ovulatie en temperatuur deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mamalap, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Gelukkig maar DeeDeeBowtie. Niet dat er dan iets mis hoeft te zijn, maar geen bruinverlies voelt toch wat rustiger.

Spannend Julia. Ik duim voor je.

Hier weer fijn wat onduidelijkheid.
    Plasje in een potje.
    1e Clearblue een smiley. 2e Clearblue met zelfde urine negatief.
    1e Kruidvat licht streepje. 2e Kruidvat met zelfde urine iets donkerder maar nog niet positief.
    Ik gok dus maar op negatief. Wat moet ik anders?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Dikke knuffels voor iedereen!!!

Hier is het absoluut niet spannend.
    Ei verwacht ik pas over een dag of 12 dus tot die tijd blijft ook de thermometer lekker in het laatje liggen :D

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht

Als ik het goed begrijp heb je dus met dezelfde urine 4x getest? Waarvan 3 nega en 1 posi?
    Dan zou ik idd van de nega testen uitgaan.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Klopt, allemaal met hetzelfde potje.
    Eerste test die ik deed positief van clearblue. Daarna die lichte kruidvat. Daarna negatieve clearblue. En daarna weer iets donkerder kruidvat.
    Raar toch dat ze onderling zo kunnen verschillen. Maar ga ook maar uit van negatief.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Haalt wel de druk een beetje van de ketel.
    Hopelijk wel een duidelijke eisprong zichtbaar dan.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Hij is altijd op dag 16 of 17 dus ik zal op dag 16 voor het eerst weer tempen.

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Eigenlijk heb ik relatief goed nieuws gekregen. Ik voel me er nog steeds een beetje depri bij, maar we hebben een plan en dat geeft een beetje houvast. Volgens de dokter is mijn deprigevoel vooral werking van de provera. Ik ben normaal echt een glas-halfvol-mens. Ik zie altijd iets positiefs en heb altijd goede moed. Maar de laatste paar dagen lukt me dat niet zo.

Cyste is van 4 naar 2cm gegaan. Moet dus nog een week door met de provera. Maandag moet ik weer terugkomen.

Met de dokter al wat vooruit gelopen op de zaken. IUI gaat volgende ronde door onze naderende vakantie hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken. Vermoedelijk eisprong als we net weg zijn... Als het onszelf die ronde niet zou lukken en ik word weer ongesteld, dan zitten we op cd 4/5 van de ronde erna nog in het buitenland. Beroerd, want dat is immers het moment van de 1e controle-echo. Om te checken of ik die ronde weer met clomid mag starten.. De IUI kan dan niet doorgaan... Maar ik wil echt niet wéér een maand moeten wachten... We wilden na onze vakantie juist vol goede moed verder met de IUI's! Ik kon m'n tranen helaas niet bedwingen

Maar m'n dokter dacht echt supergoed mee. Hij vond het ook belangrijk dat we tijdens onze vakantie echt even zorgeloos tot rust konden komen. Je kunt een cyclus al zo moeilijk plannen, zei hij. Alle begrip voor mijn gevoel dus. Een pluim voor mijn dokter!

Dus het plan is ongeveer als volgt. Ws. mag ik maandag as. wel stoppen met de provera, maar krijg ik een soort anticonceptiepil om de ongi nog een paar dagen uit te stellen. Dan mag ik volgende ronde clomid slikken en ga ik met ovulatietestjes en tempen m'n eisprong vinden. Vlak voor onze vakantie krijg ik nog een echo om te zien hoe groot de (hopelijk weer 2) eitjes zijn, zodat hij ons kan helpen inschatten wanneer het d-day is. Dus we hebben dan gewoon goeie kans, heel fijn. Geen volledig vergooide ronde! En mocht het niet lukken valt cd4 na onze vakantie en kunnen we gewoon starten met IUI #3.

Alles weer soort van onder controle dus...

Jammer dat cystes de IUI-behandeling zo in de war kunnen schoppen.

Als deze heisa het allemaal uiteindelijk maar waard is!

8. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Wat ontzettend fijn dat je arts zo meedenkt! Nu kun je fijn met vakantie. Je gaat er gewoon voor..en raak je niet zwanger..dan volgende ronde iui. Klinkt als een goed plan!

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Mlady wat een fijne arts! Dat is weleens anders :( Tja pillen kunnen een hoop doen met je stemming blijkbaar. Ik voel me ook weer 'normaal' nu ik die rommel niet hoef te slikken.

Madelie ik zou hem dan inderdaad als negatief beschouwen ;) misschien dat hij er wel aankomt.

Julia Hoe is jouw temperatuur deze dagen? Nog hoog?

