Ovulatie en temperatuur deel 4

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mamalap, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Spannend morgen Gold! Hopelijk positief nieuws!

Dracaena gelukkig niets meer gehoord dan! Lijkt me ook heel lastig met een gipsbroek om te verschonen. Als Ali haar beentjes strekt en zich uitrekt is het al lastig genoeg! Hoop dat de volgende broek genoeg ruimte biedt om het goed schoon te houden.

Allemaal babies op ontdekkingsreis inderdaad! En dat ze een pittig dametje is dat wordt nu alleen maar duidelijker ;) Inderdaad boos als iets niet gaat zoals ze wil en maar spartelen om de armpjes boven de dekens te krijgen. Zij slaapt nu ook al een tijdje in een slaapzak om haar armpjes wat warmer te houden.

Rogi wat een pretbekkie! Ik heb afgelopen maandag toevallig een babymassage boek gekregen en dinsdag meteen de voetmassage geprobeerd. Ze duwde lekker met haar voetjes en leek het inderdaad wel prettig te vinden. Dus rustig aan wat meer uitproberen uit het boek. Volgende week zaterdag gaan we voor het eerst baby zwemmen is de planning! Denk dat ze dat ook heeeeeerlijk gaat vinden. Misschien vindt R dat ok wel wat! Het badje wordt intussen te klein voor al die capriolen die ze uit wilt halen :p Ik heb inmiddels een liedje die ik voor haar zich om haar rustig te krijgen en bleeehr vaak mee met de klanken die ze maakt en buig dat om naar brabbels. Werkt niet altijd, maar leuk om ook eens uit te proberen ;) En maar lopen en in de kinderwagen op pad wordt ze sowieso wel rustig. Maar af en toe je handen vrij hebben is ook wel prettig :D

2. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Wie van jullie heeft t wel eens meegemaakt om 4 dagen achter elkaar 36.1 graden te temperaturen?
    Heb mijn eisprong ook nog steeds niet gehad.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Nee geen 36.1 want mijn basale temp ligt op 36.3-36.4 en heb daar wel eens meerdere dagen een constante temp mee gehad.
    Het is ook niks vreemds hoor.
    Je ei is idd nog niet geweest maar kan nog zeker komen gezien je wisselende cycli.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Draca , hoe maak je je voeding klaar? Ik roer echt totdat alle klontjes eruit zijn

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh spannend goldfishie! Ben benieuwd straks.

Dracaena Hoe maak je ze schoon aan de binnenkant? Met zo'n speciaal puntje aan de flessenborstel? En heb je heel misschien maat groter nodig inmiddels? Deze kleine mini meisje had heel snel behoefte aan maat 2. Ik gebruik wel avent en weet niet hoe het met andere merken zit.

Rogijuli wat een geweldig lachebekkie! :D

En slaapzak rules daar ligt ze al vanaf 2 weken in te slapen. Ideaal! Echt fan van al bij de oudste dochter.

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier goed en slecht nieuws. Het is nogal een lang verhaal, dus moet nog een moment vinden dat ik het rustig kan typen.

edit: het goede nieuws is dat alles best wel goed groeit. De grootste was vanochtend al 20 mm en de kleinste 11. Er was er nu ook nog 1 of 2 bijgekomen tov woensdagochtend. Het gaat dus qua groeien sneller dan verwacht. Ik heb morgenochtend fm3 als extra echo controle en dan neemt de gyn het besluit of de punctie maandag of dinsdag gaat plaatsvinden. In het schema wat ik nu volg stond fm3 eigenlijk op maandagochtend, maar dat gaat dus veranderen. Ik moet vanavond nog wel deca en gonal 150 spuiten en mijn bloedwaarde oestradiol van vanochtend was ook prima.

Morgenochtend horen we dus wanneer de punctie dus precies gaat zijn, echt heel spannend! En ook een beetje eng. We zijn zo benieuwd of we bevrucht kunnen worden.

Het slechte nieuws is dat ik vocht heb zitten. Ik heb vocht in mijn linker eileider en dat heet hydrosalpinx. Na de punctie moet ik een extra echo om te kijken of het vocht weg is gegaan. De kans is groot dat het door de hormonen komt dat er nu vocht is opgehoopt in mijn linker eileider. Dus dan gaat de gyn kijken, als ik dan dus niet meer spuit, hoe het er dan voorstaat. Of het vocht weg is of niet. De kans is aanwezig en eigenlijk best groot dat we geen tp krijgen. Want door dat vocht, wat lekt in de baarmoeder, krijgt het ei geen mogenlijkheid om zich in te nestelen. Omdat het een soort van zwembad is. Mijn lichaam is dan bezig om dat vocht af te voeren en dan wordt dat eitje ook afgevoerd. Na de punctie moet ik wachten totdat ik ongesteld word en dan volgt een rustmaand. In deze rustmaand krijg ik aan het begin en aan het einde weer een echo om te kijken hoe het met het vocht en de eileider ervoor staat. Mocht alles weer rustig zijn, dan mogen we door voor een cryo cyclus. Als het niet rustig is, dan volgt een kijkoperatie, een laparoscopie om de eileider te verwijderen. Daarna zal ik 1 tot 2 maanden rust moeten houden. Voordat er dan een tp komt, zal ik in totaal 3 maanden verder zijn (inclusief rustmaand). Spontaan zwanger raken is de kans helemaal klein mee. Maar ja, nu waren we ook al drie jaar bezig, ook zonder zwanger raken. En de kans om dit jaar zwanger te raken is hiermee ook gehalveerd.

