maar ik probeer wel te testen als ik niet teveel gedronken heb. Geen ochtendurine, omdat ze dat afraden. Maar wat heb je dan zo aan 60 van die testen! Ik heb er gisteren nog eentje gedaan, weer zo'n vaag lijntje. Hij is nog niet positief geweest! Dus jij zit ook te hanessen met die babyboomtesten? Misschien zijn de zwangerschapstesten wel goed hoor, dat weet ik niet haha. Moet nog komen hoop ik.
Heb ook de testen van babyboom. Moet zeggen dat ik ze nu in andere verpakking / kleur heb als de 1e keer dat ik daar besteld heb. Voorheen waren ze blauw en kon ik duidelijk verschil zien in de lijntjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu met die rose (die jij zo te zien ook hebt) een veel minder duidelijk resultaat zie. Hij is veel lichter dan ik gewend was en begon ook al een beetje mijn twijfels te krijgen over deze testen. Nu had ik afgelopen weekend wel een iets donkerder streepje 2 dagen lang, dus ga er vanuit dat ik toen mijn eisprong heb gehad, maar hij was nog lang niet zo donker als de controlestreep.... Met de kruitvattesten heb ik geen ervaring, dus ik kan het niet vergelijken. Maar een kijken wat de bb-testen volgende maand doen (al hoop ik ze dan niet meer nodig te hebben natuurlijk), anders ga ik er denk ik wel melding van maken bij ze.
Hoi Kaatje, dank voor je antwoord. Ik dacht echt dat ik de enige was, maar blijkbaar zijn er meer. Zal ik eens bellen naar ze?
Ja, dat is misschien wel een idee. Ik wilde het zelf nog een maandje afwachten aangezien ik wel íets verschil zag, maar ben wel benieuwd wat ze erover zeggen!
Ik moet nog ervaren of ik die van sensitest prettiger ga vinden dan die van het kruidvat. Dat zal waarschijnlijk gebeuren in de nieuwe cyclus, ik zit nu op dag 26 van 30, dus nog even geduld. Heeft babyboom alleen deze, de dipstick, of ook de midstream, net zoals die van het kruidvat? Uiteindelijk denk ik, dat ik blijf bij de testen die mij het beste gevoel geven. Met als resultaat een mooie zwangerschap! Groetjes, mexican
Hallo, de reactie van de babyboomshop: Wij hebben sinds enkele maanden een nieuwe verpakking, maar de hoeveelheid chemische stof die het LH-hormoon waarneemt is echter nog steeds hetzelfde namelijk 25 mIU/ml. Dit is een standaard hoeveelheid die bij 99,9 % van de vrouwen de LH-piek aantoont. Onze testen worden uitvoerig getest en voldoen aan de strenge Europese normen. U geeft aan dat andere testen wel een duidelijke donkerdere lijn aangaf. Heeft u wel met hetzelfde plasje getest ? Waneer dat niet het geval is kan dat een verklaring zijn dat de ene test op het ene moment van de dag niet een positief resultaat aangeeft en de andere test later of eerder wel een positief resultaat aangeeft. Vooral bij vrouwen met een korte LH-piek kan dit voorkomen, maar meestal na het geven van wat aandachtspunten (tijdstip van meten, plas van minimaal 4 uur opgehouden) wordt de LH-piek wel gevonden. Het kan ook zo zijn dat de andere test gevoeliger is, wat zeker niet wil betekenen dat ze dan beter zijn! Zo kan een gevoeliger test een positief resultaat geven, terwijl de LH piek er nog niet is. Doordat ze gevoeliger zijn, nemen ze eerder het LH-hormoon waar. Op het forum vinden wij juist veel vrouwen die met onze test geen of weinig moeite hebben om de LH-piek te detecteren, terwijl ze dit met andere merken niet kunnen vinden. Wij hebben vele honderden klanten die onze testen gebruiken, wij hebben één keer eerder hetzelfde probleem van iemand vernomen en na uitleg van het bovenstaande en de nodige extra gebruiksaanwijzingen was het probleem opgelost. Wij zijn dan ook verbaast dat u het heeft over veel meer dames die exact hetzelfde probleem hebben. Graag vernemen wij om welk forum het gaat zodat wij eventueel zelf enkele extra aanwijzingen kunnen geven aan de vrouwen voor wie het niet lukt om de LH-piek te vinden. Wij zijn ervan overtuigd (voor 99,9%) dat als u zich aan de volgende punten houdt u geen probleem heeft met het vinden van uw LH-piek. Zorg dat u voor het uitvoeren van de test 4 uur niet plast en niet teveel drinkt. Voer de test niet uit met ochtendurine, rond 12 uur s middags is het beste tijdstip. Zorg dat de test voldoende urine op kan nemen. Wij hopen dat alles goed komt en wensen u heel veel succes de komende tijd. Mocht het probleem ondanks onze aanwijzingen zich voor blijven doen, verzoeken wij u om weer contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, De Babyboomshop
hmm, daar schieten we dus niet heel veel mee op. Ik ga het (indien nodig, hopelijk niet) nog een maandje aankijken anders zal ik ze ook een berichtje sturen. Heb overigens afgelopen maand 2x daags getest, zowel 's ochtens als 's avonds, dus van mij had het wel wat duidelijker mogen zijn op de test, maar goed, ik heb in ieder geval 'iets' gezien.