Dank je voor het meekijken. Ff had een rood kruis 2 dagen later gezet, maar ik had zelf het idee dat het eerder was, dus ik heb het kruis handmatig verzet. En dan wordt ie blauw. Ik vond 'm inderdaad ook erg piekerig, maar als ik elke cyclus (30 a 35 dagen ) een eisprong vind, moet ik dan toch aan pco denken?
Dat durf ik echt niet te zeggen want ik heb verder geen verstand van, maar het kaartje leek op dat soort kaartjes die ik gezien had.
Temp je wel rectaal/anaal, elke dag, direct na het wakker worden, voor je je bed uitkomt op hetzelfde tijdstip. En na een ononderbroken nacht geslapen te hebben? Ps. Overigens zie ik in je kaartje (van je laatste cyclus) geen eisprong sorry. Naar mijn idee heb je dus een cyclus zonder eisprong gehad.
Ik zie er ook geen eisprong in Secretangel. Madelie: fijn dat je een afspraak hebt gemaakt, wie weet heb je hem tegen die tijd niet meer nodig!
Vandaag R. nog maar eens tussentijds laten meten en wegen bij het cb. Nu 9 dagen na de laatste keer is hij 51,8 cm .... en weegt ........ 3430 gram!! Gekke kind is dus gewoon 425 gram aangekomen in 9 dagen tijd (en 1,3 cm gegroeid)!! Volgende week zijn eerste prikken en ben benieuwd hoe groot en zwaar hij dan is!
Bedankt meid. We hebben straks eerst minimaal 3 maandjes rust, eerst zag ik daar tegen op, maar nu vind ik het wel fijn ff men hoofd ergens anders op zetten. Wat fijn dat R. zo goed groeit!!!
Ja echt lang, 31 dec had ik men positieve test en we zitten nu al halverwege maart bijna. Hoe hoog weet ik niet, had weer die rare gyn aan de tel, maar hij zei wel dat die volgende week onder de 3 moet zijn. Ik wou dit weekend even een gevoelige test doen, die moet dan neg zijn. Wat fijn een afspraak! hopelijk krijg je een begripvol en een helpende arts voor je. Ik gun het je zo!
Ha dames! Gisteren ons eerste consultatiebureaubezoekje gehad..en onze B is gewoon ruim een kilo aangekomen in 4 weken! Ik had wel t idee dat ze aankwam..maar dat t zoveel zou zijn had ik niet verwacht Ze heeft elke avond een huiluurtje maar ik denk nu dat t eerder aan krampjes ligt dan aan een tekort aan voeding hihi. Ze heeft nu al twee nachten doorgeslapen tot 7 uur. Heel fijn..alleen mijn borsten zitten dan zooo vol. Ik ga denk ik nu savonds bij de late voeding 1 borst geven en de andere kolven.. Ik probeer verder met jullie te blijven meelezen..maar aan meeschrijven kom ik niet altijd toe..hugs
Julia, wat heerlijk dat ze doorslaapt zeg!! Was dat hier maar zo haha. En jeetje ook al zo goed gegroeid!!
