Hai Everyone... Ik weet niet waar ik eigenlijk moet beginnen met me vraag. Sinds de eerste keer dat ik ongesteld werd, heb ik het echt nooit een pretje gevonden. Naar mate dat de jaren verstreken heb ik opgemerkt dat ik heel erg onregelmatig ongesteld werd. Soms van 1 maand niet tot 3 maanden niet. En dat terwijl ik geen sexuele contact had of wat dan ook. Sinds een jaar geleden heb ik een relatie en sins heden probeer ik samen met me vriend een kleine te krijgen. Afgelopen Feb heb ik net een MK gehad, ik zit met de vraag van " Kan het invloed hebben op mijn eisprong of op mijn vruchtbaarheid? "
Het kan al veel gaan schelen om eens bij te gaan houden hoe je cyclus eruit ziet. Je eisprong is gemiddeld 14 dagen voor je ongi. Het is niet bij voorbaat zo dat als je onregelmatig ongesteld bent je ook minder vruchtbaar bent, het is alleen lastiger om te timen. Maar door rond je eisprong ongeveer om de dag gemeenschap te hebben, zul je eisprong niet snel missen. Mocht je cyclus nou zeer onregelmatig zijn kun je eens overwegen of de huisarts daar iets mee kan. succes!
hoi bij mij verschilde het ook wel maar meestal was ik wel regelmatig.. zo tussen de 30 en 35 dagen viel ongeveer 85 procent van mijn cyclussen.. 2 jaar voordat we gingen proberen om zwanger te worden ben ik gestopt met de pil om andere redenen.. het heeft bij mij 2 jaar geduurd voordat ik dus een normalere cyclus kreeg.. soms 2 keer in 1.5 mnd en de andere keer weer 9 maanden niet.. bij mij is het dus uiteindelijk wel redelijk normaal geworden.. ik ben toen we gingen klussen voor een kleintje gelijk begonnen met tempen zodat ik zelf kon zien of en wanneer ik eventueel een eisprong had.. en ook omdat als je misshcien naar de dok ermee zou moeten ze soms kunnen vragen om tempcurves.. en ik dahct dan ben ik die maanden in iedergeval voor.. misschien dus een idee voor je.. het is heel verdrietig een mk.. wij hebben er ook 2 gehad maar gelukkig weet je wel dat het niet onmogelijk hoeft te zijn.. je hebt misschieen dus wat minder kansen in een jaar maar het zou moeten kunnen.. dat is ook wat ze bij ons zeiden toen we uiteindelijk bij de dok kwamen te lopen.. ze laten je dan iets langer doorlopen omdat het dus wel mogelijk is.. en willen minder gauw ingrijpen.. ook als je gaat tempen kun je dus ongeveer aan zien komen of je je ei krijgt/gehad hebt en misschien je klusdagen daarop proberen af te stemmen.. grtn