Hoi meiden, Wij proberen al een tijd zwanger te worden van een 2e kindje. Ik weet dat mensen er soms wel jaren over doen (hoe kom je zoiets door?) maar wij zijn 10 maanden onderweg en het voelt als een eeuwigheid. De maandelijkse telleurstelling valt met best zwaar. Nu is er bij mijn eerste zwangerschap bij een echo gezegd dat ik een vleesboom heb. Ze zei erbij dat dit niet erg was en dit een beetje bij het vrouwelijk lichaam hoort, dus ik maakte me geen zorgen. Ook op internet lees je dat dit een zwangerschap niet in de weg hoeft te staan maar dat dit in een enkel geval wel kan. Nu de zwangerschap tot nu toe uitblijft denk ik weleens, zou het te maken hebben met de vleesboom, of is er misschien wel iets anders mis met mij of mijn man.. Nu denk ik toch elke keer als ik ongesteld ben geworden, zal ik toch eens een balletje opgooien bij de huisarts? Misschien is die vleesboom wel erg gegroeid. Wat mij tegenhoud is het feit dat we nog geen vol jaar hebben geprobeerd en ik ben bang dat de huisarts het overdreven vindt dat ik nu 'al' langskom. Wat zouden jullie doen?
Nog 2 maandjes proberen,en als het dan niet is gelukt,zou ik naar de huisarts gaan.Dan is het jaar om.
Ik zou gewoon een afspraak maken, waarom zou je moeten wachten? dat jaar hoef je echt niet vol te maken hoor, als je het wilt laten checken dan doe je dat gewoon! Niemand die jou zegt dat je nog twee maanden moet wachten
Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en zeggen dat je al een jaar bezig bent. Als je menstruatie evt heviger is geworden zou dat een teken kunnen zijn dat de vleesboom is gegroeid.