Ovulatie en temperatuur deel 5

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door water27, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Hallo allemaal!

Wat vinden jullie van mijn kaartje?
    Ik Temp voor de eerste keer rectaal (vorige keer via oksel, stom stom stom).

☓ Juutje

Bijgevoegde bestanden:

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Het is nog een beetje vroeg om er conclusies uit te trekken. Maar hij gaat mooi! Hopelijk blijft het zo :)

3. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Nu gaat mijn Temp weer naar beneden.
    Zal dat kunnen komen omdat ik niet met sokken aan sliep vanacht? Haha 😜
    Ook wilde mijn zoontje vanacht om 1u drinken.

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    dat zijn allebei factoren die je temperatuur kunnen beinvloeden. ik ben benieuwd wat hij morgen doet

5. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

Soms lees ik hier stilletjes mee, en ik weet dat er hier veel kenners zijn wat betreft medicatie in het traject, vandaar mijn vraag hier ;)

Ik gebruik nu menopur injecties en andere medicatie om mn cyclus plat te leggen. Nu moet aankomend weekend de klok een uur voorruit worden gezet op zomertijd, betekent dat dan ook dat ik de medicatie een uur eerder moet innemen zodat het een beetje op hetzelfde tijdstip blijft als nu? Want ik gebruik de medicatie best stipt

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    #2106 RoGiJuLi, 23 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
    Is dat aankomend weekend alweer?
    Wat gaat de tijd hard.

Maar stel dat je normaal om 21 uur prikt zou dat zondag dus nieuwe tijd 22 uur zijn.
    Wat je kan doen is vandaag dan een kwartier eerder prikken dus om 20.45 uur
    Vrijdag weer een kwartier eerder om 20.30
    Zaterdag weer een kwartier eerder om 20.15
    En zondag weer een kwartier eerder... dus 20 uur oude tijd, maar dat is dan om 21 uur nieuwe (zomer) tijd ;)

En vanaf dan dus doorgaan met elke dag om 21 uur :)

7. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Heyy dat is wel een slimme rogijuli! Dankjewel ;) op die manier bouw je het rustig op en blijf je toch een beetje rond dezelfde tijd zitten.

Bij mij gaat het specifiek om de volgende tijden op dit moment:

06:30 uur
    08:30 uur
    13:30 uur
    20:30 uur

Dus ik zou bij alle tijden een kwartier eerder moeten beginnen met spuiten?
    Voor nu ben ik helaas te laat, dus dan zou het vanaf morgen moeten zijn

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Yup :)

9. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dankje! 👍

10. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Hallo Meiden,

Hoe is het met jullie?
    Ik weet niet of jullie me nog kennen, ben een hele tijd niet geweest 😬
    Ik heb nog niks gelezen oid, wou eerst jullie even een berichtje doen.

Groetjes Monique

11. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha meiden,
    Willen jullie eens meekijken met mn kaartje? Is mijn temp nou voldoende gestegen? Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker. Ik weet wel dat ik een knaller van een ovutest had afgelopen zaterdag! Dus ik ga uit van mn ovulatie, alleen die temperatuur he....
    Bedankt!

12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik denk het wel hoor! je temp ligt 0,3 hoger dan je basale streep. dat is precies de minimum hoeveelheid dat het moet stijgen. en persoonlijk denk ik dat je basale streep lager moet liggen.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Jaaa daar is ze!
    Was al zo benieuwd naar je
    Had al gespiekt maar je was tijden niet online geweest

Hier gaat alles goed zoals je ziet, zwanger en wel!

Hoe is het bij jullie?

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Meiden help....... gaan we voor een 4e of niet.
    Ik twijfel enorm!
    Zou dolgraag nog een ukkie willen hebben.
    Er is genoeg liefde en mijn man heeft een nieuwe baan waarbij hij nu betere tijden werkt (kantoortijden) en ook ruim 1100 netto meer verdiend. Dus ook financieel is het zeker haalbaar.
    Ook de babyspullen hebben we nog in huis (box, ledikant etc).

Maar ik zit dan met het praktische... we komen dan een slaapkamer te kort. Tuurlijk zal hij/zij de eerste paar weken bij ons slapen maar heeft daarna toch echt een eigen plekkie nodig hebben.
    Dat zou verhuizen betekenen, maarja man heeft nog geen vaste baan (jaar contract), dus een hogere hypotheek gaat niet lukken en op mijn loon is een groter huis niet te dragen. Ook kids bij elkaar leggen is geen optie. De oudste 2 verschillen dag en nacht dus dat wordt oorlog. En de kamer van R past niet nog een ledikant in.
    Ook zit ik nog in mijn na-revalidatie periode vanwege mijn heupprothese. Deze tijd heeft tijdens de zwschap van R al een jaar stil gestaan en zou dan hierdoor weer een jaar stil staan.

Hmmmm twijfels twijfels....
    Wachten tot mijn man een vaste baan heeft gaat niet werken want ik ben al 39 en heb met mijzelf een afspraak dat ik voorbij mijn 40e niet meer zwanger wil zijn. Het is dus dit jaar nog of niet meer.

Als ik het praktische afweeg tegen mijn gevoel dan zeg ik niet doen! Maar kan ik dan afstand doen van het idee nooit meer zwanger te zijn en een baby erbij te krijgen?

Wat een irritant (luxe) probleem zeg :(:(

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Rogi, ik zou zeggen zorg dat je later nooit denkt had ik het maar wel gedaan. Dat hou ik als leidraad aan bij moeilijke keuzes. 😘

16. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Wat ontzettend aardig van je! ☺️
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn zeg 😃 Gaat alles goed?

Inderdaad heel lang niet online geweest 😬 (Sorry!) Heb nog wel vaak aan jullie gedacht hoor!
    2016 was een bewogen jaar voor ons, ben blij dat het 2017 is haha. We konden en mochten ook niet verder met het "zwanger worden" vandaar dat ik het forum ook links heb laten liggen en mn gedachten op andere dingen heb gefocust. Maarrrr we gaan er weer voor haha. Ik ga nog niet temperaturen ofzo, eerst in de modus "we zien het wel" (misschien helpt dat? Haha)

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Goldfish hoe was de geslachtsbepalende echo?

Rogi lastige keuze he. Geen mogelijkheid om ergens een extra kamer te creëren? Of de 2 jongsten dan samen op een grotere kamer?

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    We hebben een aparte "eetkamer" die aan de woonkamer grenst. Deze heeft dus 2 openslaande deuren naar de woonkamer toe maar ook een eigen deur naar de gang.
    Hier zouden we een wand in kunnen zetten zodat het 2 kamers worden. 1 voor de eettafel en 1 als babykamer.

En dan nog twijfel ik hahaha. Stom he!
    Ik wil later geen spijt krijgen dat we er niet voor zijn gegaan, maar wil ook niet later ineens denken "waar zijn we aan begonnen".

19. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Moeilijke keuze RoGiJuLi
    Heel veel succes met het nemen van die beslissing.

20. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik dacht ook: kan je de jongste 2 niet bij elkaar laten slapen?

dit is natuurlijk een keuze die alleen jij en je man samen kunnen maken. maar als het aan mij zou zijn zou ik liever wat meer praktische moeite hebben en het gevoel dat ik compleet ben dan dat ik de rest van mijn leven spijt heb. maarja.. ik kan natuurlijk niet aanvoelen hoe jij dat beleeft.

Deel Deze Pagina