Madelie wat fijn dat je de afspraak hebt staan. Oooh Julia wat fijn! Wauw wat gaat B hard! En R gaat ook al zo goed! Jeetje wat fijn Rogi! Mijn meisje 6 weken vandaan en sinds 3 dagen werkt ze zich omhoog in haar wiegje dat ze tegen het hoofdeinde aan zit In haar reiswieg doet ze dit niet, dus misschien moesten we die maar boven zetten En maar vast op zoek naar een groter bedje. Doorslapen doet ze ook nog niet. Meestal hoef ik maar 1 keer te voeden in de nacht, dus dat is wel goed te doen. Hoe doe jij dat toch met B laten doorslapen Julia Jaloers! Gisteren ook nacontrole en gesprek in het zkh gehad. Nu bleek de verpleegkundige die kwam tijdens mijn persweeën niet op mijn kamer stond en andere patiënten had maar omdat ik al zo lang wachtte op de bel, kwam ze omdat ze even haar handen vrij had. Wegens ziekte en dus 2 andere vrouwen die hulp nodig hadden was er dus niemand. Communicatie had een hoop opgelost was de conclusie. Door niet door te communiceren naar elkaar, naar ons, hebben wij ons dus zo aan ons lot overgelaten gevoeld. Lering voor hun dus om terug te koppelen naar de patiënten. Het gesprek is goed geweest en het heeft wel de lucht wat geklaard. De vk vond ok dat dit niet kon en legde uit dat door het persen haar hartslag sowieso omlaag was gegaan door de druk, dus een half uurtje eerder persen had dat niet voorkomen. Dat doet dus wel goed. Natuurlijk gaat deze vervelende ervaring nooit meer weg. Wat de verloskundige aan gaf is dat als er een tweede kindje zou komen en ik zou weer richting bevalling gaan, ik daar ook nog best tegenaan kan lopen. Daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan en dat beangstigde me wel wat. Maar we weten nu wat we willen en wat we niet willen en we kunnen dus goed voor onszelf zorgen door om zorg te vragen op dat moment. Nu kan ik het rustig aan een plekje gaan geven.
Julias..fijn dat het gesprek wat opluchting geeft. Je hebt dit nu een keer meegemaakt en alleen dat zorgt er al voor dat je een volgende keer steviger in je schoenen zal staan over wat je wel of niet pikt. Het enige wat ik kan bedenken waarom B doorslaapt is vanwege t bakeren. Dat geeft toch wel een stukje rust bij haar denk ik. Vanacht was ze wel weer wakker om 4 uur. Maar vond ik niet zon ramp hoor. Ze ligt in de co-sleeper waarvan ik al eens een foto geplaatst had. Ik pak haar zo bij me om even te voeden.. Kun jij bovenin je wieg niet bijv een opgerolde hydrofielluier leggen? Is niet zon ramp als ze daar tegen aan ligt toch? Desnoods leg je haar daar meteen tegen.
Inderdaad Julia. Het heeft ons ook zeker sterker gemaakt in voor onszelf opkomen. En ze waren ook blij dat we met ons verhaal kwamen. Heel fijn dat bakeren zo goed werkt voor B. Wij hebben dat ook gedaan in het begin, maar zijn na een maandje of zo gestopt. Het maakte geen verschil en ze wil heel graag met haar armen boven de dekens liggen. Ze ligt in een gewatteerd rieten wiegje, dus ze komt zacht boven Ik kan haar ook zo vanuit mijn bed pakken om te voeden. Maar als ik haar terug leg nadat ze aan de borst in slaap is gevallen, wordt ze vaak na een aantal minuten weer klagend wakker. Verschonen wil ik nu niet meer doen in de nacht, tenzij poep of ze blijft huilen. Het sneller inslapen gaat het grootste deel van de tijd al beter, dus hopelijk gaat dat doorslapen ook binnenkort gebeuren. Want het begint nu wel wat op te breken.
Sorry dat ik kom binnenvallen!! Zie dat hetzelfde clubje hier nog steeds lekker aan de klets is! Zou ik vandaag een innestelingsdipje hebben gehad? Ik voel echt niks.. Het enige is dat mijn tepelhoven mega zijn en mijn man zei vanochtend dat m'n buik "anders" was.
Julias..B moet ook beslist na bijna elke voeding een boertje laten. Heb je daar al eens bij jullie op gelet? Als ik daar niet op let blijft ze huilen. Mijn snelste methode is oppakken..zachtjes tappen op de billen en daarna 'stevig' wrijven over haar rugje. Vaak is ze daarna (na t boertje) weer stil.
