Ovulatie en temperatuur deel 4

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mamalap, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb van de action liggen. Die zijn wel goed toch?
    Heb geen kv meer liggen, allemaal ooit al opgebruikt.

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Action zijn prima testen, maar wel minder gevoelig dan de k2v5. Als je in de gelegenheid bent om kruidvattesten te halen dan zou ik dat doen.

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmmm ik ben ook fan van de kv2v5, maar action op 14 of 15 dpo zou theoretisch een prima test voor zijn ;)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Action is een prima test voor 14-15 dpo hoor!!

Geen andere halen , is in mijn ogen echt niet nodig meis!

Ooooh is het al de 13e !! :D:D

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik testte er prima mee op 10dpo :D
    Dus dan moet dag 14/15 helemaal goed komen!

6. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wauw Gold wat veel!!! Ik snap je terughoudendheid. Nog een week afwachten! Duimen gaan als een malle!

Gisteren een rotdag op het kdv tot huilens aan toe :(
    Ali was moe, had alleen geslapen na de eerste voeding, dus dit daar aangegeven. Meestal hoef ik haar nu niet meer te voeden op het werk, maar vandaag werd ik gebeld dat ze toch nog niet verzadigd was na haar fruit. Ze mocht de fles geveb, want ik kon niet zomaar weg en we hadden immers goed geoefend. Nou dit liep voor geen meter en ik moest komen en trof een helemaal overstuur meisje aan :( 4 mensen om haar heen. zich met haar te bemoeien. Bij mij was het meteen goed en ze was duidelijk gewoon moe, maar ze wilden toch dat ze nog meer at. Ze heeft nog wel bij me gedronken, maar viel in slaap tijdens het drinken. Ik was dus niet blij en pakte het liefst onze spullen en ging met zorgverlof :( Ik heb het meteen besproken en ook de manager op de hoogte gesteld die mij huilend in de gang zag. Gelukkig hoefde ze nu 2 dagen niet!

Positief puntje is dat we een huis hebben gekocht en ik dan een dag minder wil gaan werken. Hopelijk kunnen we daar in de buurt een gastouder vinden of een andere opvang die kleinschaliger is. Hier zit ze duidelijk niet op haar plek.

Balen voor je man Rogi ,hopelijk lukt het intern nog!

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Julias he bah vervelend, een ander kinderdagverblijf misschien? Er zit soms ook echt wel verschil in de een of de ander.

Madelie is jouw eisprong al in aantocht?

Hier is de stopweek ongi net voorbij hopelijk zonder pil blijft het weg.
    Onze dame was voor de 2e dag om 06.00 wakker, dat komt dus nooit voor en speen gebruikt ze niet dus ik hele huis afgezocht naar de speen eindelijk gevonden, speen gegeven nu slaapt ze nog. Moeders klaar wakker natuurlijk. :p
    Ongeveer zo'n 5 weken geleden had ze ook 2 dagen vroeg wakker, nou geloof ik niet zo in de sprongen theorie, maar ze had het rond 12 weken en nu 19 weken dat zou dan toch overeenkomen met die theorie.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Vervelend gevoel julias. Het ene kdv is het andere niet maar bij sommige kindjes past een kdv ook gewoon niet.
    Wij hebben de oudste er destijds ook afgehaald en over gedaan naar gastouder. En daar zitten ze nu nog, bevalt ons super goed.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mamalap ik heb al dagen rekbaar cervixslijm en veel ook. Baarmoedermond ligt ook stukken hoger. Maar mijn ovulatietesten blijven echt hele lichte lijntjes geven en lopen niet op.
    Nou had ik dat vorige maand ook en toen een dag later ineens positief, maar ik vind het wel irritant. En het kost klauwen vol geld aan ovulatietesten.

Lekker dat je uk weer slaapt. Alhoewel ik 6 uur ook geen gekke tijd vind als een baby 's nachts door heeft geslapen. Beter dan 3x eruit moeten 's nachts in ieder geval :D

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Julias vervelend dat het niet lekker verloopt bij het kdv. Je wil je kind op een plek waar het zich goed voelt en waar jij je ook goed bij voelt.
    Hopelijk ga je zo'n plek vinden na de verhuizing. Wanneer ga je over?

