Ik had ze bij onze borstvoedingswinkel gehaald welke door mijn kraamzorgbureau is opgezet (en ook 1 gekregen in het zhuis). Bol.com heeft ze ook https://m.bol.com/nl/p/medela-tepelhoedje-tbv-borstvoeding-maat-s/9200000001769741/?tpsQuery=/N/0/Ntt/tepelhoedje/sf/true En dan ook nog eens thuisbezorgd. De maat M verschilt maar 4 milimeter met de maat S dus als je ze niet online wil bestellen kan je ook maat M proberen.
Ben bij de apotheek geweest. Daar hadden ze de Avent maat s en m. Maar de s was wel heel klein. Dus heb toch de m maar gekocht. De medela kon ik bij ons niet vinden bij de kruidvat. Hopelijk werkt het want terugbrengen gaat natuurlijk niet.
Hier gaat alles prima. R begint overdags nu zo'n 4 uur tussen de voedingen te laten. In de nacht is het wisselend. De ene keer komt hij na 2,5 uur maar vannacht was het een keer 4,5 uur. Omdat ik nog steeds kolf en dat via de fles geef, krijgt hij in de nacht kunstvoeding. Ik heb geen zin om midden in de nacht te moeten kolven hahaha. Hij drinkt nog steeds veel. Tussen de 100-120 per keer en dat 7-8 x per dag Het slapen gaat ook beter. Hij sliep snachts altijd in mijn bed maar sinds een week slaapt hij in zijn wieg naast mijn bed. Wel met een elektrisch verwarmbaar kussen onder hem want leg ik hem in een koud bed dan wordt hij gelijk wakker en slaapt niet meer en ik dus ook niet meer. Ook lacht hij nu heel veel en begint hij al te brabbelen en samen douchen vind hij heerlijk! Hij gooit zelf al zijn hoofd naar achteren zodat het water over zijn koppie stroomt. In de box op zijn buik gaat zijn hoofd omhoog en kijkt hij vrolijk in het rond. Vrijdag alweer 8 weekjes oud Een klein glimlachje op de foto kunnen krijgen. Bekijk bijlage 495088
Kolven in de nacht deed ik ook niet idd, dat vond de kraam zo'n onzin 😂 Naja nachtvoeding hebben we hier sowieso nauwelijks gehad
Wat een lieve foto Rogi! En fijn dat hij wat langer tussen de voeding laat! Maar dat mag ook wel met zulke hoeveelheden! Mijn meisje lacht en brabbelt ook te schattig En we oefenen met de tong uitsteken en dat kan ze ook al heel goed Ook bij haar wordt 4,5 uur 1x in de nacht wat gebruikelijker, maar kan soms daarna wel wat moeilijk in slaap komen. Poepluiers komen nu al 3 dagen op rij rond 13.00 uur en rond 18.00 uur en dat vind ik wel heel prettig! Hopelijk dus dat de slaapjes ook wat gelijkmatiger gaan komen. Verder blijft ze wel meestal iedere 3 uur een voeding vragen met soms een uitzondering wat later.
Vanochtend naar het borstvoedingscafe geweest voor advies van de lactatiekundige. Zij heeft me een ander tepelhoedje meegegeven en die van Avent heb ik teruggebracht. Toen ze mn tepel zag zei ze nog dat een tepelhoed niet veel extra's zou doen omdat ik erg grote tepels heb. Maar nadat B niet wilde aanhappen toch maar geprobeerd en vanavond heeft ze voor het eerst uit beide borsten gedronken. Kolven doe ik ook niet snachts hoor, maar ben nu op het punt dat ik te weinig kolf voor elke voeding omdat ze meer gaat drinken. Ik kolf 5x per dag en wil eigenlijk niet meer gaan kolven dan dat. Wie weet loopt mn productie weer voor uit als ze meer aan de borst lurkt. Vandaag mn eerste jankvrije dag gehad Druk bezig geweest met inpakken. Zaterdag gaan we helemaal verhuizen! Kan niet wachten om in mn nieuwe bed te slapen! En wat goed dat jullie kindjes zo goed drinken!
