melzoe je bent ongesteld geworden hier ben ik met B. naar de diëtist geweest op eigen initiatief. ze is nu 13 maanden 7.3 kg en 70cm ze haalt dus niks in qua groei en lengte blijft op haar eigen lijntje groeien. op zich eet ze wel, maar ze eet precies wat ze nodig heeft om op haar eigen lijntje te blijven en vertikt het om meer te eten. dat doet ze ook al vanaf geboorte, als ik een fles aanbood van 200ml dan dronk madam er maar 140ml bijvoorbeeld. volgens de diëtist doen sommige kinderen dat precies drinken en eten wat ze nodig hebben en geen gram meer. ze krijgt nu infatrini ipv de opvolgmelk (die ze nog 3x 120ml kreeg) zodat ze toch meer calorieën en eiwit binnen krijgt zonder het volume op te hogen. maar volgens de diëtist had het CB vorig jaar al kunnen doorsturen alles op de -2 lijn kunnen ze al helpen. ik ben ook wel beetje boos, want ik heb elk bezoek aan het CB mijn zorgen uitgesproken. elke keer was het antwoord maar ze groeit gewoon op haar eigen lijntje, dat is dus de -3 lijn! volgend bezoek zal ik dat dus nog weleens verwoorden, misschien hebben ze gewoon niet zo'n ervaring met dysmature kinderen. maar goed we gaan dus nu eindelijk kijken of we wat groei in lengte en gewicht kunnen inhalen. 13 maanden is nog steeds op tijd volgens de diëtist.
@MelZoe ik weet dat je het al een beetje verwachtte.. maar wat rot voor je ik hoopte echt dat het alsnog zou gaan oplopen @Mamalap zo zie je maar.. een moedersinstict is niet te overtreffen. fijn dat je toch gegaan bent. ik heb getest en... ik zie wat! zien jullie het ook?
Melzoe wat vind ik dit verdrietig zeg Hopelijk wordt het snel jullie tijd!! Mamalap, wat een klein hummeltje is ze nog zeg ... wel fijn dat ze haar eigen lijntje volgt, maar wat extra's erbij is toch wel fijn! Zeker als ze eens wat ziekies zijn en dus minder eten waardoor iets afvallen geen ramp is. Ook slecht van het cb dat ze niet eerder hebben ingegrepen en je hebben doorgestuurd. Hopelijk gaat dit nieuwe drinken wat meer extra's geven! Missfluffy, ik zie iets heel vaags. Hopelijk loopt het mooi op!
Denk dat de berekening van FF van m'n eisprong niet klopt. Kan iemand even met me meekijken op mijn kaartje? Door de eerste mini stijging ziet FF dat al als dpo 1 en ik denk dat m'n eitje is gesprongen op de dag nadat ik een positieve ovulatietest had. Ik wil niet straks aan het einde van de rit denken dat ik 1 dag overtijd ben en dan alsnog gewoon ongesteld gaan worden. Ik debk dat ik nu dpo 2 zit ipv dpo 3. Zal ik 1 dag de temperatuur iets aanpassen? Wat denken jullie?
Ik zeg dat hij is gesprongen op dag 16-17 (dus in de nacht) en dan is dag 17 namelijk de eerste slowrise
Ik heb dag 16 nu aangepast naar een ietsje lagere temperatuur en is de rode kruis weg. Ik denk morgen dat hij het kruis op de juiste dag gaat plaatsen. Nu maar afwachten wat deze maand gaat brengen.
melzoe he getver meid Wat balen is dit weer Mamalap groot gelijk ! Je hoort toch wel vaak dat het cb lastiger vind om met prematuur en dysmature kindjes om te gaan qua voeding en ontwikkelig
Missfluffly: ja, dat ziet er goed uit! Durf je al een cb digi te doen? Melzoe: echt superk*t, dikke knuffel!
oh durven wel, ik zie het nut er alleen niet zo van in. is vooral heel erg duur ik ik weet toch al dat ik zwanger ben
jeetje zeg. Hier wil ik op reageren, want hoewel ik nooit echt iets tegen het CB heb heb ik met M. ook zoiets meegemaakt. Ik werd met 3 maanden op het KDV al getipt dat M. wel eens hypermobiel zou kunnen zijn. Hij is nu bijna 15 maanden en gaat nog niet zelf staan of iets wat daar op lijkt. Ik heb al meerdere keren het verhaal van het KDV bij het CB aangekaart en ook mijn bevindingen. Zo liet hij zich doodleuk achterover vallen op de arm in een soort achterwaartse flikflak. Ben al een paar keer bijna met hem van de trap gevallen. Zo eng. Begin januari weer aangegeven maar ze zagen niks aan hem, maar ze zouden toch een verwijzing voor de fysio schrijven. En wat blijkt...M. is hypermobiel. Er zit nauwelijks spierspanning op zijn spieren. Met fysio hopen we er te komen dat hij toch echt een keer gaat staan en zelfs lopen.
missfluffy yeah hij loopt op! gefeliciteerd hoor xmoonlightx wat fijn dat alles goed gekeurd is. deedeebowtie jeetje ook al zoiets dus weet je wat het is, je gaat als moeder een beetje uit van hun kunde en expertise, aangezien we geen ander referentiekader hebben. dus het voelt wel vervelend als die expertise en kunde blijkt kort te schieten.