Hoi allemaal, Ik wilde graag even mijn verhaal kwijt. Ik ben nu in de vijfde maand om zwanger te worden. Vorige maand ben ik begonnen met ovulatietesten van sensitest. Deze bevallen goed. Vorige maand had ik twee dagen achter elkaar een streepje, dus ik neem aan dat ik daarna mijn ovulatie heb gehad. Helaas bleken we niet zwanger. Mijn ovulatie bleek erg laat, pas op dag 22, dus 12 dagen voor mijn NOD. Deze maand ben ik begonnen met kruidvattesten. Op dat 17 ben ik begonnen en toen had ik twee streepjes, geen dikke, maar wel donkere. Ik had nog een sensitest liggen, dus die heb ik voor de zekerheid ook gedaan, maar die gaf twee hele lichte streepjes aan. Ik denk dat deze niet helemaal duidelijk was. Maar als ik van de kruidvattest uit zou moeten gaan, dan zou het eraan moeten komen. Maandag had ik rond 7 uur wat steken in mijn linkeronderbuik en later thuis op het toilet (sorry niet zo fris) had ik heldere slijmerige afscheiding met een beetje helder bloed ertussen. Ik was wel verbaasd, maar wat ik her en der lees lijkt het erop dat het een ovulatiebloeding was. Ik zou verwachten na mijn ovulatie. Maar of het nu komt van het springen van het eitje of van de wisseling in hormonen (omdat het eitje er nog aan moet komen). Ik heb geen idee. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik stap trouwens zo snel mogelijk weer over naar de sensitesten. De kruidvattest op maandag was erg onduidelijk met lichte streepje. Ik ben benieuwd wat de test vandaag zegt. 30/31/32/33
Ik had ook een hele late eisprong, de fase tussen ei en menstruatie was bij mij maar 8 a 9 dagen. Maar zoals je ziet geen probleem om zwanger te worden. Bloedverlies had ik ook tijdens de ovulatie, soms een beetje, soms wat meer. En de testen van sensitest heb ik ook gebruikt, werkten bij mij uitstekend, die van de kruidvat zou ik niet gebruiken, ze schijnen nogal vaak een vals positieve test te geven. Succes!