als iemand in je familiekring aids heeft hoe gaa je er dan mee om als het je vader is en je gaat met je gezin op bezoek bij hem zou je hem dan je kind laten vast houden dat is een vraag waar een hoop mensen meteen nee op zouden zeggen ik heb zelf een vader die aids heeft en mijn kinderen heeft hij gewoon vast gehouden. maar ik letten wel op dat de kinderen geen wondjes en of zo hadden ik heb er me ook heel erg in verdiept en wist op een gegeven moment ook waar ik goed op moest letten
Ik zou m'n kindje wel laten vasthouden met iemand met aids. Zoals je zelf zegt, gewoon opletten dat je kindje geen wondjes ofzo heeft, waardoor er eventueel besmetting kan plaatsvinden.
ik ben heel lang er al mee bezig en elke keer hoor je zo n vervelende verhalen over mensen met aids en familie en kinderen dus ik was er heel benieuwd na hoe mensen er hier tegen aan kijken groetjes
Ik zou iemand met Aids m'n kindje gewoon beet laten houden. Vertrouw op de wetenschap en we weten hoe je besmet kunt raken en dat is niet door beethouden. Wel idd opletten voor bloed/bloed contact..wondjes, maar that's alllll Denk dat veel mensen onbewust wel bang zijn voor die ziekte , maar er is zoveel voorlichting over (geweest) dat het veel onwaarheden en angst weg moet hebben genomen. Dit is mijn mening.
Aids krijg je niet van vasthouden, knuffelen, zoenen of hoesten. Ik zou mijn kind best aan iemand met aids geven, als ik het maar weer terug krijg.
ja ik zou mijn kind zeker vast laten houden iedereen weet nu toch onder hand dat ze daar niet ziek van worden
ik zou net als jullie er ook geen problemen mee hebben, en het inderdaad in de gaten houden wat betreft wondjes!! Liefs Lisje
er zijn een hoop mensen idd die het weten maar ook genoeg mensen die het niet weten ik dacht eerst ook dat ik het had maar na een berekening bleek dat ik al was geboren voor dat mijn ouders het kregen dus heb ik geluk gehad en ik heb me ouders gewoon me kinderen laten vast houden pendel sonja:aug 2006-jongen
Ook ik zou mijn kindje gewoon straks door mijn schoonzusje vast laten houden, zij is HIV besmet, gelukkig heeft haar dochtertje het niet opgelopen bij de bevalling doordat ze gelijk medicijnen kreeg en na een half jaar was het zeker zij heeft geen HIV. Mijn schoonzusje let van te voren ook op of zij zelf geen wondje heeft en als ik oplet of de kleine geen open wondjes heeft is er helemaal niks aan de hand. we moeten ook rieel blijven dat het door vasthouden niks kan oplopen.
ik zou er absoluut geen probleem mee hebben ze hebben ook recht om een baby vast te houden en en fijn mee knuffelen en zo
Absoluut geen moeite mee..... Controleren op wondjes en zo niet: KNUFFELEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!! (hoe meer liefde en aandacht, hoe beter)
Ik denk ook dat het aan de persoon ligt die hiv/aids heeft. Iemand waar je een goede band mee hebt zou alijd goed opletten met wondjes enzo. maar iemand die ik minder goed zou kennen zou ik het eerlijk gezegt niet zo snel doen. Niet dat ze niet voor zichtig zouden zijn maar het voelt anders.
Als het je vader is tuurlijk. Hij wil zijn kleinkind ook niks aan doen.. De kans is zowiezo super klein dat je door aanraken hiv over brengt// En als je vader zelf wondjes heeftzal die ook super voorzichtig zijn
Ik zou geen moment twijfelen. Geen punt. Maar idd wat je zegt, wel even kijken of er geen wondjes zijn
Pfff, moeilijke vraag vind ik het. Ik vind het knap dat de meesten direct en volmondig ja zeggen. Was de vraag ,,zou jij..."dan was het zeker weten ja. Maar bij je kind is het toch anders, vind ik. Hypochonder als ik soms ben zou ik er wel moeite mee hebben, in de zin van dat ik heel goed op wondjes en dergelijke zou gaan letten. Bij een persoon die me heel dichtbij staat zou ik dit gewoon voorleggen en er vertrouwen in hebben dat diegene daar zelf ook op let. Bij mensen wat verder weg weet ik het nog niet hoor... Sorry als ik hiermee mensen voor het hoofd stoot, maar dit is hoe ik het nu in zou schatten hoe ik erop zou reageren.
Ik vind de vraag eigenlijk een beetje raar. In die zin dat er nooit in me op zou komen mijn kind niet door iemand met AIDS vast te laten houden. Zoals al meerdere meiden hebben geschreven, van knuffelen, elkaar vasthouden etc krijg je geen AIDS. Bovendien kan het ook voorkomen dat je van iemand helemaal niet weet of 'ie AIDS?HIV-besmet is, dan zou je je kind nooit meer door iemand kunnen laten vasthouden... Nee, hoor, wat mij betreft niet eens over nadenken, gewoon vast laten houden, knuffelen etc.
gewoon laten knuffelen hoor!!! En de kans dat 2 personen met een wondje met de wondjes tegen elkaar aankomen, hoe groot is die nou? En anders doe je je kindje toch gewoon een pleister op zn wondje... Nee hoor, ik zie het probleem echt niet!!