Ovulatie en temperatuur deel 5

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door water27, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wat fijn! Fingers crossed.

2. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik lees hier weleens mee om wat tips mee te krijgen over temperaturen en alles wat erbij komt kijken. In deel 4 las ik dat hier een aantal meiden blijvend zwanger zijn geworden met behulp van utrogestan.

Nu is het zo dat ik aan iui 3 ga beginnen. Tot nu toe is dit altijd in spontane cyclus gebeurd en zijn er bij ons geen redenen gevonden voor uitblijvende zwangerschap. Ik gebruik dus ook geen hormonen bij de inseminaties. Ik krijg steeds alleen een echo en moet bloedprikken en daarop volgt dan de inseminatie. Voordat ik met iui startte heb ik weleens utro gebruikt in spontane cyclussen na mijn eisprong. Gewoon puur voor het innestelen. Het is helaas nooit gelukt. Ik heb nog utro over en ik vroeg me af of het slim is om dit misschien nog een keer te proberen na deze iui, gewoon puur om een innesteling te bevorderen, ik heb verder geen progesterontekort of iets.

Wat denken jullie? Gewoon doen onder het mom van: baadt het niet dan schaadt het niet?

Hoor graag jullie meningen ;)

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Jepp salie gewoon doen! Baad het niet dan schaad het ook niet.

4. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dankje voor je reactie mamalap! Ja zo dacht ik ook idd. Maar stel dat ik twee weken na de iui een bloedtest afneem, gaan ze dan een verhoogde progesteronwaarde in mn bloed waarnemen? (Wat door de utro zou kunnen komen?) ik wilde het eigenlijk op eigen houtje proberen zonder het te overleggen met het ziekenhuis, want dan zal ik hoogstwaarschijnlijk toch te horsn krijgen dat het niet hoeft omdat er met mn progesteron niets aan de hand is

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Je hoeft je niet te verklaren tegenover de gyn hoor, maar waarom gaan ze 2 weken na de iui bloed afnemen??
    Dat is toch niet nodig?
    Gewoon zelf een test doen op 14 dpo. Is deze negatief, dan stoppen met de utro en dan wordt je binnen een paar dagen ongesteld.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe gaat het met de meiden hier??

Hier gaat alles zijn gangetje. Riley kruipt/buikschuift het hele huis door en als hij iets ziet wat hij heel graag wil hebben dan komt nog snel vooruit ook hahaha.
    Hij wil dus ook maar max 10 minuten in de box, waar hij alleen maar op zijn handjes en knietjes heen en weer hopt en zich probeert op te trekken aan de box :D
    Van de week zelf hier op de weegschaal gewogen en hij weegt nu 8,3 kilo haha. Kledingmaat 68-74. Hij groeit gewoon nog steeds zo mega hard, maar (vr)eet me dan ook zowat arm zeg! :)
    Slapen gaat nog niet lekker. Vaak rond half 5 wakker en zijn speen doet dan geen wonderen meer helaas. Dus mag hij een uurtje of 2 bij mij in bed slapen.
    Hopelijk gaat het slapen binnenkort wel beter want het begint me nu wel weer wat op te breken die gebroken nachten. ;)

7. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Wat goed dat R zo hard groeit! B doet het ook goed. Dinsdag naar het cb dan eens zien hoeveel ze weegt. Ze wil graag zitten maar krijgt het niet voor elkaar. Als je haar je handen aanbied om vast te pakken dan trekt ze zich al wel omhoog en dat is zooooo leuk om te zien. Word ze helemaal vrolijk van. Fruithapje gaat er goed in groente blijft wat achter. Nog steeds alle 4 mnd potjes in drie delen anders krijgt ze t niet op. Volgende week is ze 6 mnd maar die grote potjes wacht ik nog even mee.

En we zijn er vrijdag achter gekomen dat we oud worden. Heel hoopvol met twee vrienden de stad in gegaan (b uiteraard bij opa en oma) er is gewoon geen enkele kroeg of tent meer met fatsoenlijke muziek of publiek. Dat gaat m niet meer worden :p

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier weinig te melden. Inmiddels weer terug van vakantie en nu nog lekker weekje thuis.

Vanochtend nog eens getest, vandaar 3 wkn na miskraam en nog licht streepje op action test. Bizar met zo'n lage hcg waarde haha.

