Sorry, in mijn vorige post kreeg ik het niet voor elkaar om een poll te openen. Hier dan de poll! Ik heb naar mijn mening een belangrijke vraag... Zoals velen al eerder gehoord hebben zou je aan een ovu test kunnen zien of je zwanger bent. Nu is mijn vraag: Is het waar dat een ovu test ALTIJD positief is als je zwanger bent? Ik ben zelf zwanger nu en heb al twee ovu testen gedaan maar die blijven maagdelijk wit. Van mijn gyn heb ik begrepen dat het niks uitmaakt of de ovu test nu positief of negatief is, zolang de zwangerschapstest positief is. Ik open en poll en zou heel erg graag willen weten wat de percentages nu echt zijn m.b.t. ovu testen
tja, ik zie het nut er niet van in om een ovutest als zwtest te gebruiken. Een posi ovu wil niet zeggen dat je idd zwanger bent en een nega ovu wil niet zeggen dat je niet zwanger bent. Mijn motto, gebruik een test waarvoor deze gemaakt is. Dus ovutest om een ovulatie op te sporen en een zw-test om een zwangerschap op te sporen. Maar, een ieder moet doen wat zij graag wil
Hey Lynnami ! Ik heb vrijdagavond voor de FUN dit geprobeerd en effectief was men test idem positief als de zwangerschapstest. Maar of dat iets verkeerd betekend bij u geen idee hoor ik heb wel voorheen op't net een artikel gevonden dat de LH en HCG sterk op mekaar lijken in verhouding met testen dus in een tabel met uitleg erbij... (vind het nu weer niet direct op't net). * edit ;gevonden* Vragen over het gebruik van ovulatietesten.
Ergens begrijp ik de vraag wel... Is het niet zo dat je ovutest in vele gevallen een stukje vroeger reageerd dan een zwangerschapstest? Dus dan heb je al vrij vroeg een idee of je zwanger kan zijn of niet. Of ben ik verkeerd? Ik zou het mss doen voor de fun maar er niet direct op verder gaan.
Het nut?... Voor sommige mensen kan het een extra bevestiging zijn als ze geen zw-testen meer in huis hebben en ze zijn erg onzeker. Nu vraag ik mij dus af of je ALTIJD die bevestiging krijgt dmv een ovu test...
Dat is de hormoon die met ovulatie gepaard gaat. Als je zwanger bent ovuleer je niet toch? De hcg en lh lijken erg veel op elkaar heb ik begrepen en dat daarom voor veel mensen ovu testen ook positief worden tijdens zwangerschap. Oh en meiden, val me er niet op aan he dat ik benieuwd ben. Ik ben ook niet achterlijk en weet waar die testen voor bedoeld zijn. Denk je dat ik me nu druk zit te maken dat die van mij niet positief worden? Dan heb je het mis. Ik heb gewoon zin om over een stokje te plassen omdat ik dat KAN... Noem het verveling
Nee ik had wel precies 14 dgn na mn posi test...mn ongi vandaar dat mn arts zei van msschien late ei.. Ik heb dus na ongeveer 10 dgn na die test een bloedding gehad..de arts zei dat mn test wel posi was..maar omdat het bloed ook negatief was d8 hij lh piek. Dus ik test niet meer voor mn nod.... Ik noem het wel een vmk
ik teste voor de gein in mijn vorige cycus met een ovu test 4 dagen voor mijn nod, en het was super posi, maar werd gewoon ongi!
Hoi Lynnami, ik lees dat je erg onzeker bent omdat je ovu test niet positief geeft. Ik weet dat je daar niet vanuit mag gaan, maar bij al mijn zwangerschappen waren ook al mijn ovulatietestjes positief.. (heb wel alleen die van sensitest gebruikt, wellicht dat een ander merk dit niet had).. Ik heb een ovutest van 5 weken, die knalde letterlijk van t staafje af. Kortom: bij mij werken ze wel, maar misschien ligt dat aan mijn hormoon, of aan de sensitest, ik weet het niet meis.... Heb je niet nog een zwangerschapstest, zodat je kan kijken of je streepje niet donkerder wordt? Of verkopen ze in amerika niet van de CB met weken? (of is dat iets van nederland??)
Nee ik ben niet onzeker dat de ovu test niet positief word. Ik ben gewoon benieuwd. Mijn gyn zegt dat het niks uitmaakt en nergens op wijst of het nu wel of niet positief is. Ik heb de cb met indicator nog niet gezien hier. Maar ik heb daarstraks een zw test gedaan met middag urine en die was eigenlijk niet bepaald overtuigend... Woensdag laat ik mijn hcg waarde prikken en zal dan horen hoe het er voor staat.