Ovulatietest vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Eliseb, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Even een kort vraagje, want ik begrijp iets niet:

Ik ben vandaag op cyclus dag 8 (vorige week zondag ongesteld geworden) en mijn ovu testje lijkt bijna positief (of is het al positief?). Hoe kan dit nou? Ik heb namelijk een cyclus gehad van 28 dagen en toen 36 dagen, kan toch niet zo zijn dat ik nu al mijn eisprong kan hebben?!

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oeh! Ik zou toch gaan klussen hoor! Heb je ook vruchtbaar slijm?
    Zou ook nog door blijven testen de komende dagen. Ik had 2 dagen zo donker en de derde dag nog donkerder. Kan zijn dat hij toch bijna gaat springen toch?

3. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Is het technisch mogelijk dat ik al zo snel een eisprong kan krijgen?

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ziet er al best positief uit!! Het zou kunnen, dan heb je wel een erg korte cyclus... Heb je altijd een korte cylcus?

5. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Kan wel denk ik, maar het kan ook zijn dat het na deze test afneemt en je later nog een duidelijker piek krijgt. Maar voor de zekerheid toch maar klussen!

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoe is je menstruatie verlopen? anders dan anders?
    technisch gezien is het mogelijk dat je zo snel een eisprong hebt.
    maar weet je zeker dat je niet zwanger kunt zijn?
    ovulatietesten reageren ook op hcg.

7. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, ik heb zelfs op de dag van mijn menstruatie een test gedaan:D (daarna niet meer natuurlijk).

Voor de zekerheid hebben we net geklust, vanaf morgen ben ik een week op reis voor mijn werk, dus helaas de rest van de week kan ik niet meer klussen. Ik neem wel sensitests mee, eens kijken of ik morgen/overmorgen nog donkereder ga testen. Ik laat het jullie weten!

PS: mijn cyclus dagen staan in mijn handtekening ;)

8. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Menstruatie ging zoals vorige maand - heftig en duurde 3 dagen. Niets bijzonders dus..

9. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Dat is niet helemaal waar. Toen ik een posi zwangerschapstest had (knaltest), was ik benieuwd wat een ovu test zou doen. Ik had ze toch over. Maar deze bleef omo wit bij mij. Maar er zijn wel meiden waarbij de test ook posi wordt.

@Eliseb, hij lijkt posi te zijn, maar ik zou toch voor de zekerheid doortesten.
    Kan zijn dat je nu toch een korte cyclus hebt, omdat je nog aan het ontpillen bent.

10. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Vanochtend was de test KNAL...het kan dus wel, zo vroeg een eisprong krijgen! Helaas kan ik vandaag (en de hele week tot vrijdag) niet klussen omdat ik in het buitenland ben voor mijn werk. Gister avond wel geklust..en vrijdag ook van plan, maar dan is het zeker al te laat?

11. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Na 4 dagen positief getest, kreeg ik 1 dag een negatieve ovu testje en daarna werd ik direct ongesteld. 13 dagen cyclus heb ik deze maand gehad. In mijnhandtekening kunnen jullie zien dat de andere maanden wel wat langer waren.

Ik denk dat mijn lichaam echt in de war is van de hormonen, na 7 jaar Nuvaring (en pil) ben ik nu 4 maanden onregelmatig, en nu dus 13 dagen. Denken jullie dat ik naar de HA moet? Of zal hij niets voor mij kunnen betekenen? Wat zouden jullie doen?

12. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    PS: het is echt net zo heftig als een echte ongesteldheid - dus veel bloed. Ik neem aan dat ik er dus wel vanuit gaan dat ik nu al ongesteld ben - en is dus geen bruinbloed ofzo.

13. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    pfff wat lastig. ik heb hier geen ervaring mee, dus kan je niet helpen. wil je wel heel veel succes wensen!

14. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Bedankt. Heeft iemand anders ervaringen/tips?

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Huh! Dit is echt heel raar! Van zulke lange cyclussen ineens dit...Ben je op dit moment ongesteld ? Heb je ook menstruatiekrampen en verlies je ook stolsels ? (m.a.w. is alles verder normaal ?)

Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat je misschien zwanger bent geweest.. zou dat kunnen ? Heb je getempt ? Heb je toevallig een zwangerschapstestje gedaan ?

16. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Slunae! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Super!!
    Ik ben idd echt echt ongesteld. Enorm veel bloed, stolsels en ik voel me ook ongesteld. Yuk, alweer!
    Maar jij denkt dus dat ik vanaf gisteren weer een nieuw cyclus ben begonnen? Zs test was eergisteren negatief. Gisteren werd ik ongesteld.

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dankjewel meis! Het blijft nog wel even spannend, maar het streepje staat er ;) Kan het nog steeds niet helemaal bevatten!

Menstruatie is altijd de eerste dag van een nieuwe cyclus, dus lijkt mij wel dat je in een nieuwe cyclus beland bent.. Maar vind het vreemd dat hij zo kort is. Je had ook best vroeg positieve ovulatietestjes he ? Was dat maar 1 dag, of bleven die langer positief ?

Hoe was je laatste menstruatie ? Die van 14 dagen geleden?

Wil je trouwens ook niet een banner in je handtekening ?

18. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Ik had idd 3 dagen posi testjes. 12 dagen geleden vorige keer ongesteld geweest. Heb op dit moment geen ban er omdat ik zo onregelmatig ben.

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoe was je vorige menstruatie ? Ook veel bloed verloren en stolsels ?

20. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Precies zoals nu! :)

Deel Deze Pagina