Hoihoi dames, Ik lees veel over ovu testen na je ei gebruiken om te zien of je zwanger bent. Moeten die ovu testen dan gewoon een streepje geven of moeten ze positief zijn (even donker als teststreep)? Liefs jois
Het is absoluut geen betrouwbare manier. De streep van een ovulatietest meet namelijk zowel LH als HCG. LH heb je bijna altijd in je urine, waardoor de test een tweede streepje kan geven. Ik heb zelf ooit een o-test gebruikt, terwijl ik zwanger was en bij mij was de teststreep net zo donker als de controlestreep. Echt positief dus, maar het geeft nooit de zekerheid als bij een zwangerschapstest. Als je een positieve o-test hebtm zal ik nog niet te blij worden.
Ik ben er eigenlijk ook niet voor. Maar ja ik kan bijna niet wachten... haha! Ik heb vanmorgen 1tje van kv gedaan: beide strepen bijna even donker. En 1tje van sensitest: teststreep stuk lichter. En nu net nog 1tje van sensitest: geen teststreep. Zou ik dan zeker niet zwanger zijn? Of kun je ook daar niet een beetje vanuit gaan? Welke ervaringen hebben jullie ermee?
sorry dat ik het zo zeg....\maar een oculatie test is om je ovulatie te vinden en een zwangerschaps test voor een zwangerschap... Daarom hebben ze beide een andere naam en meten ze beiden allebij wat anders Ik zou nooit een ovu test vertrouwen op een zw-test... maar dat zijn mijn woorden en mijn idee (ps: ik duim natuurlijk wel voor je )
dat had ik ook al een keer gehoord en heb ook voor mij nod een ovu test gedaan gaf ook 2 strepen maar ik was niet zwanger dus ga er niet van uit en test op je nod gewoon met een zwtest ik ga wel voor je duimen dat het raar is
Ik wil je niet te veel hoop geven, maar ik heb bij mijn beide zwangerschappen een positieve ovutest gehad en bleek ook inderdaad zwanger te zijn. maar zoals ze hier zeggen het is geen garantie. succes en hoop dat je zwanger bent groetjes babs
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben eigenlijk wel gelijk.. ik weet het! Het duurt gewoon zo lang allemaal haha! Ik zou eigenlijk woensdagochtend gaan testen, maar ik hou het niet meer uit! Morgenochtend ga ik testen (zw test)! Ik heb wisselende cyclus (30-37 dagen), dus morgen zou wel kunnen. Wat zal dit nog een lange avond worden...! Mag ik al naar bed...?
Hoi Jois, ik heb deze zwangerschap een ovutest gebruikt. Ik had er nog 1 over van de hele set en niet genoeg om een ei te spotten bij mij. Ik heb de test gedaan 4 dagen voor NOD en die was zeker niet positief (dus even duidelijk), maar wel een duidelijke tesstreep. Toen de sensitest midstream gedaan 4 dagen voor NOD en die was licht positief! En voor zover ik weet, klopt er een hartje! Ik heb dus een verhaal met positieve afloop...
Marilene, dankjewel voor je reactie! Ik ben zo benieuwd! We gaan dus morgen een zw test doen. Ik kan bijna niet wachten, maar ik ben ook zo bang voor een negatieve. Bah.. Voelt erg dubbel..! Was het maar morgenochtend! Ik weet dat ik nog niet mag klagen na 7 maand.. maar het gevoel en de wens is gewoon zo sterk dat ik er regelmatig last van heb (emo/ "rammelende eierstokken"/ gespannen). Maar dat is vast erg herkenbaar voor velen..! We zullen zien. Bedankt voor al jullie lieve en eerlijke reacties!
Spannend! Laat het even weten morgen! En ja, een negatieve uitslag is nooit leuk, want dat wil je niet!
Nou, ik heb vanmorgen getest: negatief.. Kon echt niet negatiever: de controlestreep was knalroze en de teststreep was met geen mogelijkheid te vinden.
Hier een test, zowel bij zwangerschap als bij geen zwangerschap: Pee On A Stick ~ OPK's as HPT's Heb trouwens zelf ook vaak een nagenoege positieve ovulatietest gehad enkele dagen voor NOD. Maar nog geen enkele positieve zwangerschapstest sinds we proberen voor een tweede.
Dat is een heel verhaal maar het komt er dus op neer geen ovu test om eventuele zwangerschap te vinden... Ik stop meteen met mijn ovu testen te vergooien...