Huisarts passeren....Niet ongesteld, moet maar wachten tot het opgang komt

Discussion in 'Zwanger worden' started by Alex1982, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hey,

FF een vraagje aan jullie.....Ik ben vandaag 10 dagen overtijd, met een negatieve test.
    De assistent van de HA heeft me net gebeld....Over 1,5 week moet ik een test herhalen en indien ik dan niet zwanger ben (wat overgens nu voor 99% zeker is gaf ze me aan aangezien de test van vandaag ook negatief was) moet ik wachten tot ik ongesteld wordt. Ondertussen zijn we bijna een jaar bezig. Maar als dit zo door blijft gaan, heb ik straks maar een paar kansen per jaar om zwanger te worden.

Ik loop voor iets anders bij gyn. Wat vinden jullie, kan ik de HA passeren en over twee weken indien ik niet ongesteld ben geworden, naar daar bellen en vragen om het na te kijken? bloedonderzoek ofzo, of iets om mijn menstruatie regelmatig te krijgen. Voorheen was die redelijk stabiel, tussen de 27 en 30 dagen. Dit is de eerste keer dat het zo enorm lang duurt.

Of moet dat wel via mijn huisarts.....Voor hetzelfde geldt duurt nog wel 3 maanden voor ik ongesteld wordt en zo lang wachten heb ik ook geen zin.

Heb vandaag wel gebeld naar de gyn, maar die zegt ook afwachten de komende drie weken en dan naar de huisarts.
    Dat ik moest wachten had ik wel verwacht. Geloof ook niet dat ik zwanger ben, weinig tot geen klachten. alleen beetje moe (moet de hele week om 5.30 uur uit bed, dus logisch) en zere boobies maar dat heb ik vaker.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Alita

Alita Niet meer actief

IK vindt dat ze toch best iets voor je kunnen betekenen bij de gyn na het wachten ...

3. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    #3 an1985, Jul 29, 2011
    Last edited: Jul 29, 2011
    De gyn/of een fertiliteitsarts willen een verwijzing via de huisarts om te voorkomen dat iedereen na 2x proberen al op de stoep staan. Wat ik lees uit je verhaal is dat je gyn zei dat je contact moet opnemen met je huisarts.

Als t aan beide kanten zo lang duurt maakt dat natuurlijk niks uit. Ik heb ook een medische achtergrond en gelukkig supporten mijn ha en gyn me na mijn ziekte en 2 miskramen, maar ook ik heb aangedrongen om naar de fertiliteitsarts te mogen. Heb een paar maanden terug de eerste onderzoeken gehad en probeer t nu tot eind dit jaar en dan ga ik terug mocht t niet gelukt zijn. Denk wel zo: eenmaal binnen dan kan t snel gaan

heel veel succes!

4. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    Er zijn trouwens ook veel vrouwen die nooit posi testen maar wel zwanger zijn!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

en er zijn ook veel vrouwen die weleens zoveel overtijd zijn.

Ik ben altijd heel regelmatig, maar toch ook weleens 11 dagen laat geweest zonder zwanger te zijn. Er zijn veel redenen waardoor je ongi een keertje op zich kan laten wachten.
    dat maakt het niet minder vervelend, maar het is niet ongewoon.

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Het kan zijn dat je een cyclus over slaat.
    Ze pompen je niet direct vol hormonen om je cyclus zomaar af te breken, voor t zelfde geld heb je pas net je eisprong gehad...
    Ik heb zelf ook een cyclus van 64 dagen gehad, ze zouden pas wat doen als hij langer dan 90 dagen zou duren.
    Klinkt rot maar je moet echt gewoon wachten....

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,545
    66
    48
    Female
    Gelderland
    Tja, het zou inderdaad kunnen dat je een keer overslaat. Verder toch maar afwachten..

8. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    heb ook niet echt een hoge pet op van hoe de ha ( van mij) met mij is omgegaan... ik heb al een kindje ( zonder problemen en met 2 maanden proberen in 2008 gelijk zwanger!) toen ik in juni 2010 met de pil stopte om weer zwanger te worden werd ik helemaal niet meer ongesteld, na 3 maanden naar de ha geweest en die nam me totaal niet serieus... ik moest maar afwachten en zou wel snel weer eens ongesteld worden :( dat gebeurde uiteindelijk in oktober en dat was het weer... ben op aandringen van een vriendin en mijn man in december teruggegaan en toen werd ik ( door de andere arts in onze praktijk) wel serieus genomen, ik mocht bloed laten prikken om te kijken of het mijn schildklier was zo niet zou er een verwijzing naar de gyn. liggen... het was niet mijn schildklier en ik kon dus gelijk met mijn doorverwijzing naar het ziekenhuis, denk niet dat dit zonder doorverwijzing mogelijk is want ze vragen er ook echt om in het ziekenhuis! ik ben gelukkig ( na heel veel tegenslagen) toch zwanger geworden dmv hormonen spuiten, ik hoop voor jou dat het je allemaal bespaard mag blijven en dat je het gewoon toevallig een maandje overslaat, succes in ieder geval, maar waarom maak je niet gewoon een afspraak bij de dokter zelf, die bepaald, de assistente toch niet?? als jij al bijna een jaar bezig bent word het ook wel eens tijd om doorgestuurd te gaan worden hoor!!

groetjes riniti

Share This Page