Ik heb nu toevallig een paar ochtenden achter elkaar een donkere tweede streep (bijna zo donker als de controlestreep), zo tegen een uur of 0930, urine is dan ook nog heel donker ook al heb ik al melk en thee gedronken.... herkenbaar? elke keer ben ik in verwarring en denk ik.. o nee toch nu pas mijn ovu maar in de loop vd middag doe ik er nog een en is de test een stuk lichter. daarom ochtendurine dus onbetrouwbaar omdat deze dus neigt naar een vals positieve test?
Hoi, Ja ze raden inderdaad af om met ochtend urine te testen omdat deze een verdraaid beeld geeft. Je kan het beste testen tussen 10:00 en 20:00 en dan het liefst op hetzelfde tijdstip elke dag. Veel meiden testen ook 2 keer op een dag om hun piek niet te missen. Succes ermee!!!!!
's Ochtends zit er meer LH in je urine, dus vandaar dat je 's ochtends positief test en 's middags niet meer. Rond 12.00/13.00 uur testen is het best, maar ik teste rond 18.00 en had ook altijd een duidelijke positieve test. Dus wat voor jou het makkelijkst is als het maar elke dag rond dezelfde tijd is.
ja dit wist ik eigenlijk wel... maar ik dacht dat 's morgens eigenlijk juist geen LH in je urine zit.. maar wel dus!
De LH die 's ochtends in je urine zit staat dus ook los van de piek die je zoekt (het cumuleert/synthetiseert 's nachts, LH zit altijd in je urine, daarom hebben veel mensen dus ook altijd een licht streepje). Echt zorgen voor een ander moment!!