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Madelie ik dacht al van de week zei je eisprong komt eraan maar ik zag inderdaad alleen maar negatieve opk ingevuld, Nah hopelijk snel die positieve opk.

Inderdaad wij zijn Mega verwend dat zei ik toevallig tegen mijn man vanochtend. Dat we zo'n goede slaper hebben. Ze kwam uiteindelijk gewoon om 07.30 uur, ik denk paar dagen zal ze wel weer doorslapen :D

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heerlijk zo'n slaapkop :D

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Julias ... ik vind ze maar raar daar. Zij bepalen niet wanneer jouw kindje gevoed moet worden, dat bepaald het kind zelf!
    Ik zou mijn kind daar niet meer brengen. Ook niet gezien de eerdere gebeurtenissen.
    Dikke knuffel meid! Ik snap dat het je emotioneel heel hoog zat/zit!!

Mamalap... je mag nog steeds niet klagen hoor met 6 uur wakker :D:D
    Maar ik hoop voor je dat ze morgen weer doorslaapt tot haar oude tijd ;)

Madelie, wat vervelend dat je ovu's niet matchen met je lichaamtekenen vd aankomende eisprong! Hopelijk komt de knaller snel en kan je weer insemineren.

Hier heb ik R. gisteren om 19.15 de laatste fles gegeven (hij kwam al bijna een uur te vroeg namelijk).
    Daarna om 20 uur op bed gelegd.
    Om 01.00 uur kwam hij voor zijn speen en sliep daarna weer verder, maar om 5 uur was hij goed wakker.
    Ikke nog niet dus bij me genomen in bed. Na 10 minuten mama pesten (knijpen in me gezicht/brabbelen etc) is hij toch in slaap gedommeld en werden we van de wekker wakker om 6 uur :D

Moet zeggen..... heerlijk zo'n vroege avond voor mezelf hahaha

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh ik hoor het al wij zijn dus echt gezegend als ik zo naar jouw verhalen luister Rogijuli. Hopelijk slaapt jouw zoon ook snel door van 20.00 tot 07.30 dat geeft toch heel veel rust.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha vreemd genoeg wen je er aan :D

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn temp blijft stabiel... Maar goed wie weet wordt hij bij mij gewoon niet hoger icm utro.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Dan kan ook. Of de extra verhoging komt bij jou pas na 3 dagen utro gebruik ;)

18. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een vraagje .. jullie tempen ook zelfs als jullie bezig zijn met een IVF behandeling?

En nog iets, gebruiken jullie utrogestan want jullie in behandeling zijn of ook onder eigen initiatief zeg maar? het was me niet duidelijke uit de berichten.

Bedankt! :)

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Sasjuh: jouw temp kan idd gewoon zo zijn dmv utro of wat Rogi zegt, dat de verhoging pas echt komt als je lichaam gewend is aan de utro, dus na een paar dagen.
    Wat ook kan is dat het ligt aan de soort thermometer. Ik ben in 2013 ooit begonnen met een standaard thermometer van de etos met 1 cijfer achter de komma. Een maand later gestart met die van sensitest met 2 cijfers achter de komma. En die van de etos gaf altijd 0,1 of 0,2 lager aan. En dat lag zelfs niet eens aan de cijfers achter de komma met afronding. Heb ik zelfs nog bijgehouden in 2 verschillende apps.

MCGB: ik gebruik utro in mijn icsi traject, op recept van het ziekenhuis. Begin dit jaar heb ik utro gebruikt op eigen initiatief bij mijn laatste iui poging om te kijken of ik alsnog met iui zwanger kon worden. Helaas ligt het bij ons aan de bevruchting en deed de utro toen niets.

Sasjuh en Madelie gebruiken nu utro op eigen initiatief.

@ iedereen met kindjes: wat een gedoe met slaapjes, eten en opvang zeg... Hopelijk gaat alles snel beter!

Mamalap: heerlijk dat je door kan slapen!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik tempte ook tijdens een ivf poging gewoon door!
    En ja... ik heb vorig jaar april/mei op eigen houtje utro gebruikt in een normale cyclus en ben toen mooi zwanger geraakt! (Spontaan, dus zonder ivf).
    Ukkie is inmiddels 5,5 maand :D

Deel Deze Pagina