Ik heb morgen cd 10 weer follikel meting. Ik verwacht er stiekem niet zoveel van op cd 10 elke keer op cd 10 of 9 nog niet zoveel actie.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Fijn zo'n arts die kan begrijpen dat iedere ronde die je voorbij moet laten gaan een gemiste kans voor jou betekent en met je meedenkt Mlady.
    Hopelijk nu toch ontspannen op vakantie!
    Wat een bijwerkingen hebben al die medicijnen toch als ik het hier zo lees.
    Gelukkig dat Mamalap zich al weer beter voelt. Hopelijk bij Mlady al die emoties ook van tijdelijke aard.

RogiJuli, wat heerlijk zo'n regelmatige cyclus. Ik kan er alleen nog van dromen. Verlang erg naar die tijd terug. Met een paar ovulatietesten in de maand waa ik altijd klaar. Probeerde zelfs adhv mijn eigen berekeningen een dag voor mijn positieve ovulatietest te insemineren en meestal had ik het goed. Hoef ik nu niet meer te proberen.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Ik haal de positieve test inderdaad uit ff.
    Temp vanmorgen ten opzichte van de 2 dagen ervoor wel hoger. Maar hang ik geen betekenis aan.
    Had vorige week donderdag testen van Sensitest en Zwanger en Kids gekocht. Helaas nog niets binnen. Dus maar weer richting Kruidvat voor een voorraad.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Ik krijg een beetje een pcos gevoel bij jouw kaartje. Pieken en dalen, veel posi ovutesten zonder eisprong.

Ik hoop dat in het fout zie en dat dit een eenmalige cyclus zal zijn die zo verloopt.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is zeker heerlijk, maar des te frustrerender dat het spontaan nooit is gelukt ondanks mijn supermooie/vruchtbare cyclus en een super vruchtbare man.

Het gras is niet altijd groener aan de overkant, ook al lijkt dat soms van wel.

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

dit dacht ik dus ook, maar ik dacht dat het misschien mijn eigen projectie erop was ;)

15. Fries87

Fries87 Nieuw lid

5 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Zouden jullie een blik willen werpen op mijn temp bijlage? 😁 de eerste twee metingen niet meegeteld deze heb ik op vreemde tijden genomen. De eerste metingsdag is de eerste dag dat ik niet meer ongesteld was..

Alvast bedankt!!

Heel veel succes iedereen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,8 KB
      Weergaven:
      2
  16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    #936 Madelie, 5 mei 2015
    Laatst bewerkt: 5 mei 2015
    Yeaah eindelijk, zowel Clearblue als Kruidvat positief!! En mega veel rekbaar cervixslijm. Teststreep op de kruidvat stond er nog eerder dan de controlestreep en dat is tot nu toe een goede indicatie gebleken van echt een goede lh piek bij mij.

Heb zelf eerlijk gezegd ook aan pcos gedacht hoor.
    Maar doordat kruidvat wel steeds negatief bleef twijfel ik daaraan.
    Andere cycly die ik heb getempt zie je wel duidelijk lage temperatuur voor ei en hoge temperatuur na ei. Zo'n rare cyclus als nu nog niet eerder meegemaakt.
    En dat vanuit 1 potje urine 4 testen (2 clearblue en 2 kruidvat) allemaal anders zijn zegt ook iets over de betrouwbaarheid van testen denk ik.
    Ik denk wel dat mijn cyclus sinds de miskraam flink overhoop ligt. Daarvoor zeer regelmatig maar sindsdien uien. En wat wellicht ook meespeelt en waar ik bang voor ben is mijn leeftijd. 40+ dan kan het ook zijn dat de hormonen het af laten weten.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Zie jouw gras ook zeker niet als groener RoGiJuli, snap jouw frustraties dat het tot nu toe niet gelukt is ondanks dat alles er ogenschijnlijk goed en gezond is volledig.
    Want dat is het, ogenschijnlijk. Niet duidelijk wat de reden is dat het tot nu toe maar niet raak is. Het menselijk lichaam denken artsen en onderzoekers zoveel over te weten, maar er is nog zo ontzettend veel meer dat ze niet weten.
    Maar dat wordt niet gezegd. Het ziet er allemaal goed uit is dan wat ze zeggen. Maar alleen van wat zij weten ziet er goed uit. En dat wordt vaak niet benoemd.
    Sorry als wat ik schreef verkeerd aankwam, was zeker niet de bedoeling.

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Je eisprong is duidelijk geweest gezien de gestegen temperatuur, maar ik vind de data van deze app werkelijk onleesbaar.
    Misschien de gegevens overnemen in fertility friend. Daar veel duidelijkere data. En er wordt een rood kruis gezet op het moment van de eisprong.

19. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    @mamalap.. Hier is mijn temperatuurkaartje. Op zich een mooie lijn..maar had wel tikje hoger gekund..Dat maakt me wat onzeker. Hormonen ook alle kanten op vandaag. Moe en sjaggie. Zag net dat ik precies een dergelijke notitie had neergezet vorige ronde rond deze dag.. Pff. Het kan dus echt alle kanten op hier.

20. Fries87

Fries87 Nieuw lid

5 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Andere app gedownload hierop beter zichtbaar 😁

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg