Verdrietig bang en onzeker door het nieuws vande gyneacoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweettime, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweettime

sweettime Lid

12 feb 2009
    36
    0
    0
    Helpende
    Almelo
    Lieve Iedereen

Zoals de meesten van jullie weten moest ik van morgen naar de gyneacoloog voor weer een onderzoek.
    Ben nu 10 dagen overtijd maar het was niet waar ik op hoopte, ik hoopte zo dat ik toch zwanger zou zijn maar helaas kreeg ik slecht nieuws.
    Na bijna een uur van onderzoek en gesprekken, zijn ze er achter gekomen dat ik een afwijking aan mijn eierstokken en eileiders heb, en dat ik daardoor erg weinig kans heb om zonder medicatie zwanger te worden.
    Het lijkt er op dat niks ons mee zit de afgelopen tijd.
    Ik heb medicijnen gekregen daarvoor, het zijn remmers, mijn lichaam moet feller reageren nu om de menstruatie opte wekken, het is eigenlijk zo van die medicatie zorgt er voor dat de eileiders en stokken stil gaan liggen zodat het lichaam harder moet werken en prikkels moeten afgeven zodat ze weer normaal gaan functioneren.......eerlijk gezegt snap ik er nog maar weinig van.......maar volgens de gyneacoloog was dit het laatste kwa medicatie wat ze konden doen :( tenzij er andere afwijkingen zich voor doen.de gyneacoloog heeft mij voorbereid op wat er waarschijnlijk aan zit te komen, vruchtbaarheidsbehandelingen en ivf en heel de rutemeteut :confused:
    Ik ben zo in de war nu, ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan, alles leek zo mooi te beginnen maar eindigd nu in een grote ramp, maar ik heb het er zo voor over, een kleintje is zooo verschrikkelijk welkom en het verlangen wordt steeds groter.
    Ik begrijp nu pas wat mensen doormaken met het zelfde probleem.
    En ik gun het mijn ergste vijand niet, want dit is echt verschrijkkelijk voor een vrouw, vanaf vroeger droom je van trouwen en van een gezinnetje en nu valt die droom na 1 uur uiteen, tuurlijk zijn er nog zoveel methoden die kunnen worden uitgevoerd maar het moment dat er wordt gezegt het ligt aan u, op datmoment zakt de hele wereld onder je weg.
    Ze dachten bij de vorige keer dat het aan mijn baarmoederhals en wand zou liggen, dit was vlak na de miskraam 2 maand er naar, maar na mijn miskraam in maart zag alles er piekfijn uit, toen hebben ze ook alleen naar de wand en hald gekeken verder niet, maar het ligt allemaal dus aan mijn eileiders en stokken daardoor heb ik de miskramen ook gehad, ze zeggen dat mijn eicellen zich niet goed kunnen verplaatsen of zoiets waardoor de zwangerschappen zich sneller afbreken....pffff ik weet het allemaal niet meer heb zoveel info gehad dat ik er zelf helemaal van onderste boven ben en dat ik er maar weinig van snap.

Voor de meiden die allemaal een posi test hebben, ik wil jullie heel heel veel geluk wensen en natuurlijk een goede verloop en een gezond verloop van de zwangerschap.

Liefs

2. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    getsie meid, wat een vervelend nieuws!
    Ik begrijp heel goed wat je meemaakt (ben net met IUI gestart).
    Zo'n bericht komt hard aan en je hebt even tijd nodig om het een plekje te geven.
    Je zult zien dat ook jij weer het zonnetje achter de wolken vandaan ziet komen, gelukkig is er medici die je kunnen helpen. De weg zal niet zijn zoals we dachten of hoopten maar er is nog een weg!
    Hopelijk zullen verdere teleurstellingen je bespaart blijven en word je snel een trotse moeder!

