Wanneer testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ester75, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ester75

ester75 Lid

21 apr 2009
    22
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een vraagje, weet het even niet.

Op zondagavond 2 aug. om 19:00 uur ben ik ongi. geworden.
    Dit was op de 27e dag.
    Ik moest het op maandag 3 aug. worden, de 28e dag dus.

Vanaf welke dag moet ik nu gaan tellen? Is die zondag nou m'n eerste dag, ondanks dat ik het pas aan het einde van de dag ben geworden. Of is toch maandag (een beetje) de eerste dag?
    Ik ben het altijd op de 28e dag, vandaar dat ik het nu ff niet weet.

Net getest met kruitvat ovulatietesten, maar nog maar een hele lichte streep te zien.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor me.
    Ik heb afgelopen maandag een hsg gehad, we willen nu dus echt probren zo goed mogelijk te zitten,

Alvast bedankt,
    Groetjes Ester

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je moet altijd uitgaan van de dag dat je ongesteld wordt, in jouw geval is dus nu zondag de eerste dag van je nieuwe cylcus.

Wat is hsg trouwens?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je voor 18 u ongesteld wordt (helderrood bloedverlies) tel je die dag als cyclusdag 1. Als je het 's avonds wordt, dan tel je de volgende dag als de eerste cyclusdag.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

ik zou zeggen je telt je cyclus dag gewoon tot 24.00/00.00 en ervoor telt dan als zondag en erna telt als maandag. En dat is dus je eerst cyclus dag. Ik tel altijd zo :)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een ferti-arts houdt inderdaad vaak 18.00 uur aan.
    Zou dan vast het meeste betrouwbaar zijn :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Artsen houden de grens van 18 u aan!

7. ester75

ester75 Lid

21 apr 2009
    22
    0
    0
    Hallo meiden,

Nou we hebben toch idd maar die maandag als eerste dag aangehouden, nu maar hopen dat het gelukt is.

Manuela een hsg is het doorspuiten van je eileiders en dan wordt er meteen een baarmoederfoto gemaakt. Ze spuiten een soort contrastvloeistof in je eileiders, dan kunnen ze zien of deze verstopt zitten. Bij mij zag alles er gelukkig goed uit. Had hem al voor de derde keer dus wist wat me te wachten stond.

Thanx voor de antwoorden, het wordt weer afwachten de aankomende twee weken.

Groetjes Ester

Deel Deze Pagina