wanneer beginnen met ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kooten3, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij gaan nu proberen voor ronde 3. Mijn eerste cyclus na het stoppen van de pil heb ik gewoon mijn ontrekkingsbloeding gehad op tijd. Daarna een cyclus van 30 dagen en nu vandaag ongesteld geworden op dag 42!!! Nu wil ik weer ovulatietesten gaan gebruiken(heb er 20 liggen) maar weet niet zo goed wanneer? Wil hem natuurlijk dit keer echt niet missen. De vorige cyclus heb ik ook ovu testen gebruikt. Ben toen begonnen op dag 12, had er maar zeven in huis maar geen smiley. Maar goed met een cyclus van 42 dagen is die eisprong natuurlijk veel later geweest.
    Dus iemand een idee wanneer ik moet gaan beginnen??????????????
    O ja en die clearblue digital.....kun je die beter nou wel of niet met ochtendurine doen???

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ovu-testen kun je sowieso beter NIET met ochtendurine doen. Er wordt juist geadviseerd om urine te gebruiken in de loop van de dag (tussen 10 en 15 uur geloof ik) Dat heeft te maken met een bepaald hormoon wat anders mogelijk te geconcentreerd in je urine aanwezig is en waarbij je dan juist een vals-positieve ovu-test kunt krijgen.

Wat je zou kunnen doen is bijv op dag 12 ofzo (zeker gezien je laatste lange cyclus) beginnen met testen, blijft deze omowit dan om de tweede dag testen, zodra de test begint te verkleuren, dan dagelijks testen.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maar aangezien het nu pas je derde ronde wordt.... zou je ook kunnen overwegen het testen nog even los te laten en nog een paar rondes af te wachten om te zien wat je cycli gaan doen.

Okay dat is niet wat je wilt horen :) maar je bent nog maar net klaar met ronde 2.... houd er een beetje de lol in ajb! :D Met al die testen wordt het meer en meer een "moeten".

4. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik zit met het volgende ik heb een kortere cyclus dan gemddeld. Mijne duurt de laatste maanden 24 dagen. Nou heb ik etos zwanger worden pillen en ben daar op dag 1 mee begonnen. Wanneer kan ik starten met ovulatietesten.

Alvast bedankt

UPDATE... ik zie zojuist na het plaatsten op mijn banner dat de ovulatie over 5 dagen zou moeten zijn. Hoeveel dagen van te voren testen en klussen? En elke dag klussen of om de dag?

Deel Deze Pagina