Wat fijn dat ze zo goed groeien Rogijuli en Julia! Vervelend dat het nog steeds een nasleep heeft Monique. Madelie wat goed dat je eindelijk een afspraak hebt gemaakt! Julias was het gesprek wel een opluchting? Je kunt er achteraf niks aan veranderen maar hopelijk heeft de uitleg wel de ervaring wat verzacht. Hier gaat het redelijk. B doet het goed, vandaag gewogen bij het CB en in een week is ze van 2580 naar 2835 gegaan. Al bijna terug op haar geboortegewicht. Ik heb het idee dat mijn melkproductie wat terugloopt omdat ik alleen kolf. Ik wil haar weer heel graag aanleggen maar doordat ze nu de fles is gewend is dit echt enorm lastig. Ze hebben hiervoor van het Cb tepelhoedjes geadviseerd. Rogi die gebruik jij ook toch? Moet ik nog ergens op letten bij het aanschaffen? We zitten ook midden in de verhuizing nu dus kan ook niet zo makkelijk even naar het borstvoedingscafe of naar het inloopspreekuur van de lactatiekundige. Dat moet een week wachten. De hormonen vieren nog steeds hoogtij en bij elk klein dingetje zijn de kraamtranen weer aanwezig. Als ik haar niet stil krijg omdat er iets dwars zit heb ik het idee dat ik het niet goed doe of het niet kan. Het slaapgebrek helpt ook niet mee. Gelukkig vandaag wel van de muts van het CB gehoord dat we snachts geen wekker meer hoeven te zetten en we haar voor de nachtvoeding zelf moeten laten komen. Al met al is het vermoeiend, druk en wennen te gelijk. Hopelijk gaat het allemaal snel wennen.
Tepelhoedje. Koop die van medela (ik gebruik small... heb enorme borsten maar bij small is de tuit wat smaller voor zijn kleine mondje). Er zit een uitsparing in de buitenrand (het gedeelte wat je op je borst "plakt"). Dat is waar zijn neusje moet komen tijdens get drinken. Verder kan je het tepelhoedje onder de kraan doen voor gebruik, dan blijft hij beter op he borst zitten/plakken). En nog een tip.... vouw een spuugdoekje onder je bh rand zodat het tussen jou en B valt. In het tepelhoedje blijft wat melk zitten. Als het tepelhoedje dan losraakt, komt de melk vrij en loopt dan in het spuugdoekje ipv jullie kleding En verder doe je het hartstikke goed hoor!! B is niet voor niets zo goed gegroeid en die onzekere momenten heb ik ook nog steeds. Niet weten waarom R nu weer huilt en me daarom afvragen wat ik toch verkeerd doe. Dan komen ook hier de tranen hoor! Dat geeft helemaal niks. Uiteindelijk komt het helemaal goed. Zolang je je moederinstinct volgt gaat alles goed komen.!! Dikke knuffel!!!
Oeh dat zijn goeie tips thnx! Rare vraag maar past maat s wel als je grote tepels hebt? Ik ga morgen bij het kruidvat kijken of ze ze daar hebben. Ik weet ook wel dat het volkomen normaal is maar het is zo ontzettend vermoeiend. Gelukkig let manlief op me en geeft me een schop onder mn kont als ik mn middagdutje weer eens heb overgeslagen
Ja, ze laat niet altijd een boertje ondanks vele methoden. Afgelopen nacht liet ze wel meteen een boer, maar daarna moest ze er nog met tussenpozen een stuk of 3 en daar tussendoor nog een aantal keer spugen. Ik zet haar nu dan gewoon rechtop in bedje en wrijf over haar rug en wiebel wat en na een boertje leg ik haar weer neer. Afgelopen nacht ging ze alleen echt niet meer slapen, dus nam mijn lief haar bij zich zodat we toch nog iets konden slapen. Vanmiddag hebben A en ik nog lekker ingehaald door 1,5uur op de bank te tukken Dracaena het gesprek was zeker een opluchting. Het heeft wel lveel duidelijk gemaakt, maar het valt nog steeds niet goed te praten en dat vond de vk ook zo en dat deed ook goed. Fijn dat het met jouw B ook zo goed gaat. En inderdaad wat Rogi zegt, als het niet goed ging zou ze niet zo veel zijn gegroeid Je doet het dus gewoon goed meid! En loopt de verhuizing een beetje soepel tot nu toe? Zet hem op met de drukke tijd! Moonlight beterschap! LJJ ik durf het niet te zeggen.