Ik heb even een vraag. Ik slik netjes elke dag mijn foliumzuur maar nu denk ik dat mijn hb gehalte te laag is (heb ik wel vaker last van). Ik slik dan meestal floradix dat helpt mij altijd erg goed. Maar in de floradix zit ook foliumzuur. Nu is mijn vraag krijg ik niet te veel foliumzuur binnen op deze manier?
Kun je dat niet beter aan je huisarts vragen, of dat kan? En staat hier niks over in de bij sluiter? Groetjes Jose
ik heb wel hier gelezen dat wat je te veel aan foliumzuur binnen krijg plas je gewoon weer uit maar weet het ook niet zeker en normaal die tabletten zijn 0,5 mg en mensen die al een keer een kindje met een open ruggetje hebben gehad moeten altijd meer innemen maar ik zou het toch ff aan de huisarts vragen voor de zekerheid dan weet je het zeker liefs diane
Hoeveel foliumzuur zit er in die andere tabletten? Als daar 0,4 of meer in zit, kun je toch gewoon tijdelijk met de foliumpilletjes stoppen?
Ik slik elke dag 800 mg foliumzuur (omdat ik zwanger wil worden en omdat ik een tekort gehad had). Volgens mn laatste bloedtest was het gehalte wel erg hoog en kon het best wat minder, maar de huisarts heeft nooit iets over gevaren gezegd....ik denk niet dat het kwaad kan, maar zou voor de zekerheid ff navragen
Inderdaad je ha of een vk even vragen. Je mag het heel lang slikken maar ik twijfel dus of TEVEEL kwaad kan. Het zit nl ook al in je voeding.
Ik heb de vk even gevraagd en teveel foliumzuur kan geen kwaad. Een eventueel teveel plas je namelijk weer uit. Bedankt voor jullie antwoorden.
ik heb ook een vraagje. mijn hb is ook te laag. het was 4 weken geleden 4.0 (na mijn spoed operatie) ik heb 2 weken geleden weer geprikt, toen was hij 6.2. ik ben toen ook gestopt met ijzertabelten. nu heb ik donderdag weer mijn hb laten prikken en het was 6.5. mijn ha wil hier niks aan doen maar omdat ik nog steeds zo erg moe ben hebben we de gyn opgebeld, deze moet ik maandag terug bellen, hij gaat mij ws wel ijzer geven. nu komt mijn vraag: is het schadelijk voor een baby als je met een ijzer te kort zwanger raakt?
Ik denk zelf dat het niet schadelijk is. Ik denk alleen wel dat je zelf erg moe bent. Het is natuurlijk beter als je hb gehalte wat hoger is. Ik voel het zelf meestal erg goed als mijn hb aan de lage kant is. Ik slik daarom uit voorzorg al floradix. Helpt mij altijd erg goed. Voordeel is dat het zo bij de drogist kunt kopen en van ijzer tabletten kun je soms wat moeilijk naar de wc . Daar heb je met floradix minder last van.