Ovulatie en temperatuur deel 3

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mamalap, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Spannund het is weer wachtbankjes tijd! Succes dames!

Oeh weten jullie nog die vermoedelijke schimmel plek op mn arm? (Klinkt smerig maar t is gewoon wat rood en t jeukt :D)
    Zalfje gehad, werd iets beter paar weken blijven smeren maar het ging niet weg. Dokter zei dat er daarnaa vaak een droge eczeem plek ontstaat, dus ik een zalfje tegen eczeem gekregen. Het ging goed het rode was weg dus langzaam gaan afbouwen. Is die plek verdorie weer groter, rood en dik en er zitten nu ook velletjes op. Word er niet goed van. Gebed zonder end. :(

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Alweer een paar op het wachtbankje! Spannend! Ik duim weer volop! :)

ik heb vanmiddag fm1, ben heel benieuwd hoeveel en hoe groot. Ik heb trouwens wel meer klachten dan de vorige keer met gonal. Toen voelde ik me echt goed en dacht dat dat mijn ronde ging worden. Nu van het weekend niet heel goed geslapen, opgeblazen gevoel, niet echt zin om te eten, hoofdpijn.
    De vorige keer met gonal was ik ook op een woensdag begonnen met spuiten en op maandagmiddag fm1. Toen moest ik op woensdagavond pregnyl spuiten en had op vrijdag mijn eisprong. Hopelijk kan dat nu ook weer, zou wel goed uitkomen.

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Spannend goldfishie! Ben echt heel benieuwd.
    Balen van de bijwerkingen :(

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ja, ik vind het ook wel spannend. Al voel ik me nu vooral moe. Het spannende gevoel gaat waarschijnlijk straks pas beginnen. Door de bijwerkingen weet ik wel dat het weer goed zijn werk doet. Ik had vorige week al aangegeven dat als ik weer drie follikels heb, dat ik wel de iui wil. Omdat 1) zelf zwanger raken niet lukt, ook niet met meer follikels en 2) het iui traject dan weer langer duurt. Hopelijk luisteren ze ook naar wat wij willen.

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dat hoop ik ook voor jou GF. Soms kunnen die artsen zo stronteigenwijs zijn...pfff.

Dracaena irritant zeg...zo heb ik deze zwangerschap constant bulten in mijn gezicht. Komt echt van de hormonen, maar aaaaaargh JEUK!!

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Zo controle weer gehad. Alles was goed: 4 kg aangekomen, baarmoeder zat op goede hoogte, hartje baby was weer prima, bloeddruk 100/60. En feit dat ik baby al veel voelde op 24 uur was perfect. Minimaal 1 keer per 24 uur is de norm op dit termijn, haha vanochtend al 5 keer gevoeld

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Fijn mamalap. Ik mag donderdag weer op controle. Nog vier dagen werken en dan verlof! Ben er ook wel echt aan toe. Alleen is zoonlief momenteel echt een enorme draak. Echt doodvermoeiend...

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

Heerlijk Deedeebowtie dat jouw verlof bijna begint! Dan is het officieel de laatste loodjes.
    En ja zo'n kindje kan dan doodvermoeiend zijn :(

zit ik vanochtend bij de verloskundige te vertellen dat ze nog heel laag ligt en veel naar binnen schopt. Zit ik nu ff lekker op de bank, schopt ze ineens heel hoog en zie ik mijn buik gewoon bewegen :D

9. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Mooi is dat Mamalap! zul je altijd zien! Wel fijn dat alles weer in orde is.

Oooh DeeDee!! Bijna! Ik mag ook donderdag weer op controle, maar moet toch echt nog 5 weken werken. Geniet van je laatste dagen!

Gold succes met je fm! Hopelijk goed nieuws!

Dracaena, balen van die plek! Toch maar weer smeren.

Ik voel mijn dametje ook behoorlijk bewegen. Ze zit al de hele week bij mijn middenrif te trappen. Ze zit gewoon in de weg als ik wil zitten en moet haar soms echt naar beneden drukken wil ik fatsoenlijk zitten :p
    Ze gat gewoon de hoogte in ipv dat mijn buik meer uitzet. Flauw hoor!
    En ook ik heb mijn buik al zien bewegen ;)

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Goldfishie weet je al iets?

11. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    vervelend die jeukplek draceana!

goldfishie ik hoop dat de uitslag was waar je op hoopte!

mamalap en julias wat gezellig die trappelende beebjes!

en deedee wat heerlijk datje bijna aan je verlof toe bent:) heb je lekker de tijd om de laatste dingetjes voor te bereiden, of om wat je al had gedaan nog eens te doen.{ik ben zo'n muts die alles op het laatst nog een keer opnieuw gaat wassen en strijken,hoezo neuroot :p}

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Mamalap, fijn dat de controle weer goed waren. Heerlijk druk dametje dus :D

Deedee... bijna je verlof!! Oooh ik kan niet wachten tot ik mag :D
    Tja tijdens de laatste loodjes kunnen overige ukkies heel vermoeiend zijn... ;) sterkte ermee meis.

Dat van die bewegende buik ken ik ook. Hier een ondeugd die onderin tegen me heupbot duwt en tegelijkertijd tegen me ribben aan trapt/slaat. Dat is ook flink irritant moet ik zeggen :)

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb trouwens gelezen dat extra ijzer en vit.c de groei van je uk kan bevorderen.
    Heb dus vandaag ijzerpillen bij de kv gehaald en neem deze samen met vit c 500 mg tabletten nu dagelijks in. (Vit c 500 mg is goed voor de longinhoud en dus toevoer van de placenta).
    Dus dagelijks slik ik nu zwanger vitamina en ascal in de avond en dan ijzer en vit.c 50p in de ochtend.
    Wie weet gaat het helpen met de groei (wil ook wel eens een wat groter kindje krijgen dan 5 pond :D)

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ow ik slik nog steeds die multivitamine is dat genoeg ijzer en vitamine c? Advies was vorige zwangerschap ook gewoon mee doorgaan, zodoende nu ook gedaan.

15. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Is ijzer niet ook vit A waar je juist heel voorzichtig mee moet zijn tijdens je zwangerschap?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Geen idee hoeveel ijzer nodig is, maar las dat extra 500 mg vit c de longinhoud van de uk goed doen.
    En vit c wordt het beste opgenomen als je genoeg ijzer hebt en visa versa. Daarom versterkt het elkaar denk ik ;)

Nee vit a is geen ijzer ;) ijzertabletten worden ook gegeven in de zwschap bij bloedarmoede (slap voelen, weinig energie, vermoeidheid etc).

Zal eens zoeken naar dat stuk ;)

17. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh Ja graag! Ben gek op artikels lezen!

En 1 ding weet ik 95% zeker. Vitamine a is zeker geen ijzer!

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    VitaMor voor gezond ouder worden

Zie nu alleen dat het stuk over vit c 500 staat bij de adviezen voorafgaand aan de zwangerschap en wanneer je rookt.
    Niet op ons van toepassing dus, naja.. extra vit c nooit erg. Van sinaasappelsap krijg ik sinds 2 weken maagzuur, dus dan krijg ik met de pillen iig genoeg vit c binnen haha.

19. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Je kunt ook overstappen op kiwis. Die bevatten meer vit c dan een sinasappel. Maar goed..met tabletjes kom je dr ook..:)

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    Ja maar ben bang dat kiwi's (kunnen ook wel wat zurig zijn net als verse jus d orange) ook gaan leiden tot maagzuur ;);) durf dat niet echt aan haha.

Deel Deze Pagina