Liefs

3. (Dikke knuffel) Wat een rotnieuws zeg!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Is wel even flink schrikken als je zulk nieuws krijg, hè? Het heeft toch even tijd nodig om een plekje te geven, je had het je allemaal anders voorgesteld. Wij zijn na een lange weg ouders geworden van een prachtige meid, maar ik moet zeggen dat ik er nog steeds moeite mee heb dat een spontaan wonder er voor ons niet in zit. Het is toch elke keer weer confronterend. Maar aan de andere kant ben ik wel erg blij dat ze medisch gezien tegenwoordig een hele hoop kunnen. Dus de moed & hoop nog niet opgeven, hoor!

Sterkte & succes met alles!

5. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik wil je even heel veel sterkte en succes wensen !

dit soort uitspraken van de arts zijn echt klappen in je gezicht :(

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Jemig meis,ik zit met kipenvel achter mijn pc.
    Sterkte en hopelijk doen de medicijnen netjes hun werk!

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Sterkte meid, een dikke knuf voor jullie.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Bah meid, wat een verschrikkelijk nieuws! De nachtmerrie van iedere vrouw hier op het forum waarschijnlijk.
    Ik hoop dat je met medicatie snel een mooi en gezond beebje in je buik hebt! Sterkte..

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

He getsie meid... :(
    Wat kunnen onze lichamen toch vreemd doen en ons gigantisch in de steek laten he? :(
    Ik vind het echt heel rot voor jullie dat het zo moet gaan.. hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven!

Over twee maanden is het ook onze beurt om de vruchtbaarheid te checken... ben er erg bang voor! Maar het moet.. :(

10. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Jeetje meid, wat vervelend allemaal. Ik hoop dat de medicatie gaat werken. Neem de tijd om dit een plekje te geven. Heel veel sterkte.

dikke knuffel voor jou!

11. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Wat erg voor je. Ik wens je veel sterkte hiermee. Dikke knuf

12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Jee wat een rotnieuws!
    Laat het rustig op je inwerken en probeer alles op een rijtje te zetten.
    Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan!
    Liefs AnneMica

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Oh nee! Wat een vreselijk nieuws!
    Ik hoop dat je er samen met je man/vriend over kan praten en de nodige steun kan vinden bij mekaar en natuurlijk wens ik jullie van harte toe dat de medicatie zijn werk zal doen en jullie toch nog een prachtig wondertje zullen krijgen!
    Veel sterkte

14. sweettime

sweettime Lid

12 feb 2009
    36
    0
    0
    Helpende
    Almelo
    Hallo lieve iedereen

Iedereen onwijs bedankt voor de berichtjes die jullie mij hebben gestuurt en die nog komen gaan, het geeft mij toch steun en geeft mij het gevoel dat ik er niet alleen voor sta, heb heel veel steun van mijn man, maar jullie meningen en zegjes doen mij heel heel veel

Onwijs bedankt

15. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    Wat een verhaal!
    Heel herkenbaar is de droom die je van jongs af aan hebt om later, als je groot bent, een gezinnetje te hebben. Het lijkt mij niet fijn om dan te horen dat deze kinderdroom een andere weg zal gaan bewandelen dan je voor ogen had. Ook al zal de weg anders verlopen, ik hoop dat er een kleine baby zal komen!

Laat nu alles even bezinken, want zo te lezen heb je heel wat op je bord gekregen. Ik wens jou en je partner heel veel sterkte en kracht. Ik zal aan je denken.

Liefs Niene.

16. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Wat erg voor je!
    Ik wens je heel veel sterkte!
    Dikke knuff

Saraatje

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meid, ik weet wat je doormaakt. Mij werd ook verteld dat ik weinig tot geen kans had maar het is toch gebeurd. Ik weet natuurlijk dat jij daar niks aan hebt nu maar ik wil je alleen zeggen dat je de hoop nooit mag opgeven! Je mag me altijd pb-en als je meer wilt weten of even je ei kwijt wilt.

Liefs!

18. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Dikke knuf en heel veer sterkte gewenst!!

Deel Deze Pagina