Dit viel vanochtend best heftig op mijn dak en moet het echt even laten bezinken. We leven nu van moment naar moment.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh goldfishie :(:(:( Hoe is het toch mogelijk dat jullie de ene pech na de andere krijgen? Ik heb er geen woorden voor.
    Hopelijk valt het allemaal mee de aankomende tijd.

8. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Jeetje Gold wat heftig! Dat is niet niks wat je nu weer te horen hebt gekregen. Ik hoop en duim en wens jullie heel veel sterkte in dit proces met de vele tegenslagen. Dat er nu toch eens eindelijk dat ene positieve wondertje uit mag komen voor jullie. Dikke knuffel!

9. Daantj

Daantj Bekend lid

24 aug 2014
    603
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit niet mee gold :( ik hoop dat het vocht snel weg trekt zodat ze je snel kunnen helpen en een stap dichterbij brengen bij jullie kinderwens knuff

Update over mezelf: mijn lichaam is ook lekker aan het kl****.
    Loop nu al 2 wken met maandverband met elke dag bruin verlies en soms drupje helder maar de ongi is nog niet doorgebroken.
    Toch maar weer gaan temperaturen als het door breekt heb ik toch net iets meer inzicht.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Goldfishie, gadverdamme wat hebben jullie toch een pech zeg!! Eindelijk doen de hormonen hun werk en was er eindelijk licht aan het einde vd tunnel om vervolgens weer geblokkeerd te worden door een groot rotsblok :(:(:x
    Ik duim dat het vocht uit zichzelf verdwijnt en je gewoon snel een cryo kan krijgen!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Daantje, ik duim dat het snel doorbreekt zodat jullie weer verder kunnen met nieuwe kansen!

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Goldfishie wat een kl.... nieuws van het vocht en de mogelijke consequenties als het niet vanzelf verdwijnt.
    Ik hoop zo dat het vocht toch vanzelf weggaat en dat jullie verder kunnen. Het moet toch een keer gaan meezitten voor jullie!

Ik word mij er toch wel steeds meer van bewust hoe kinderen krijgen een wonder is. Kan mijzelf ook steeds meer ergeren aan mensen die doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Of het een gezonde ziekte noemen.

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat een moppie zeg! Heerlijk zo'n lachebekkie :)

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En Goldfishie je vroeg naar mijn afspraak.
    Die is woensdag.
    Moet eerlijk zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb. Bang dat ze me niet verder helpen gezien mijn leeftijd.
    Ik denk dat de kans groot is dat ik alleen met eiceldonatie geholpen kan worden, maar de wachtlijsten zijn lang dus zou het aankomen op zelf een eiceldonor aandragen. En heel simpel, die heb ik niet. Dus het voelt alsof ik binnenkort mijn kinderwens vaarwel zal moeten zeggen en ik weet nog niet hoe ik daarmee moet leren leven.

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Jeetje gold, wat een k#k zooi :(

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier weer thuis van de afspraak. De gyn heeft de punctie op maandag ingepland. Ze verwacht 10 eitjes uit 13 follikels. Drie follikels zijn 12, 13 en 14 en verwacht dat die nog niet rijp zijn. De rest is tussen de 16 en 22 mm.

Het vocht zat nu ook aan de linkerkant van de follikels, dus bijna rondom. Het kunnen ook vochtpockets zijn, maar de gyn verwacht echt dat het vocht in mijn linker eileider zit. Mijn baarmoeder is nu nog schoon, er zit nu geen vocht in. Ik krijg maandag voor de punctie nog een extra echo om het vocht in de gaten te houden en of het wel of niet in de baarmoeder is gelekt. Verder krijg ik op woensdag of donderdag een extra echo om weer het vocht en de baarmoeder te checken. Als er vocht in de baarmoeder zit, dan krijg ik geen tp. Als er geen vocht in de baarmoeder zit, dan kan ik wel een tp krijgen. Dat hangt dus af van de extra echo's.

Mocht ik geen tp krijgen of ik word niet zwanger, dan moet ik wachten op ongesteldheid. Ik krijg dan een uitgangsecho om weer het vocht te checken. Daarna volgt er een kijkoperatie om naar mijn eileider te kijken en hoogstwaarschijnlijk weg te halen. Daarna 1/2 maanden rust houden en daarna volgt een cryo cyclus en kan ik, als alles rustig is een tp krijgen en maak dan een echte kans om zwanger te raken.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jeetje Madelie, ik weet niet wat ik moet zeggen. Dikke knuffel!!

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou hopelijk toch een poging goldfishie! En dat het meevalt.

Madelie even afwachten wat er uit de afspraak komt. Heb je geen goede vriendin of iets die dat zou willen doen? Ik zelf zou het wel doen voor familie of goede vriendin.

Daantj vervelend die onzekerheid, tja dan is temperaturen de enige manier om inzicht te krijgen. Daarom zijn we allemaal ooit begonnen met temperaturen.

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou dan ook even mijn lachebekkie, ze lacht zoveel en schattig :D

20. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Damn goldfishie, ik duim voor een tp!

Madelie dat is echt zwaar k#t hopelijk toch goed nieuws woensdag.

Moonlight ik roer idd tot de klontjes weg zijn en voeg daarna de nutriton toe. Kunstvoeding gooit ze er ook sneller terug uit dan mijn melk. Maar mijn productie is te laag voor alle voedingen.

Mamalap idd met zo'n flessenragertje. Ze doet er nu netjes 15 min a 20 min over de fles en is af en toe met de 1 nog gulzig. Ben bang dat een 2 nog meer krampjes en spugen veroorzaakt. En wat een mooi snoetje!

blergh Daantje hoop dat je snel verder kunt.

Deel Deze Pagina