ovulatie en temperatuur...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Music Mama, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou donderdag nog terug. Het gaat wel iets rustiger dan vorige keren. 1 van 14 mm , 1 van 11 mm en 4 van 10 mm. Het kon dat alleen die van 14 mm doorgroeit, maar er gebeurde zoveel linker eierstok dat ze wel verwachtte dat het er meer werden. Nog even spannend dus

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Duimduimduim voor 1 mooie grote!! De rest mag klein blijven! :)

3. Daantj

Daantj Bekend lid

24 aug 2014
    603
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat er actie is rogijuli duim voor je voor een snelle plakkerd :)

@ nept veel succes vanmiddag ik hoop op goed nieuws hou je taai!

@ mamalap ik ben benieuwd naar de ontwikkeling hiervan:)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.187
    15.695
    113
    Nabij Utrecht
    Nepthys, jouw banner is gebasseerd op een 28 dagen cyclus met een eisprong op dag 14 (banners staan daar altijd op ingesteld).
    Aangezien jouw eisprong niet op dag 14 maar op dag 16 was (te zien aan je templijst) ben je dus 2 dagen korter zwanger.
    Op de dag van de eisprong ben je altijd 2 weken zwanger en 14 dagen later dus 4 weken (gemiddelde NOD = LF van 14 dagen).

Jouw eisprong was op dag 16 (17 december). Op 31 december (14 dagen later) was je precies 4 weken zwanger.
    En vandaag 13 januari (4 weken + 13 dagen) ben je dus 5+6 weken zwanger.

Ik zie nu dat jouw banner al op 5+6 staat, dus dan staat jouw banner nu goed :D:D

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.187
    15.695
    113
    Nabij Utrecht
    Mamalap ... jeetje, deze wending had ik even niet verwacht (en jij volgens mij ook niet).
    Hopelijk heeft deze langzame groei tot gevolg dat er maar 1tje door gaat groeien!
    Ik duim voor donderdag !!!

6. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duidelijke uitleg dank je wel. Ben best zenuwachtig wil zo graag zwanger zijn, maar ja wie niet. Ti's zoals t is zeg ik tegen mezelf en ook al hebben vrouwen deze krampen (true love) wat voelt t tegenstrijdig als je zoveel pijn hebt 😭

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Rogijuli je hebt gelijk dit had ik niet verwacht.
    Maar ik zit nu cd 12.
    Bij 50 mg was op cd 11 2 eitjes
    bij 25 mg was op cd 12 2 eitjes
    dus zal nu bij 25 3 dagen op cd 14 wel 2 eitjes zitten.
    Mijn gevoel zegt ook dat het er weer 2 worden

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.187
    15.695
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie dat je nog steeds tempt. Geloof me je maakt jezelf helemaal gek zo. Aan je tempkan je niet zien of je een miskraam gaat krijgen.
    Zelfs als je een mk hebt gehad kan je temp nog hoog blijven (voorbeeldmeiden in dit topic).
    Gooi dat ding ver weg in een la en wacht op wat komen gaat.
    Je bent in mijn ogen echt TE veel met een miskraam bezig.

9. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tempen was advies van de Vk dat te blijven doen.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.187
    15.695
    113
    Nabij Utrecht
    Slecht advies. Dat is hetzelfde als wanneer ze gaan zeggen je hele zwschap te blijven testen.

Maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

11. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ach ik luister netjes maar vroeg me af waarom. Ze zeiden ook wacht maar af terwijl de huisarts en gyn zeiden dat t verontrustend was en een bloeding en elke nacht kramp. Teveel met miskraam bezig tja lastig er niet aan te denken met bloed en krampen. Doe m'n best en ti's lekker druk. Wil graag voluit sporten maar lukt niet ben te moe daar baal ik wel van. Is m'n uitlaat klep

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Rogijuli: even een vraagje tussendoor. Je hebt net vrij duidelijk de berekening gemaakt over hoe je moet tellen als je zwanger bent.

Maar hoe zit het dan als je wisselende of lange cyclussen hebt? Of tel je voorafgaand van de eisprong altijd 14 dagen ongeacht de lengte van je cyclus?

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Thx voor jullie adviezen, ik ga van m'n 1e temp uit.

Heb me fishies vraag ook al eens afgevraagd, ben benieuwd naar de reacties (over 14 dagen voor eisprong bij langere cycli). Ik denk dat ze altijd 14 dagen aanhouden, echt voor het gemak... Anders zou die 40-weken 'regel' toch ook niet zo generiek kunnen zijn, al eeuwen lang...?

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Inderdaad ik zou uitgaan van dag eisprong + 2 weken dat is zwangerschapsduur.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.187
    15.695
    113
    Nabij Utrecht
    Zoals ik het vertelde geld alleen wanneer je je eisprong weet. Als je niet weet wanneer je eisprong was en je ineens posi test dan is het wachten op je echo ;);)
    Maar mocht je langere cycli hebben dan 28 dagen ben je vaak ook korter zwanger dan met elke banner om die uitgaat van 28 dgn met ei op dag 14.

Bij mijn normale cyclus zou ik ook 2 dagen korter zwanger zijn. Ik heb dan wel een cyclus van 28 dagen maar mijn ei is op dag 16 met een lf 10-11 dagen ipv de gemiddelde 14 dagen ;)

16. Daantj

Daantj Bekend lid

24 aug 2014
    603
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het zover is dames rogijuli en mamalap rekenen dat wel uit:D deskundige van de groep xxx

Iemand ervaring met tarwekiemolie reden waarom ik dit vraag is dat het acne en onzuiverheden zou laten verdwijnen in het gezicht? Of weten jullie nog iets anders misschien?

17. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist te horen gekregen dat ik een week minder ver ben (een echt flinke week). Ze zag op de echo een net aan 5 weken zwangerschap. Ik weet wanneer ik sex gehad heb (15 dec en 20 dec) en ik heb op 27 dec een echo gehad waarop een mini iets te zien was van 1 mm. Ook mijn ei is duidelijk door het temperaturen. 31 december een HCG waarde van 625 (volstaat voor een zwangerschap van 4 weken zei de HA) en 9 januari (genomen over 9 dagen) een HCG van 6052 (zeer positief zei de huisarts) en passsend bij eventueel 5 weken.
    Al deze zaken opgeteld bij elkaar zei de gyneacoloog is de kans heel erg groot dat het een missed abortion is en dat, zoals mijn gevoel al zei, het gestopt is en mis is gegaan exact op het moment dat mijn gevoel dat zei en de buikkrampen begonnen.

Al met al ken ik mijn lichaam te goed en maakte me dus niet voor niets te druk. jammer genoeg. Ik krijg volgende week pas om medische redenen pillen want ze willen dat mijn lichaam het eerst zelf afstoot. Dus het wordt of pillen of een curetage. Weet nog niet welke van de twee ik zou moeten nemen. Ideeen? Adviezen.

Ga ook een heel goed gesprek met de huisarts voeren. Die hebben me totaal niet serieus genomen. Gyn zei verstandig dat je bent gekomen en ik mag bij evt volg zwangerschap daar terecht.

18. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden.

Echo gehad, hartje klopte ben rond 6weken.
    Volgende week donderdag weer echo.
    Dan uitgebreider en weet dan precies hoe ver we zijn.
    En plan van aan pak hoe en wat Met deze zwangerschap.

Xxx

19. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Aah nepthys... Vind zo erg :(.

20. nephtys

nephtys Bekend lid

24 nov 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had t al verwacht. Jij van harte geniet ervan!

Deel Deze Pagina