ovulatie en temperatuur deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mamalap, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Maar ik vind dat ook! En echt al de hele tijd!

Omdat ik echt niet snapte waarom jullie denken dat ik daarvan overtuigd moet worden, heb ik mijn post nog een keer goed gelezen, en nou snap ik waar de miscommunicatie zit!

Het komt door m'n laatste zinnetje met 'beetje jammer'. Ik doelde daarmee op het niet kunnen tempen op wekkertijd :D :D

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Mlady :D :D haha jepp ik dacht inderdaad dat je eisprong bedoelde.

Deedeebowtie mooi kruis! Nog maar 12 dagen 'zucht'.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Deedee... prachtig kruis met een geweldige timing iui. Ik zal voor je duimen!!

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Fijn dat je man goed aan heeft gevoeld dat je verdere steun en hulp kunt gebruiken.
    Hopelijk helpt het je verder en zal het je goed doen!

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Super timing!

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik dacht, ondanks lange vorige cyclus vorige maand toch maar ovulatietesten ertegenaan gooien gezien een dip in mijn temperatuur vanmorgen. En voila, allebei de gebruikte merken zijn positief.
    Had in januari al een cyclus waar mijn ei op cyclusdag 9 sprong en ik op dag 7 positief testte. Maar dat was mijn eerste 'normale' cyclus na mijn miskraam waar alleen maar 1 dag bloedverlies en verder alleen maar bruinverlies aan vooraf ging.

Zou wanneer je zo vroeg in je cyclus een eisprong hebt het baarmoederslijmvlies wel voldoende zijn opgebouwd om een eitje goed te kunnen laten innestelen vraag ik mij af. Wat denken jullie?

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dag negen dat is wel heel vroeg. Ik heb wel eens dag 11 gehad maar zeker niet eerder. Op dag negen heb ik overigens wel al eens een eitje gehad van 20 mm maar mijn eitjes groeien soms wel door tot 25 voordat ze springen. Of het invloed heeft heb ik werkelijk geen idee van.

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zit nu op cyclusdag 8. Testte vanmorgen nog negatief dus verwacht dat mijn ei overmorgen springt. Heb even gezocht op internet en lees dat een ei 10 nodig heeft om goed te rijpen. Mijn luteale fase is normaal 12 a 13 dagen.
    10 + 12 = 22 en van wat ik lees valt dat onder een normale vruchtbare cyclus.
    Pfieuw ;) enige opluchting hier.
    Al zou ik graag mijn zeer regematige cyclus van voor mijn miskraam terugkrijgen.
    Toen insemineerde ik een dag voor mijn verwachtte positieve positieve ovulatietest en een dag erna. En die van een dag ervoor wist ik op basis van de cycli ervoor goed te timen.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hoe doen ze dat meten van die follikels. Valt zo exact te meten met een echo?

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Geen idee Madelie, sorry. Mijn vroegste eisprong was vorig jaar januari. Die cyclus duurde 24 dagen, dus eisprong was rond cd13 (mijn lf is 11 dagen).

Deze ronde is vergelijkbaar, alleen gestimuleerd. Die vorig jaar was puur natuur.

Goeie vraag om aan je gyn te stellen ben benieuwd wat die zal zeggen.

Heb je al vruchtbaar slijm gezien?

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #331 MLady, 12 apr 2015
    Laatst bewerkt: 12 apr 2015
    Ja. Op de echo komt er dan ineens een joekel van een zwarte cirkel in beeld. Daarvan meten ze de breedte en de hoogte. Die tellen ze op en delen ze door 2. Dan hebben ze de follikelmaat.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een joekel :D
    Geweldig!

Zou nu ook wel even bij mezelf naar binnen willen kijken om te zien of ik een joekel heb :D

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik lees hier alweer genoeg over kruizen in FF, eisprongen en stijgende temps! Ik duimduimduim!! :)

Hier is de eerste wachtweek voorbij, gelukkig drukke week op werk. Genoeg afleiding voor de tweede wachtweek.

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hè dames. Ik ben weer thuis, compleet met snel Internet. :D hier vandaag door stijging, dus dit is echt een no brainer icm de echo van donderdag. Die zijn echt weg :D

Mlady wat zegt jouw gevoel? Eitje gisteravond of vannacht gesprongen?

Madelie ik heb wel vaker hier op forum mensen gezien die zwanger waren van een eisprong op dag 9 dus volgens mij moet het geen probleem zijn!

Deedeebowtie ben je deze week ook nog vrij? Nog steeds ff bijtanken?

Rogijuli weet je waar je zit in jouw cyclus? Of hou je het even niet zo bij? Als je dat lukt, want volgens mij heb jij ook redelijk controle op jouw cyclus?

Goldfishie altijd fijn drukke week! Dan duurt het wachten minder lang.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Mooie stijging mamalap.
    Ik zit nu op dag 15. Verwacht mijn ei morgen/overmorgen.
    Heb vanochtend wel getempt en zal de komende dagen blijvrn doen totdat ik mijn ei gevonden heb. Daarna gaat de thermometer weer in het nachtkastje :D

16. mamalap

mamalap Niet meer actief

Check ik zie hem! Mijn instinct juist dat je net zo'n controle freak bent als mij :p

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Yup :D:D:D zo moeilijk om tegen je instinct in te gaan :D

18. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik ben vandaag weer gaan werken Mamalap.

19. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, Mamalap en Rogi dan voornamelijk. het is echt amazing hoe jullie inzage hebben in je cyclus.
    Ik heb toch nog een vraag voor de experts. Ik ben me eens gaan verdiepen in de ovulatie testen en de LH-piek EN de eisprong. Nu kan het zo zijn dat ondanks dat je een posi ovulatie test hebt, je ei niet springt. Dan adviseren ze je om ook te temperaturen (wat ik natuurlijk al doe). Maar ook temperaturen zien zij (zeggen ze) niet altijd als een consistent medium zeg maar.
    Het kan dus natuurlijk zo zijn dat mijn lichaam bovengemiddeld laat is en dat alles nog komt, maar het kan ook zijn dat je dus geen ei hebt dat los springt of dus idd, zoals de arts vermoedt, verklevingen.
    Wat is jullie mening tav mijn temp kaart en mijn positieve ovulatie testen. Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
    Dank!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Nephtys. Als je op de gewenste manier tempt en je temperaturen dus goed af te lezen zijn is tempen zeer betrouwbaar.
    Als ik kijk naar je ovu testen en je templijst dan heeft je eisprong gisteren plaatsgevonden en heb je vandaag de eerste tempstijging.
    Exact zoals ik van de week al aangaf hé ;)
    FF zal een kruis zetten op gisteren als de komende 2 tempen ook zo hoog (of hoger) zijn dan vandaag :D

Deel Deze Pagina