Ga morgen vk bellen voor afspraak om spiraaltje te laten zetten. Het is goed zo.
    Heb nog utro liggen, heb Melzoe gepb't of zij het evt over wil nemen.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Wat een verschil dan he Dracaena. R. krijgt potjes voor 8+ omdat daar stukjes in zitten en hij die gladde boel maar niks meer vind.
    Een potje groente en fruit zijn dan ook binnen 10 minuten op haha.
    Dat staan aan de handjes is zo mega lief.
    Ben benieuwd hoe haar groei is dinsdag. Ik hoef pas in december weer naar het cb met R.
    En dat "oud voelen" herken ik ook hoor hahaha.

Sasjuh... balen dat er nog steeds een lichte streep staat.
    Maar de wens voor de 3e is nu toch weg? Je gaat het dus niet nog 2 mnd proberen met utro?
    Ik hoop dat jullie geen spijt krijgen van deze beslissing.
    Dikke knuffel!!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
  11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wow wat gaat dat hard :D super schattig.

Hier nog steeds een boeddha, veel lachen en draaien weinig tot niet huilen, slapen nog steeds tot 07.30 a 08.00 uur.
    Dat van de box is hier ook, maar madame wilt alles zien dus vaak boxkleed op de grond kan ze draaien en kijken en spelen vind ze geweldig.
    Ook de buggy gedeelte tegen de rijrichting in sinds deze week, de bak ging ze elke keer huilen. Zitten doet ze redelijk goed, staan totaal nog geen poging toe ook niet afzetten met de benen als je haar op schoot overeind houd.
    Eten nog steeds maar paar hapjes dan is ze het beu, we blijven 2 keer per dag aanbieden, volgens arts consultatiebureau hoeft dat ook nog niet veel te zijn. Pas bij 8 maanden een fles ervoor vervangen. Komt vanzelf als ze er aan toe is.
    Lengte 62 cm 5.7 kg was ook allemaal prima maandag ze ligt precies op 6 maanden ontwikkeling zei hij.

12. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ons lachebekkie :D

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Wat is het toch een heerlijk moppie zeg!!
    En wat goed dat ze zo op schema ligt.
    Ik wou dat R. nog wat langer baby bleef ;)

14. Daantj

Daantj Bekend lid

24 aug 2014
    603
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schattige foto's!

Hopelijk heb je komende week ook nog goed weer in je vakantie sas ze hebben een hitte golf gemeld.

Ik ga volgende week op vakantie ik kan niet wachten :)

15. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Ja bij ons is het protocol in het ziekenhuis om op 14dpo een bloedtest te doen. Dit zodat ze wel of geen zwangerschap kunnen zien en het dossier van die cyclus kunnen afsluiten en naar de volgende kunnen gaan. Maar als ik nu utro neem, denken jullie dat het dan te zien zal zijn in de bloedwaardes door een verhoogde progesteron?

16. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wauw wat goed van R ! Wat staat hij ook al stevig zeg! Hopelijk komen de nachten ook snel weer tot rust!

Wat is B een plaatje zeg en wat een mooi koppie vol haar!

Dracaena heel herkenbaar van het zitten. Alis wilde ook zooooo graag! Nu heeft ze het zitten echt volledig onder de knie en gaat vanuit de kruipstand zitten.

De nachten zijn hier gelukkig weer in totale stilte :D Ze trekt zich steeds meer op aan de box en is lekker actief. Eten gaat er erg goed in en ze drinkt ook graag uit haar tuitbeker.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha .... ik bied 4 x 2-delige setje en 1x 3-delig setje van Noppies aan op mp, in 1 pakket.
    Krijg ik een bod van welgeteld 6,-....

Wat een gekke hahahaha
    Ach ik moet ze prijzen voor hun moed/lef etc.

18. Daantj

Daantj Bekend lid

24 aug 2014
    603
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik herken het ze willen alles voor niets ;)

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Tja ik doe niet aan mp voor die reden word ik knettergek van. Mijn man kan er wel tegen, dus hij regelt die dingen. Kleding gaat bij mij altijd naar 'het goed'.

20. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wow kan hij al staan Rogijuli?? Daar doet M. Nog niet aan hoor. Wat gaat dat hard!

Deel Deze Pagina