Wat naar die lange hoge koorts Rogi! Ik zou het ook steeds willen checken ja! Hopelijk zakt zijn temp snel en is dat ziekenhuis allemaal niet nodig! Sasjuh wat waardeloos van die bloeding nog steeds! Hopelijk kun jij ook snel weer door!
Fijne vakantie Madelie!!! R. werd vannacht wakker maar ik hoorde hem niet dus manlief ging eruit (die was nog wakker). R. had gepoept schijnbaar. Om 4.45 werd ik wakker van R. en hij was megaheet. 40 graden koorts. (Gelijk me vent op zijn kop gegeven waarom hij niet getempt had toen hij zijn luier had verschoont). Dus snel zetpil er in en zonder slaapzak terug in bed gelegd. Hij slaapt nu nog. Zo eens kijken hoe het met hem gaat!
Madelie nog geinsemineerd voor de vakantie? Fijne vakantie trouwens. Rogijuli zo klote hè die koorts dan zijn ze gelijk zo ziek en die baby's hebben gelijk hoge koorts. Volgens mijn huisarts echt iets wat alleen bij kleine kinderen voorkomt. Goed in de gaten houden.
Hij werd om 8.30 uur pas wakker Ik heb hem om 9.00 getempt en het was gezakt naar 38.3. Geen idee of dat nog onder invloed vd zetpil was. Ik geef nu even geen nieuwe maar wacht even af hoe hij is. Er zit al wel meer "leven" in hem, maar huilt nog wel snel. En heeft hele moe-uitziende oogjes.
Zucht... ik dacht dat het beter ging. Een uur geleden (dus na uitwerking zetpil) had hij 37.6! Ik helemaal blij. Ineens kakte hij net weer helemaal in .... gewoon weer 39.7! Dus maar weer een zetpil gegeven. Hopelijk gaat dit snel over zeg!
Wat rot rogijuli. 40 graden is toch best gevaarlijk? Ze lag op dr rug nog vanochtend dus dat is goed. Helaas was ze om half 7 al wakker
Wat fijn dat ze netjes op haar rug lag maar wat balen dat ze zo vroeg wakker was 40 graden is niet gevaarlijk, maar de koorts wil gewoon niet volledig weg met zetpillen en komt na 3-4 uur na de zetpil alweer keihard terug en dat vind ik zo apart. Heb dit ook nog niet eerder gehad met mijn andere kids en daarom maak ik me ook wat zorgen.
Heh Rogi wat ruk zeg! Wat een zorgen om je kleintje! Mogelijk dus toch urine inleveren morgen. Fijn dat ze nog op haar rug lag Dracaena! Wij gisteren laat thuis ivm verjaardag van oma en Ali zo laat mogelijk uit haar maxicosi gehaald waar ze heerlijk in lag te slapen. half 1 ongeveer en daar werd ze wakker van, dus heb ik haar nog gevoed, maar helaas was het nog steeds half 6 vanmorgen. Intussen ben ik hier ook wel klaar mee en wordt ik wel erg moe.
Heel begrijpelijk Julias. Ik ben ontzettend verwend met de 8 uur half 9 op mn vrije dag. Maar afgelopen dagen is het telkens 4 uur of tussen 6 en 7 en dat breekt me ook lamgzaam op. Iemand trouwens tips om wortel vlekken uit kleertjes te krijgen? Met vanish en weken lukt het niet.
He Rogijuli is niet erg van jouw berichtjes ontzettend klote die zorgen om jullie kleine. Met die hoge koorts heb je zelfs kans op koortsstuip dat ziet er heel eng uit maar echt onschadelijk. Zou voor de zekerheid en jullie gemoedsrust gewoon nog eens bellen met de hap zoeken ze het daar maar weer even uit.
Heb niet naar de hap gebeld. Om 19 uur "mocht" hij weer een zetpil dus nadat ik zijn koorts had opgemeten (wederom 40 graden) heb ik hem een zetpil gegeven en hem op bed gelegd. Hij slaapt nu. Ik ga zo ff bij hem kijken en voelen en dan afwachten hoe de nacht gaat. Had me werk al ff gebeld net dat er dus een kans is dat ik morgen niet kom werken met de uitleg hoe of wat. Ik lees net in de bijsluiter van de pcm dat baby's van 3-12 mnd maar 2-3 stuks per dag mogen. En dan de jongste in deze groep het minst aantal. Dat zou dus betekenen dat R. er eigenlijk maar 2 per dag en hij heeft er vandaag 3 gehad. Tevens staat er dat je pcm bij kinderen onder de 4 jaar niet langer dan 2 dagen achter elkaar mag geven. Gisteren was dag 1 en vandaag dag 2. Dat zou betekenen dat ALS hij morgen nog koorts heeft, ik hem niks mag geven.
Ja snap ik! Zieke baby wegbrengen is niet fijn voor ons als moeder liever zelf thuis blijven. Succes met de nacht! Morgenvroeg weer even updaten hier.
Ow dat van die paractemol is ook raar ik weet van mijn oudste dat de huisarts toen eens zei gewoon 3 maal daags en mocht ook meerdere dagen. Is het waarschijnlijk weer zo'n juridisch indek dingetje van de fabrikant.
Het schijnt dat als je teveel (en waarschijnlijk dus te langdurig) pcm via een zetpil geeft aan jonge baby's, dit schade kan aanrichten in de lever. Dat is wat ik op google lees
Ach gos nog steeds zo hoog! Kan ook zijn omdat met 3 dagen koorts je de huisarts in moet schakelen dat het er daarom staat. En R zit natuurlijk al wel over die helft van de 12 maanden, dus misschien mag hij er wel 3. Sterkte met de kleine man hoor! En hou ons op de hoogte hoor! Dracaena als je dat gewent bent is het wel weer even moeilijk om er vroeg uit te moeten. Het went wel weer natuurlijk, maar omdat je weet dat het kan is het toch net even een grotere stap om aan te passen Ik heb wel even iets leuks te melden; Ali trok zich vanavond op aan de spijlen van de box en stond! Vervolgens deed ze hetzelfde aan het kastdeurtje van het tv meubel en deze ging door haar gewicht open Hing ze daar half staand Lekker ding is het!
Wow wat goed van Ali zeg! Snelle jelle Temp was net 39.4 direct na ontwaken. Ik wacht even met het geven van de zetpil en als het over 1,5 uur weer hetzelfde of hoger is dan bel ik de ha op.