Hallo lieve dames, De titel zegt het wel of geen 3e kindje? We hebben nu 2 gezonde kids en ben super trots op ze! Maar voor mijn gevoel is het nog niet compleet. Maar als ik dan denk aan de toekomst begin ik te twijfelen en ook kwa opvang kosten. Wat was bij jullie de doorslag?
Ik heb altijd gezegd dat ik drie kids wil. Mijn man wilde er maar twee. Nadat de bevalling van de tweed zo snel en makkelijk ging wist ik zeker dat ik een derde wilde. Na de tweede zwangerschap had ik een mirena spiraal. Omdat ik sinds de plaatsing van de spiraal alleen maar bloedverlies had ben ik naar de gyn geweest voor controle. Ik had met mijn man afgesproken als de spiraal eruit moet gaan we voor een derde anders niet. Spiraal zat niet goed en moest eruit. Dus we gingen voor een derde. Mijn man zag het wel zitten mede door de makkelijke bevalling van de tweede. Inmiddels zijn we bezig voor een vierde. Mijn man is heel makkelijk, als ik drie monden kan voeden kan een vierde ook en wat er later gebeurt zien we dan wel. Ik twijfel meer ben er meer mee bezig hoe het strax moet als ze groot zijn, maar mijn gevoel voor een vierde is sterker.
Een kindje van ons samen gaf hier de doorslag. ik heb altijd gehoopt op 4 kids. Mocht ik nu zwanger worden dan gaat de jongste ook naar de basisschool. Een groter gezin vind ik een prettige gedachte. Hou van drukte en gezelligheid in huis 😊
Het feit dat het maar bleef knagen. Het gevoel voor een derde ging maar niet weg, hoe hard ik mezelf ook vertelde dat het zo goed was (en makkelijker). Ik ben thuis bij de kinderen, dus opvang kosten hebben we op dit moment bijna niet.
De wens voor nog een kindje samen was de doorslag! En nu hebben we na 3 jongens een mooie dochter mogen krijgen,onze kers op de taart
Ik heb ook altijd geroepen dat ik 3 kindjes hoop te kunnen krijgen maar mijn man heeft twijfels dus zolang hij twijfels heeft komt er geen derde..is nu ook nog niet aan de orde aangezien ik nog niet zo lang geleden ben bevallen van de tweede. De twijfels van mijn man zijn o.a. Wat als het een tweeling word? Hebben we er opeens vier.. Zit namelijk bij mij in de familie en ik heb eerder een miskraam gehad van een tweeling. En mijn man denkt aan later, hoe we de studies gaan financieren aangezien er nu geen studiefinanciering meer is.
Mijn zoontje (mijn tweede) is pas 5.5 week oud en al nog voor zijn geboorte kriebels voor nr 3 . Helaas deelt mijn man die geheel niet. En ook ik wil eerst wat andere dingen mijn volle aandacht geven (naast mijn twee kindjes bijvoorbeeld: duidelijkheid over werk (al jaaaaren alleen tijdelijke contractjes) en een huis kopen). Ik kan alleen hopen dat hetzij mijn man over een paar jaar open staat voor nr 3, hetzij dat mijn eigen wens verdwenen is tegen die tijd! We zullen zien welke kant het opgaat, maar ik vermoed dat áls er hier een factor gaat zijn die de doorslag geeft om voor een derde te gaan dat die bij mijn man ligt, want ik wil sowieso wel. Maar je moet het samen willen he!