ovulatie en temperatuur...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Music Mama, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik even een vraag stel over mijn kaartje, ik kom er zelf niet uit.

Voor mijn ei zit ik altijd rond 36,8/9 graden, deze maand aan het begin iets hoger. Dag 12 en 13 had ik buikgriep en kreeg ik overdag steeds koorts, dus die eruit gelaten. Zondag geen koorts meer en wat beter dus die doet weer mee. Dag 13 vruchtbaar slijm, dag 14 en 15 nagenoeg droog, maar dagen daarna veel waterig. App zegt nu dus dag 13 (2 dagen eerder dan gemiddeld). Ook is mijn temp na mijn ei niet zo hoog als normaal. Zou mijn ei wel geweest zijn?

Heb vorige cyclus een cyste gehad, dus maak me wat druk dat het allemaal niet echt lekker op gang komt... Wat vinden jullie?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,4 KB
      Weergaven:
      0
  2. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames kan een knal ovulatie test aangeven dat je zwanger bent? Vraagt vriendin van me. Haar ei zou al geweest zijn en ze is over een week ongesteld (net als ik) haar ovu test was ineens knal positief

3. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 435600
    Deze kreeg ik net via app van haar en ze moet ook volg week bloeden. 30-12-2014 heb geen kaartje van haar

4. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 435604

Deze stuurt ze nu.

Ik bij Vk geweest trouwens na pijn vannacht waarsch is er iets mis met m'n darmen... Dus naar zhuis volg week. Baarmoeder bijna schoon dacht ze stolsels zullen meekomen met ongi

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    kruidvat ovu staat bekend om heel lang valse strepen te geven op de testen.
    heeft ze een week geleden ook al een posi test gehad en daarna negatieve testen??

6. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee week geleden had ze bij haar ei negatieve streep

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    hoe weet ze dan dat ze haar ei heeft gehad???

8. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Action testen die daarna op waren en slijm

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht

ok nu snap ik je niet meer. eerst zeg je dat ze geen positieve test had rond haar ei en nu zeg je dat een posi ovu had van de action??

wanneer had ze die positest dan?? heb je daar ook een foto van?

slijm zegt niet alles want dat had ik op dag 17 ook en tot nu toe nog geen ei.

10. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ze had geen positieve test rondom haar ei met action testen. Ze had wel slijm. Nu moet ze volg week ongi worden woensdag en appt ze me vanmiddag die kruidvat ovu test die ineens wel
    Positief is en zegt ze een heel ver kicht streepje te zien op een Zw test. Ik ben er geen voorstander van omdat je nog gewoon ongi kunt worden als
    Innesteling niet goed is gegaan maar goed. Ze vroeg me dus te vragen of een ovu test deze dus wel als Zw schap test gezien kan worden. Het lijkt mij nirt maar goed vandaar de vraag in de groep

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    nee deze test mag je n iet zien als een zw test. Hij heeft ook de naam "ovulatie"test en bedoeld om je ei mee te vinden.

de test kan wel knal posi uitslaan bij een zwangerschap maar niet een week voor nod (dan vaak pas een dag of zo voor je nod).
    ook een zwtest kan heel licht posi uitslaan bij een lh piek (naderende eisprong).
    De kv 2v5 doen dit vaak.

ik denk eerder dat haar ei er nu aankomt en zal haar advies geven om te sexen.
    ik verwacht niet dat dit van een zwangerschap is!

12. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dat idee had ik ook al. Heb ook geadviseerd om te gaan temperaturen. Heb ook gezegd dat ik daar veel aan had met Dank aan jullie. Zie jij al iets meer Rogi of voel je iets aan wellicht?

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    Wat bedoel je hiermee? Ik snap je niet. Of ik helderziend ben ofzo?:)

14. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor of je lichaam wat aangeeft je bent zo ervaren. Puur interesse hoor sorry 4 asking goed bedoeld heb jullie zoveel gevraagd al en dat is fijn. Ben er ook kalm onder we zien t wel. Blij dat ik met jullie advies anderen kan adviseren

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh zo :D
    Ja normaal kan ik goed op mijn lichaam bouwen en vertrouwen alleen deze maand en vorige cyclus is alles van slag af (waarschijnlijk van een hele vroege mk de maand daarvoor).
    Normaal ei op dag 16 en vorige maand pas op dag 22 en nu alweer op dag 20 en nog geen ei gevonden met tempen.

Ik heb veel kennis omdat ik bijna alles al wel heb meegemaakt. Maarja we zijn al sinds 1997 bezig voor een kind en dus al behoorlijk wat meegemaakt in al deze jaren. Dat maakt een mens kundig op dit gebied ;)

16. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar lees ik t goed dat je er twee hebt? Zijn en een dochter ? Kun je dan ecbt alleen door te temperaturen je ei zien? Uit mijn grafiek lijkt het alsof ik mij. Ei heb gehad toch? Alleen had ik geen slijm. Als je naar mij. Grafiek kijkt, dan zie je toch n ei? Alleen idd dat bloed verlies kan twee kanten op.
    En idd je wil liever niet zo deskundig zijn en dat alles gewoon gaat :( toch?

17. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe vind je nu eigenlijk een ei met tempen kun je me dat uitleggen ?

18. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Reden van deze vraag: Vk zei ach jouw grafiek kan zoveel
    Zeggen je spotting kan duiden op laat ei nou schiet mij maar lek nu

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    ja klopt. ik heb nu een zoon en dochter (eigenlijk 2 van beide maar mijn eerste 2 zwschappen gingen fout op het eind).
    Maar nog steeds de wens op nog een kind (of 2 nog) erbij.

Als je vanaf dag 1 tempt (elke ochtend voor het opstaan om dezelfde tijd).
    je zal zien dat je een lage temp zal hebben.
    Bij mij ligt deze op 36,4-36,5.
    Als je ei komt is er soms sprake van een ei dip. Dan daalt hij nog iets.
    Je hoeft geen dip te hebben, want ik heb ze ook nooit op de dag van eisprong.
    Na je eisprong gaat je lichaam progesteron aanmaken (ter bevordering van de innesteling) en hierdoor gaat je temp stijgen met minimaal 0,2.
    Bij mij is dit dan minimaal 36,6-36,7 en stijgt dan in de dagen daarna door tot 36,9.
    Deze "verhoging" blijft dan totdat je ongesteld gaat worden. Dan daalt hij weer naar de waardes als voor je eisprong (bij mij 36,5 of lager).

Tijdens de verhoging kan hij ook nog meer gaan stijgen vanaf dag 8 na ei. Soms duidt dit op nog meer progesteron wat kan komen door een zwangerschap. Maar ook dit hoeft nooit zo te zijn.

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.113
    15.652
    113
    Nabij Utrecht
    Jouw temp voor eisprong ligt zo te zien hoger dan bij mij namelijk 36,7.
    Na je ei (welke bij jou nu op dag 16 heeft plaatsgevonden) stijgt jouw temp naar 37,0..
    Voor een zwangerschap moet jouw temp nu minimaal 36,9 blijven Wanneer je temp nu gaat dalen naar 36,8 of lager dan kan je verwachten dat je ongi er aan komt.

Deel Deze Pagina