Ovulatie app

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shaana, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hoi allemaal,

Titel van dit onderwerp zegt het eigenlijk al een beetje, welke ovulatie app gebruiken jullie?
    Onbekend terrein voor mij. Bij onze meid was ik vrij snel in verwachting, dus dat hield ik helemaal niet bij.
    We willen graag voor een 2e gaan al een tijdje en dat laat nu wél lang op zich wachten :p
    Dus ik dacht waarom niet zo een app proberen...
    Wat denken jullie?

2. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik heb de app Flo

Maar ik ook niet heel erg precies, maar wel handig om alles in bij te houden

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    Een app is handig maar natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Hij gaat uit van gemiddelde waarden en bepaalt op basis daarvan en van zelf-ingevoerde data wanneer je vruchtbare periode is.

Ovulatietesten gebruiken of temperaturen zou je wel meer inzicht kunnen geven.

Ik gebruikte trouwens ook Flo, maar puur als ‘menstruatiedagboek’ :)

4. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik gebruikte Flo de eerste 6 maanden. Daarna ben ik ovulatietesten gaan gebruiken icm temperaturen en toen bleek mijn eisprong 5-6 dagen later te zijn dan de app aangaf. Ik gebruikte met temperaturen Fertility Friend. Die kan uiteindelijk helemaal juist mijn ovulatie schatten op basis van eerder ingevoerde gegevens.

5. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik heb Flo gebruikt, maar die zwangerschap eindigde in een miskraam dus wil ik die niet meer gebruiken. Nu gebruik ik Fertility Friend (ook al temperatuur ik niet). Een app kan je wat inzicht laten geven in je cyclus, maar daarmee nog altijd niet je eisprong aangeven. Ik heb bijvoorbeeld mijn nod 13 dagen na positieve ovulatietest, een app zet dat standaard op 15-16 dagen erna.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.413
    8.939
    113
    Vrouw
    Ik heb de app Mijn Kalender, maar niet om daarmee mijn eisprong te weten want dat is echt niet betrouwbaar. Ik heb 'm vooral zodat ik alles kan bijhouden zoals wanneer eerste dag menstruatie, wanneer positieve ovulatietest, evt symptomen, gewicht etc.

7. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik heb Ovia gebruikt. Geweldig app. Zat er bij mij wel direct goed op. Ovulatietesten liepen mooi gelijk met de app. Ik had enkele maanden data ingegeven alvorens wij aan kinderen konden beginnen.

Deel Deze Pagina