Maaaarrrrrr als ik ongi geweest ben en get komt overeen met t kaartje (want MOWT nu over 14 dagen ongi worden?) dan gaan we we voor om de dag en dan niet afhaken omdat ik geen slijm heb of rare testen. Nog iets he..... Hoe test je? Hoe laat? Wat drink je? Ik drink veel Leg t me uit ajb?
De nod( de dag dat je ongesteld moet worden) is tussen 10-18dpo. Die periode noemen ze de lf fase. Bij mij was hij altijd 13dg, dus ik werd altijd 13dpo ongesteld. Heel soms 14dpo. Dit is echter pp verschillend dus even afwachten wat het bij jou gaat doen. 14 is het gemiddelde dus zou je over 11dg een testje kunnen wagen, maar let op dat is het gemiddelde. Ovu testen kan je het beste elke dag op dezelfde tijd doen om de piek niet te missen. Het mag niet met je eerste ochtendurine. Dit omdat deze urine de hele nacht in je blaas heeft gezeten en dus lh opgebouwd heeft wat niet betrouwbaar is. Beste is tussen 10 en 20 uur. Vooraf idd even twee uur niet drinken.
@Daantj Heel veel sterkte! @XmoonlightX @mamalap Waarop baseren jullie dat mijn eisprong mogelijk een dag of misschien wel twee dagen later is dan dat FF nu aangeeft? Kan iemand mij dit uitleggen? En is het klussen nu wel genoeg en ook op de goede dagen gebeurd? Ik dacht dat je bij een positieve ovulatietest meteen aan de slag moet. Of kan je dus beter nog één of twee dagen wachten. Sorry dat ik zoveel vraag, maar probeer er nog achter te komen hoe alles precies zit!
Ik heb t "geluk" ik krijg pijnlijke tepels wanneer mn ei gaat springen. Dus heb geen ovutesten nodig. Iedere dag werd mij ook teveel Van het goede. Om de dag of 2 dagen is voldoende. Heeft ook met beetje geluk te maken
Geeft niks al die vragen wij moesten het ook ooit uitvinden Je heb in je basale temp( dus voor je ei) regelmatig 36,7. Daarom denk ik dat je ei min 1 dag later is gesprongen.. Het beste is dat er al zaad klaar ligt dus eigenlijk al vlak voor je pos test, omdat een eitje maar 12 uur leeft en zaad vaak 12 uur de tijd heeft om naar het ei toe te zwemmen. Zeker niet 1a 2 dg wachten Dat is waarom om de dag altijd goed zit omdat er dan altijd vers zaad klaar ligt
Als je naar mijn kaartje kijkt, hebben we voldoende geklust dan? Moet je er altijd van uitgaan dan op de dag dat je positief test, dat hij een dag later springt. Dus zodra je weet dat je in je vruchtbare periode komt (ook al weet je niet precies wanneer je ei springt) klus je om de dag? En waarop baseer jij dat met mijn bassale temperatuur dan? Waarom denk je dan 1 dag later? Nu klussen heeft weinig zin meer toch?
Zijn de # de klusdagen? Want heb deze app nooit gebruikt. Een ei springt binnen 24-48 uur. Als je meerdere maanden tempt en ovu testen gebruikt dan ga je echt een patroon erin herkennen. Als je je vruchtbare periode herkent, bv door slijm , gevoelige tepels, open baarmoedermond dan zit je om de dag zeker goed. Je hebt voor je ei een lagere temp dan na je ei. Ik had bv altijd 36-5 en 36,8 en erna 37-37,3. Er moet min 0,2 verschil in zitten, omdat je op dag 5 en 6 nog op 36,7 a 36 8 zit lijkt mij logisch dat je ei een dag later is gesprongen.. Maar goed ik heb ook niet altijd gelijk hoor 😉
@XmoonlightX De klusdagen staan in de lijn van BD en staat aangegeven met AM / PM (wat uiteraard voor het tijdstip staat). Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom je in dit geval dus door temperatuur bij dag 5 en 6, de eisprong een dag later plant. Had alles onder de rode lijn moeten zitten dan?
Hoop dat dat voor mij ook geldt haha maar twee keer en dat drie dagen ervoor en twee ervoor . Ach ja we shall see
Hmm nog steeds geen stijging. Positieve test was 3 dagen geleden..ga ik nog een eisprong krijgen of sterft het eitje nu af? Testen zijn nu steeds weer negatief... Vreemd.
Annelie een positieve ovulatietest is geen garantie dat je ei springt hij kan later nog een poging doen. Dus door blijven klussen, testen en tempen. En een heel portie geduld helaas. Rogijuli Hoe was jouw temperatuur vanochtend? Hier een kruis dus officieel op het wachtbankje.
Mamalap hoe zit dat bij mij dan. Ik heb wellicht niet genoeg getest en teveel water en thee maar wel duidelijke temp stijging . Is tempen de beste manier? Of kan het nu OOk zijn dat ondanks de stijging en daling er geen ei ia gekomen ? Of is tempen the way?
De temperatuur is inderdaad de enige methode om te kunnen zeggen dat het ei echt gesprongen is. En inwendige echo's gynaecoloog uiteraard.
Mmmm dus ondanks dat ik niets geen slijm of signalen gezien heb en de testen K.T waren zou je bij mij uit mogen gaan van een ei? Is een vip abo op ff handig? Heb het rare verhaal eens gehoord dat de vrouw na de man moet klaar komen???
Heel veel sterkte Daantje!!!! Hier vanochtend weer 36,6 wat duidt op een eisprong eergisteren. Maar ik heb gisteren heel veel gelopen (kerstmarkt in duitsland) dus ik wacht zowiezo temp van morgen af om zeker te zijn van de eisprong op vrijdag. Ik denk zelf dat ik morgen weer een lagere temp zal krijgen en dat mijn ei nog niet is geweest.
Ik weet dat het helaas geen garantie is.. Maar zou het kunnen dat ie 48 uur na de positieve test is gesprongen(gister) en dat dan moren m'n temperatuur alsnog stijgt? Terwijl in de tussentijd andere ovulatie testen weer negatief zijn. Nja ik test gewoon door en hopelijk komt het nog een dezer dagen.
Hier nog steeds een vage bedoeling.. ff weet nog steeds niet zeker of het mijn eispring was, ik had positieve testen en mijn temp blijft nu hoog. hoeveel dpo zouden jullie testen (mits er nog geen menstruatie op komst is natuurlijk) gewoon de 14dagen aan houden na de positieve ovulatie test?