En we zijn weer terug van weg geweest Het doet me goed dat bij de meeste van "ons" groepje de wens is uitgekomen na lang proberen en behandelen. Voor de andere waar het niet zo bij is geef de moed niet op! Ik heb zoals vele gemerkt hebben een flinke time out genomen en wel 16 maanden. Maarrr.. We gaan weer volle moed er tegen aan wel zonder temperaturen maar ik probeer mn cyclussen bij te houden in een app. Aangezien door de pcos nogal wat wisselend zijn. De rode periode is voorbij dus we gaan ronde 1 in hoop ondanks ik niet temp toch nog te mogen meekletsen hier ik heb jullie toch wel gemist hoor!
Daaaaaaaantje!! Wat fijn weer van je te horen! Wauw 16 maanden! Ik hoop dat het jullie nu heel snel gaat lukken!!
Dracaena, hoeveel kolf jij per kolfbeurt?? Je kolft altijd minder dan wanneer je kindje live drinkt en in de ochtend kolf je meer dan op de dag zelf. Ik kolf in de ochtend zo'n 150 cc uit beide borsten en de rest vd dag 90-100;cc en in de avond zelfs maar iets van 60-70 cc. Dus wat ik overdags tekort kom aan voeding vul ik aan met kunstvoeding en ook de nachtfles is kunstvoeding.
Daantje: leuk om weer iets van je te horen! Hier zaten wij 16 maanden geleden nog in de start van een iui traject en inmiddels in de start van een ivf traject. Hopelijk gaat het ons snel lukken!
Jaaaaaaa daar is ze!!!! Welkom terug meid!! En woh 16 maandjes?? Pfff de tijd gaat snel!! Op naar een positieve test en een plakker!!! En tuurlijk mag je meekletsen!! Hier zelfs aan de ac en blijf lekker meekletsen😂
Ik vind het knap dat je nog steeds fulltime kolft rogi!! Ik was er na drie weken al helemaal klaar mee Ik kolfte wel veel die weken , maar vond het zo vermoeiend
Weer cb geweest. 2 prikjes maar hij huilde maar echt heel kort. Gewicht 3590 en 52 cm lang. Hij doet het zo goed dat hij maar 120 cc voeding mag ... ons vreetzakkie Verder is hij mega sterk. Houdt zijn hoofd al recht als je hem optilt in dd lucht etc. Die arts verbaasde zich er gewoon over. Moonlight, ja ik kolf zo'n 5x per dag maar door de bv in een fles te geven is hij gewoon meer verzadigd dus daarom maar op deze manier haha
Hè daantj welkom terug. Wow 16 maanden dat is erg lang. Goed dat jullie veelvraat het goed doet Rogijuli! En wat een schattige foto. Ik zit ook weer aan de ac xmoonlightx en als het aan mij ligt volgend jaar ergens de permanente variant. Sorry dames reageer iets minder. Ben gewoon aan het genieten dat ik weer gezond ben en onze dochter het zo goed doet. Ze blijft erg makkelijk en rustig drinkt ook erg veel ongeveer 600 ml per dag. Dinsdag cb ben benieuwd hoeveel ze nu weegt.
Rogijuli sochtends kolf ik intotaal 150cc in de middag net aan 100 en richting de avond mag ik blij zijn als ik er 50 in totaal uit krijg. Maar ze drinkt nu dik 70cc weg dus met alleen kolven krijg ik dat niet aangevuld. Ik ga haar nu elke voeding eerst aan de borst leggen en daarna nog een flesje gekolfde melk. Dan heb ik ongeveer een idee hoeveel ze uit mn borst lurkt.
Wow master kolver Rogi! R doet het echt super dus! Geweldig! Ik ben ook al blij als ik de 60 haal met mijn handkolf zo af en toe. Gisteren bleef het zelfs bij 10! Gelukkig is het maar incidenteel nodig hier, maar een idee krijgen van wat ze weg drinken is wel fijn ja.