Zelfinseminatie middels donor

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lindaaa35, 9 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaaa35

Lindaaa35 Nieuw lid

9 mrt 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben bijna 36 jaar en heb besloten om zwanger te raken middels zelfinseminatie via een donor.

Ik heb een donor gevonden die ik nooit heb gezien, maar onze gesprekken klikken goed en hij is bereid om te doneren. Nu is het wel zo dat we elkaar niet willen zien en ik wil hem er zo min mogelijk bij betrekken.

Ik heb weleens op Amerikaanse forums gezien dat ze sperma laten vervoeren.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand andere tips voor inseminatie zonder de donor te hoeven zien?

2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik heb zelf geen ervaring met een donor, maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Is er bijvoorbeeld wel een gezondheidscheck van te voren? Genetisch gezien maar bijv ook een SOA-check? Ik heb er geen verstand van maar dit is het eerste wat in me opkomt. Ik snap dat er via een kliniek meer kosten en wellicht een wachtrij bij komt kijken maar het lijkt mij wel veel veiliger.

spruitje80 vindt dit leuk.
  3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Denk je erover na dat je kind straks vragen gaat stellen over zijn vader? Hoe ga je vertellen waar die haarkleur of bepaalde trekjes in het gezicht vandaan komen?
    Ik heb een kind van een donor en sinds twee weken hebben ze contact, en wat ben ik blij dat die mogelijkheid er is! Er is een reden waarom anoniem doneren in Nederland niet mag, en die volg ik volledig!

Daarnaast: wil je niet even weten hoe iemand overkomt, er uitziet, of hij bepaalde beperkingen heeft, etc? Ik zou iemand niet vertrouwen op basis van een paar lettertjes...

chrystel73, TheBronx, Nola26 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    In het geval je een donor niet wil zien zou ik het wel via een officiële organisatie doen.
    Daarmee wordt je beschermd voor allerlei zaken zoals soa's, de wettelijke bepalingen hoevaak je mag doneren, e.d.
    Wie zegt dat diegene echt is wie hij is, dat zijn uiterlijke kenmerken ook echt zijn welke hij heeft, dat hij geen erfelijke ziekten draagt.
    Een kind heeft recht om te weten waar het vandaan komt. Het grootste deel van de mensen die dit niet weten loopt op een bepaalde leeftijd hier echt tegenaan en kan enorm vervelend en lastig zijn. Misschien zegt deze man wel dat hij iemand anders is dan hij zegt en kun je hem nooit laten traceren door een evt kind. Misschien heeft hij al wel 500 keer gedoneerd, al zegt hij nu van niet.
    Ik vind het nogal een keuze om het op deze manier te doen :oops:. Voor je eigen gezondheid en voor het welzijn van een evt kind wat hieruit ontstaat.

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.274
    8.721
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf lang bezig geweest om zwanger te worden dmv een donor die ik zelf had gevonden. Mag ik vragen waar je deze donor hebt gevonden (mag ook privé)? Er zitten online helaas een hoop mannen tussen die echt niet te vertrouwen zijn.

Vervoeren van sperma doe je niet zomaar. Dit moet in speciale containers met stikstof etc. Weet je daarnaast dat hij gezond is? Laat hij je testuitslagen en soa uitslagen zien?

Ik snap je verlangen heel goed, maar zou het op deze manier absoluut niet doen.

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Vraag jezelf eens af waarom een man zomaar een kind zou willen verwekken bij een totaal onbekende vrouw? En waarom hij dat zou doen buiten de officiële kanalen om? Er is namelijk vraag genoeg naar donoren. En als hij dat zomaar bij jou doet. Wie helpt hij dan nog meer?

Een kind is geen puppy die je kunt aanschaffen. En die schattige baby blijft maar even klein. Dat gaat een volwaardig mens worden dat vragen gaat stellen. En die heeft recht op antwoorden over zijn of haar afstamming. Talloze kinderen die later ernstige problemen hebben gekregen omdat die antwoorden er niet zijn.

Hou ook rekening met zaken als (erfelijke) ziektes, verslavingen of psychische aandoeningen. Nog los van soa's of hiv dat je op kunt lopen door zomaar iets van een wildvreemde internetter in te brengen...

En nee zaad is heel snel dood als het niet op de juiste wijze vervoerd gaat worden. Of laat hij zijn warme kwakje achter in een potje op een parkbankje?

Snoopy1979 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina