hi wie heeft er vroeg getest of je zwanger was en bleef idd postief. hoe veel dagen voor NOD heb je getest en met welke test?
Tricia, 5 dagen voor men nod en behoorlijk positief (ook digitale clearblue de gewone) bij mij bleef het positief. Spijtig genoeg is het op 10 weken misgelopen maar dat had daar niets mee te maken. Geen idee of ik dat nog ga doen voor men nod testen. Waarschijnlijk wel want ik ben té nieuwsgierig.
ik heb die van clearblue digitaal met indicatie en ben echt te nieuwsgierig. zou eigenlijk pas over 9 dagen mogen testen maar denk tot dat ik het over 4 a 5 dagen al doen ihihih want ik voel me zo zwanger. want dit heb ik echt nog nooit gevoeld.
Ik heb gisteren hartstikke positief getest, twee testen gedaan en een hele dikke streep bij beiden. Ik dacht dat mijn NOD op 7 maart zou zijn, maar van te voren heb ik altijd al bruinig bloedverlies. Omdat ik duizelig was en nog steeds niets in mijn broekje vond, besloot ik toch te testen. Ik heb mijn cyclus voorgaande keren niet goed bij gehouden, omdat we er toen nog niet mee bezig waren. En ik heb ook het idee dat ik mijn eisprong vroeger dan verwacht heb gevoeld. Dus ik moet er wel bij zeggen dat ik officieel eigenlijk niet zeker weet of ik na of voor mijn NOD heb getest.
ja maar ik heb geen testen die al 9 dagen eerder kunnen. weet niet hoe gevoelig die van de kruidvat is. die van cb heeft een 25 mIE/ml terwijl er een andere is die ik via internet zou moeten bestellen al bij 10 mIE/ml meet. weet iemand die van de kruidvat?
Wat ik weet is dat vijf dagen voor mijn nod ik getest heb met: matcare, testjezelf en clearblue. Het kruidvat weet ik dus niet. Al die voorgaande testen zijn dus best gevoelig blijkbaar. Ik schrok wel heel erg van de clearblue. Plots stond er zwanger en dat had ik absoluut niet verwacht.
ik heb vandaag voor de grap een ovu test gedaan en die was positief. ik zit nu 5 dagen voor mijn NOD...iemand hier ervaring mee?
kijk kijk niet naar een ovu test als indicatie voor een zwangerschap. vind zelf dat een ovu test niet voor niks een ovu test is. weet ook niet hoe de waarden zijn voor het hcg. heb al wel gehoord dat het met de dag verdubbeld maar waar het mee begint weet ik niet.
Ik teste 2 dagen voor NOD in de middag na het nodige drinken positief met KV 2 voor 5. Nu moet ik wel zeggen dat de nod datum een gok was omdat ik niet wist hoe mijn cyclus zou zijn na de mk... Mijn cyclus was gemiddeld 37 dagen en ik heb op dag 35 getest.
Getest 4 dagen voor NOD met avondurine en Clearblue Plus (die met kruis) gebruikt en hartstikke knalpositief! De kv (2 voor 5) was met dezelfde urine bijna negatief ... amper een streep te zien. En nu (zoals de banner laat zien) nog steeds zwanger
hai hai, hier ook getest 6 dagen voor NOD met de test van Matcare (foto staat in album )....toen ik zwanger was Meagan (voelt zoooo lang geleden alweer .....zucht..) ......ook toen een ovutest ertegen aan gekwakt en die was knal !!..zelfs duidelijker dan de zw test ....dusssssss
als dit een kruidvat ovutest is dan zou ik er niet te veel van verwachten..die zijn namelijk 9 van de 10 x positief..zonder ei of hcg duim wel voor je dat je ook zon streep op je hcg test hebt deze week hihih
9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby! vind je alles terug over de waardes en hoe ze verdubbelen...
ik heb even voor je gekeken en op het moment dat je zwanger bent maakt je lichaam HCG aan, dit is een hormoon wat op LH (luteiniserend hormoon) lijkt. De ovulatietest reageert op het LH hormoon, dus mogelijk dat de test het HCG oppikt ipv het LH?? waardoor die dus positief is en je misschien wel zwanger bent... maar dat weet ik dus niet zeker he!!! Clear blue heeft een test die al 4 dagen voordat je ongesteld moet worden aangeeft of je zwanger bent.. dus als je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt dus op dag 24... en dat is bijna.. Maar als die niet pos is betekend het niet dat je niet zwanger bent want kan het hormoon nog net te laag zijn om pos aan te geven. DAn moet je hem herhalen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden! dit mailde een vriendin van me die verloskundige is..
volledige weken 3 0-130 hcg 4 10 - 2600 hcg 5 850 - 20800 hcg 6 4000- 100200 7 11500- 193000 hcg 8 43000 - 289000 hcg De HCG concentratie zal in het begin van de meeste zwangerschappen elke 72 uur verdubbelen, om een piek te bereiken na 8 tot 11 weken. Daarna zal de concentratie van dit hormoon stilaan afnemen. De aanwezigheid van HCG in urine of bloed wordt standaard gebruikt om een zwangerschap aan te tonen, zowel bij de zwangerschapstest die je zelf kan gaan kopen als bij de test uitgevoerd door de dokter. Verschil tussen beide tests is dat deze bij de dokter een kwantitatief resultaat geeft (een waarde), terwijl de zwangerschapstest die je zelf kan kopen enkel de aan of afwezigheid van HCG aantoont. HCG concentraties boven 25 mIU/ml worden als positief - zwanger - beschouwd. Concentraties beneden 5 mIU/ml worden als negatief beschouwd. De hoeveelheid HCG wordt uitgedrukt in milli-international units (mIU) per milliliter (ml). Hou er rekening mee dat de aanwezigheid van HCG een goede indicator is om een zwangerschap aan te tonen,